-
Lignende innhold
-
Av Skaaningen
Noen dam som har testat Bergans Alpinist V6? Datter trenger ny stor sekk (miminum 70L). Ser at Alpinist V6 finnes i en medium størrelse (110 L), men man kanskje kan ta av noe?
All erfaring er bra. Har lite lyst å dra i butikk i disse dagene...
-
Av ketilring
Jeg sliter litt med å finne fjellstøvler med god passform! Etter tips fra forumet her bestilte jeg et par Crispi Besseggen 2 fra XXL som i følge nettsiden hadde "anatomisk passform" og "nordisk passform" (og som dessuten var på tilbud) siden jeg trenger solid, vanntett fottøy nå til forvinteren. Men som hos de fleste andre fjellstøvler jeg har sett på var også passformen på disse langt fra optimal. Gikk opp en størrelse (etter anbefaling herfra) men støvelen er fortsatt alt for trang i tåpartiet. Skuffende. Føttene mine blir fullstendig mørbanka etter noen få kilometer i slike støvler!
Og hva er greia med stortåa-i-midten konseptet på sålen?
Se bilder nedenfor der jeg sammenligner sålen med en av mine Altra-sko. Altra er en av få som produserer fottøy som faktisk er formet som en fot. Crispi Besseggen mangler rundt en centimeter i bredden i tåboksen for å kunne kalle dette en god "anatomisk passform". Jeg ser det samme hos Alfa, Viking, Lowa og andre jeg har prøvd. Jeg har prøvd Keen, og de er noe bedre, men smalner av litt for mye i tuppen, dessuten er de ikke spesielt vanntette og puster heller dårlig.
Er det flere enn meg som sliter med det samme? Og er det noen som har tips til halvhøye, vanntette fjellstøvler med god passform?
-
Av Tore Knutsen Rødal
Kjøpte en Recon 125 for kort tid siden.
Sekken er brukt under 2 uker totalt.
Vært lasta med omtrent 30kg for hver tur.
Kom akkuart hjem fra en tur over børgefjell , hadde med meg perfekt utstyr (trudde jeg).Midt i turen så løsna! hele hoftebelte , ikke akkuart koselig når det skjer midt på høyfjellet i halg og sterk vind. Fikk heldigvis stroppa\teipa den fast så jeg greide å gjennomføre resten av turen.
Men nå sitter jeg her litt usikker( med utslitte skuldre) på hva jeg skal gjøre til neste tur , vil ALDRI oppleve noe slikt igjen. Er det virkelig slik at man må gå over alt av mutter\skruer\etc etc for hver eneste gang man bruker den?
Er en god sekk å bruke så håper jeg bare har fått en mandags-sekk. Venter ihvertfall spent på hva Norrøna Garanti avdeling sier
Flere som har opplevd noe lignende med sekken?
-
Av Erlend på tur
Hei,
Har tilgang på en Gregory Denali 100. Er det noen som har kjennskap til hvordan denne er i forhold til Baltoro?
Ser at den er tilpasset alpint men jeg tenker først og fremst bruke den på barmark. Hvordan utarter dette seg i bæresystem osv?
Klar over at man bør prøve alle sekker og at de må passe brukeren, så det er ikke det jeg spør om Spørsmålet er først og fremst om de alpine egenskapene er negative for annen type bruk og hvilke erfaringer andre har med sekken.
-
Av BranTrond
Hei!
Jeg skal en tur til hytta vår som er en times gange. Derfra kunne jeg likt å gått noen lengre dagsturer i området. Til dette vil jeg trenge en sekk. Hva bør jeg satse på da? Jeg har en 50L Osprey-sekk som jeg kommer til å ta med til hytta. Skal jeg bruke den på dagsturer? Skal jeg ta med egen dagstursekk? Eller bør jeg gå for noe som en superlett pakkbar sekk som dette?
(Logg inn for å se skjult innhold)
Lurer på hvordan komforten er med en slik, iom at den ikke har noe hoftebelte.
Er det noen som har noen andre forslag? Tusen takk for alle svar
-
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.