Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om sekk fra nybegynner på friluftsliv


Gjest

Anbefalte innlegg

Nybegynner på friluftsliv, har planer om noen turer til sommeren på alt fra timer til dager. Har to sekker nå, en 35 liters Norrøna Fusion 35 og en 45 liters Bergans Rondane 45. Begge er brukte sekker og ikke av nyeste modell. De duger til dagsturer, da man ikke bærer så tungt.  

Jeg er 175 høy, og har nok lang rygg. For begge sekkene jeg har nå, og har stilt de inn går ikke langt nok ned mot hoftene uten at det blir for mye vekt på skuldrene. Ikke sikkert det er sekkene heller, men brukerfeil. Uansett så er jeg på utkikk etter en større sekk. Noen tips til sekker å se etter som passer en som er lang i ryggen? Og, ettersom jeg er nybegynner kommer jeg ikke til å bruke masse penger, så bruktmarkedet blir en arena jeg kommer til å lete på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva legger du i større sekk?

55L?

65L?

80L?

100L?

Eventuelt hva er formålet med sekken og hvilke turer vil du gå?

Hva prioriterer du? Bærekomfort? Vekt? At den egner seg til tung bæring?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (9 timer siden):

Og hva legger du i større sekk?

55L?

65L?

80L?

100L?

Eventuelt hva er formålet med sekken og hvilke turer vil du gå?

Hva prioriterer du? Bærekomfort? Vekt? At den egner seg til tung bæring?

 

Usikker på hva jeg ser jeg for meg. En sekk som kan brukes til hytte til hytte tur, eller telttur.  Alt fra tre dager og oppover. Bærekomfort, sliter litt med en vond nakke, så ser etter en som er ålreit å ha på.  Til dere erfarne, hva anbefales å legge vekt på? Komfort, vekt, tung bæring, lagringsplass, lommer osv….? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, NjuK said: