Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Hjerkinn til Gåsbu med pulk og 6-åring, 270 km.


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Annonse

@Ullsokkhelt helt utrolig tur vanvitig imponerende :)

har hun på 6 år godt mye med ski før? 

 

Tusen takk får att du delte,nå gjelder det bare og få overtalt dama til og bli med på ligende tur neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Ullsokk!!!  Nå skjønner jeg hvorfor det har vært stille fra deg den siste tiden;)

 

Jeg er veldig imponert over G som klarte denne turen, men etter som jeg har forstått har hun like mye bein i nesa som mammaen.

-30 minus i telt med barn er godt gjort, fyret dere med primus? Og hvordan gjorde dere med soveposer?   

 

Vi klarte oss i påska i -19, men med -9 i lavvu OG vedovn. Det er en bit ned til -30 da. Ungene hadde to soveposer og strikket ulltøy utenpå ullundertøy, men hadde det vært -1 inne tror jeg de hadde klaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende turrapport! Ingen tvil om at dere har kost dere masse! :)

Takk! Masse kos er en forutsetning for lange turer med små barn. :D

 

Imponerende tur! 

Takk!

 

Fantastisk, rett og slett fantastisk! Bilder, ja takk!

Takk for at du delte denne turen medalle oss andre.

Bare hyggelig. Bilder kommer, men mulig det tar noen dager før jeg får tid til å sette meg ned igjen.

 

@Ullsokkhelt helt utrolig tur vanvitig imponerende :)

har hun på 6 år godt mye med ski før? 

 

Tusen takk får att du delte,nå gjelder det bare og få overtalt dama til og bli med på ligende tur neste år ;)

Jenta på 6 har gått mye på ski, både med oss foreldrene, i barnehagen og på skileik en gang i uka. Hun fikk sine første ski før hun fyllte to år, og var tidlig god med både balanse og teknikk. På denne turen var jeg sløv med å smøre skia hennes, så hun lærte seg fort å skøyte i oppoverbakkene. ;) For rundt en måned siden var vi to på en femdagers tur på Hedemarksvidda, for å teste dagsmarser, moral og utstyr. Ellers har vi mest kortere turer med og uten overnatting.

 

Lykke til med overtaling!  Her var det omvendt, jeg stod for all pakking og planlegging, når mannen endelig bestemte seg for å bli med, pakket han bare noen ekstra klær til seg selv. ;) Luksus......:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Ullsokk!!!  Nå skjønner jeg hvorfor det har vært stille fra deg den siste tiden;)

 

Jeg er veldig imponert over G som klarte denne turen, men etter som jeg har forstått har hun like mye bein i nesa som mammaen.

-30 minus i telt med barn er godt gjort, fyret dere med primus? Og hvordan gjorde dere med soveposer?   

 

Vi klarte oss i påska i -19, men med -9 i lavvu OG vedovn. Det er en bit ned til -30 da. Ungene hadde to soveposer og strikket ulltøy utenpå ullundertøy, men hadde det vært -1 inne tror jeg de hadde klaget..

G er en tøffing, hun! :D Jeg er ikke vant til hverken koking inne i teltet, eller ekstra fyring med primus vinterstid, det har jeg aldri med bensin til. Jeg koker i forteltet, evt. i BD Lighthouse fyrer jeg på utsiden om været tillater det.

 

Soveposepuslespillet ble løst slik:

Mannen: Tynt, billig skumunderlag, Exped 9LW down underlag, Tyin Elite (gammel, tynn og full av fett :P )

Meg: Exped 9M down underlag, Rab Expedition dun sovepose (gigastor mteverestpose som mannen arver så jeg får kjøpt ny i damestørrelse)

Treåringen: Tynt billig skumunderlag, Thermarest NeoAir Small, Berghaus Dunsovepose voksenstørrelse med vannavvisende ytterstoff. (begynner å bli noen år gammel, men pent brukt)

Seksåringen: Bamse liggeunderlag, Thermarest NeoAirXlite Wms, en syntet barnepose av ukjent billigmerke (Beacon) inni en Mountain Equipment Xero 550 dumpose.

 

I tillegg sov seksåringen og meg med bivuakksko fra Bergans i dun, og ungene hadde dunjakkene mm liggende over soveposene. Ungene sov mellom oss voksne, med bikkja  ved fotenden. Når jeg og G reiste videre fra Rondvassbu, hadde jeg med de posene/underlagene som ungene brukte først, for å spare vekt. Det viste seg å være tullete, Thermarest NeoAir i -15 er kaldt for meg som voksen!

 

Treåringen bruker forresten bleier fortsatt. Vi brukte engangbleier, bleieskift i -20 var ..interessant. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dypt imponert. Har selv en 6-åring, og jeg ville ikke drømt om å ta med ham på en slik tur. Nå skal jeg ikke skryte at skiferdighetene hans, de er vel heller mangelfulle....

 

Det gir god inspirasjon for meg til sommeren når jeg igjen skal ut på telttur med barna. Det meste viser seg jo å være mulig, når man bare har tid og omtanke for de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.