-
Lignende innhold
-
Av Vegard Buø
Var ute å klatret på et felt en dag. Da jeg skulle henge opp toppanker, hørte jeg plutselig en hvesing fra en liten sprekk i fjellet. Fikk ikke så lyst til å klatre mer den dagen, men jeg klarte ikke helt å sette fingern på hva lyden var. Tenkte først hoggorm, men er ikke helt overbevist.
Noen forslag?
-
Av Borge_Oslo
Hei!
Vurderer en helgetur i Finnskogen enten i telt og/eller hengekøye. Har noen tips om ok sted, og gjerne med bålplass... (Ja, har fått med meg bålforbud
Takknemlig for alle tips!
-
Av Soppelmannen
Fleire og fleire bruker naturen, og å sette seg inn i regler for sporløs ferdsel er vår plikt.
Har støta på godt oppi tosifra møter med dass papir i turområder rundt Bergen i det siste.
Eg trur som tursøstrene at det har mest med mangel på kunskap og gjere.
Tursøstre sin artikkel med gode tips 🙂:
(Logg inn for å se skjult innhold)
Norsk friluftsliv om dopapir og våtservietter:
Andrew Skurkas video om how to poop in the woods!
Her er "spaden" min! 😅 Ei lita sko skei. Ein snøplugg er nok endå bedre men veier litt meir. Eg meiner at ein treng et dedikert verktøy viss ein skal få til og grave eit 15-20cm djupt hol som er anbefalt til avføringen.
Og eg bærer ut igjen dopapiret. Tar det aller verste med runde steiner, glatte pinner eller gras, så går det heilt fint.
Er forskjellige måter og gjere det på, men og berre "dekke det til" er ikkje nok. Papiret kjem gjerne fram etter kraftig nedbør, tørker igjen, for så og blåse overalt 😥
-
Av fjellfrost
Navn: Den norske vulkanøya Jan Mayen
Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
Dato lagt til: 2017-12-11
Innsendt av: fjellfrost
Jan Mayen 71° N 8° 30´ W. Et lite stykke Norge langt ute i Atlanterhavet, med en storslått natur som de færreste får oppleve.
Jan Mayen huser verdens nordligste aktive vulkan, Beerenberg 2277moh. Mange ser på dette som en ettertraktet, dog litt utilgjengelig topp for 2000m samlere.
Dette er muligens verdens første dronefilm som dokumenterer så store deler av øya.
Den norske vulkanøya Jan Mayen
-
Av fjellfrost
Jan Mayen 71° N 8° 30´ W. Et lite stykke Norge langt ute i Atlanterhavet, med en storslått natur som de færreste får oppleve.
Jan Mayen huser verdens nordligste aktive vulkan, Beerenberg 2277moh. Mange ser på dette som en ettertraktet, dog litt utilgjengelig topp for 2000m samlere.
Dette er muligens verdens første dronefilm som dokumenterer så store deler av øya.
-
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.