Veidemannsblod Skrevet 15. august 2025 Skrevet 15. august 2025 Og her må vi balansere det litt med mer fra nordnorsk villmark! "Det vaker i åpent vann" er nå ute på veidemannsblod.no 6
+Miamaria Skrevet 16. august 2025 Skrevet 16. august 2025 Det ble en tur med ryggsekk og telt i år, tilbake til Lappjordhytta men denne gangen alene. Det blir annerledes tur når man går alene, så det angrer jeg ikke på selv om det var trivelig med selskap sist. Som vanlig på solotur i nasjonalpark fikk jeg tordenvær underveis. Denne gangen visste jeg om det på forhånd for det var fin telefondekning hele veien, så jeg kunne søke ly på Lappjordhytta mens det pågikk. Hele turen HER i bloggen. 2
Veidemannsblod Skrevet 16. august 2025 Skrevet 16. august 2025 Miamaria skrev (4 timer siden): Hele turen HER i bloggen. Interessant region. Min samboer er nasjonalparkforvalter i Rohkunborri, så det blir litt gjennom "de øyne" at man retter litt ekstra oppmerksomhet mot turrapporter derfra. 1
+Miamaria Skrevet 17. august 2025 Skrevet 17. august 2025 14 hours ago, Veidemannsblod said: Interessant region. Min samboer er nasjonalparkforvalter i Rohkunborri, så det blir litt gjennom "de øyne" at man retter litt ekstra oppmerksomhet mot turrapporter derfra. Ja, jeg vil tilbake og se mer av den, nå var jeg jo bare såvidt innom. Flott område hun har å jobbe i, det er altså bra sikkert. Forbausende lite folk der til å være så fint! 1
+Bjarne H.S. Skrevet 24. august 2025 Skrevet 24. august 2025 Fra sørvestnorsk "villmark" kan jeg tilby denne lille bloggoppdateringen!
Veidemannsblod Skrevet 4. september 2025 Skrevet 4. september 2025 "FJELLIV I ET PLANLAGT VINDKRAFTVERK" nå ute på min side. 2
+Bjarne H.S. Skrevet 7. september 2025 Skrevet 7. september 2025 (endret) Igjen har jeg besøkt "villmarka" rett over fylkesgrensen for to fine døgn på en holme, i godt selskap! Turen finner du selvsagt her! Endret 7. september 2025 av Bjarne H.S. 1
+Bjarne H.S. Skrevet 13. september 2025 Skrevet 13. september 2025 Dagstur til nytt spennende fiskevann lengst sør i Vestland fylke i dag. Fiskefangst ble det også! Hele turen finner du her!
+Bjarne H.S. Skrevet 14. september 2025 Skrevet 14. september 2025 Jeg besøkte hula i Kollesundet på Vigdarvatnet i Sveio i dag. Hele turen finnes her!
Fenrisfrøya Skrevet 14. september 2025 Skrevet 14. september 2025 Veidemannsblod skrev (På 15.8.2025 den 12.43): Og her må vi balansere det litt med mer fra nordnorsk villmark! "Det vaker i åpent vann" er nå ute på veidemannsblod.no Vakker natur, vakkert fortalt 👍😊 1
+Bjarne H.S. Skrevet 20. september 2025 Skrevet 20. september 2025 Sørvestnorsk natur igjen ble besøkt, og heller ikke ukjent terreng for undertegnede et kort, lite døgn i gråvær. 1
+Bjarne H.S. Skrevet 25. september 2025 Skrevet 25. september 2025 På tur med valgfagklassen jeg underviser til den lokale toppen Orkjå i Haugesund. Skikkelig fin soppfangst på tur ned igjen! 2
+Bjarne H.S. Skrevet 28. september 2025 Skrevet 28. september 2025 Trolig siste telttur i nærfjellene denne sesongen. Flott, men vindfull tur der det også ble litt fiskefangst. 1
+Miamaria Skrevet 4. oktober 2025 Skrevet 4. oktober 2025 Etter at funksjonaliteten på blogger.com ble enda dårligere for en tid siden, så har jeg dessverre mistet lysten på blogging, så det er ikke så ofte jeg gjør det lenger. Det er rett og slett blitt alt for tungvint, går veldig mye tid. Har ikke orket å se på mulighet for flytting av blogg ennå, mulig jeg bare må gjøre det så det ikke blir helt slutt. Men nå har jeg i hvert fall blogget en tur fra sist helg, som gikk til fjells. En artig fjellformasjon har jeg sett på vei hjem fra jobb hver dag i elleve år, så det var på tide å komme seg opp og sjekke den ut på nært hold. Har nemlig ikke hørt om noen som har vært der. Hele innlegget ligger HER. 2
+Myriameter Skrevet 15. oktober 2025 Skrevet 15. oktober 2025 (endret) Slettet melding pga miss ift feil tråd Endret 6. desember 2025 av Myriameter 2
+Bjarne H.S. Skrevet 18. oktober 2025 Skrevet 18. oktober 2025 Har hatt et litt redusert døgn på vakre Liervatnet sør i Vestland fylke. Litt mindre fiskerier enn hva som var planlagt. 2
+Myriameter Skrevet 18. oktober 2025 Skrevet 18. oktober 2025 Myriameter skrev (På 15.10.2025 den 16.58): En av de siste flotte dagene med en hvis temp i høst fjellet. Rundtur Drotninggutunatten 14 km. Med utsikt mot Høgevarde i øst Gaustadtoppen i vest Snødekte fjell i Jotunheimen i nord ( ikke så lett å se...) En og annen snøflekk. Ser frem til frosten setter seg, slik at myrene blir lettere å forsere. Beklager...et eller annet skjedde da jeg skulle poste på tråden "Hvor har du vært på tur i dag". Ikke meningen å "kuppe", så fjerner ved første og beste anledning.
+Bjarne H.S. Skrevet 2. november 2025 Skrevet 2. november 2025 I dag ble det både røyefangst og traktkantarell i håven! 3
+Bjarne H.S. Skrevet 8. november 2025 Skrevet 8. november 2025 (endret) Spennende overnattingstur der en haug med damer viste interesse for turbloggeren, kan leses på bloggen nå! Endret 8. november 2025 av Bjarne H.S. 3
Veidemannsblod Skrevet 11. november 2025 Skrevet 11. november 2025 En beretning fra (noe så sjeldent som) en uke i Lierne Nasjonalpark i Trøndelag. "Fjellrøyedans i Lierne" 5 1
+Memento mori Skrevet 12. november 2025 Skrevet 12. november 2025 Jeg har vel i snitt et innlegg på min blogg hver dag. Turrapport ca annen hver dag. Fra DNT hytta på hjul og opp til Gyrihaugen og utom Mørkgonga med konemor ble flott. 3
+Bjarne H.S. Skrevet 15. november 2025 Skrevet 15. november 2025 Et kjølig døgn på vakre Liervatnet i Sveio, Vestland fylke gjør godt for helsa! 3
Veidemannsblod Skrevet 17. november 2025 Skrevet 17. november 2025 "Vinder over Sárevuopmi" - en sensommerberetning fra Dividalens dyp. 3
+Bjarne H.S. Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Trolig siste turen til vanns og i telt på denne siden av jul. 1
+Bjarne H.S. Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Andre turen på sørvestlandsk is ble også bomtur, men nye forsøk i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå