Jump to content

Recommended Posts

Posted
Kristian V. skrev (På 4.10.2023 den 17.12):

Det er når jeg ser slike flotte bilder "der oppe" fra, at jeg blir i tvil om jeg egentlig bor på riktig plass i landet for å kunne drive med friluftslivhobbyen... Er jo ikke så glad i høye fjell og sånt, mer vidde, elver og daler..

Takk for det! Undertegnede har bodd i Fredrikstad og i Bergen. De periodene har ihvertfall klart bekreftet ovenfor meg hvor jeg og min villmarkssjel hører hjemme. 

• Like 1
  • 1 month later...
Annonse
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
Posted
Kjell Iver skrev (8 minutter siden):

Det så ut som en flott tur ja! Flotte bilder / dere var heldige med været også :)

En himmelsk sommer i nord:-) og Børgefjell i godvær var bare helt ubeskrivelig :-) Lykke

• 2 weeks later...
Posted

"Det er sommerkveld i en øde fjelldal i Finnmark. Mellom vindvridde bjørker strekker jeg ut bena og kveiker pipen. Som et vakkert maleri gjort med nennsom pensel ligger det blikkstille vannet med vakende fisk foran meg. Hildringen fra varmen i det vesle bjørkebålet skaper den eneste vesle rørelse. Noen fluer surrer forbi, og elven bakom leirplassen lager den perfekte lydharmoni i de sene timer."

"Støvelspor og fotefar over Laksefjordvidda" nå ute på veidemannsblod.no 

DSC01971.JPG

• Like 5
  • 1 month later...
Posted

"Ølbokser og glassflasker dukker opp med jevne mellomrom. Noe er gammelt. Noe er av nyere dato. En rusten gammel tilhenger til motorisert terrengkjøring ser ut til å være stedt til hvile her. Den blir trolig aldri hentet? Tvilsomt er det vel også at de store mengder rusten gammel gjerdestreng og netting blir hentet. Dødsfeller for reinoksens gevir. Det bærer tydelig preg av lang tids oppbevaring der det ligger."

PÅ VANDRING LANGS ET REINGJERDE

Nå ute på www.veidemannsblod.no

DSC02316.JPG

• Like 3
  • 4 weeks later...
Posted

"Det bærer vestover. En behagelig kort marsj noen få kilometer fører oss til et smalt og spennende vann. Vi slår leir på oppå et berg med formidabel utsikt mot øst. Vi kan se Ballanjávri, Cáhcenjirranjávrrit, Heisojávri og i det fjerne skimter vi fjellryggene som skiller ad Kvænangsvidda og Alta/Eibydalen."

OG KVÆNANGSENS VIDDER LOKKET OSS nå ute på veidemannsblod.no 

DSC02349.JPG

• Like 3