Gå til innhold
  • Bli medlem

Min forlovede har blitt ett mobbeoffer


Torodd

Anbefalte innlegg

Min forlovede er ei nydelig jente med en nydelig katt. En katt som stolt brakte hjem en skjære som middag. Det til de lokale skjærenes raseri.

Denne svart/hvite mafiaen noterte seg derfor hus, bil og eier av katten. Min forlovede er sistnevnte.

I det siste har vasken falt ned fra snora og ned i den skitne jorda. All vask holdes derfor inne nu. Pyntegjenstander forsvinner fra eiendom og plen. Stener droppes mot vinduer, hus, bil, katt og forlovede. Bilen har fire mindre bulker etter luftangrep fra skjærene. Den er nu parkert under tak. Katten holder seg mest i dekning etter flere nesten fulltreffere. Min forlovede har en merkelig zig-zag aktig gange etter en vond fulltreffer.

Katta er ikke spesielt happy og freser etter skjærene. Hagestoler og bord er dets tilfluktsrom om dagen mens skjærene sitter rundt og skjeller den ut etter unoter. Min forlovede mottar grov utskjelling ved hver opptreden utenfor huset. Hun tilbringer minst mulig tid i det nabolaget nu der de skadefro naboene har gitt henne ett dårlig rykte. Hun er direkte flyktning hos meg, jfr. FNs flyktningprogram.

For 20 år siden spylte min far ned et skjærereir. I resten av den sommeren ble han grovt mobbet av disse piratene. Min mor satte ut middagen på bordet på bakgrunn av lydnivået til denne mafiaen (da han kom vandrende hjem fra jobb). Jeg har beroliget min forlovede med at de gir seg om noen måneder. Hun har bedt om at vi bytter bopeler i mellomtiden. Jeg vil helst ikke bli bombet ned med stein (jeg er dum nok som jeg er) og har derfor sagt nei.

Jeg har selv opplevd mobbing fra mafiaen der de glideflyr mot meg uten en lyd for deretter gå i full volum rett over mitt hode. Resultat er alltid nesten-hjerteattack. Denne luftens mafia er noen ondskapsfulle mobbere. Kuer er deres favoritter der de flyr lavt over dem og skremmer nesten livet av dem.

Er det noen andre her som har samme opplevelser med luftens mafia ?

Er det noen her som vet hvordan mafiaen kan bestikkes til fredelig samkvem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hehe, du skal ikkje ringe til VG først som sist vel? :shock:

Jeg ser at mange nordmenn har eller har hatt samme problemer. Hvis du er mye ute i naturen, vil du selv oppleve det samme en eller flere ganger i livet ditt. :D Hvis ikke, kan du ringe VG selv og melde om dette. En garantert agurk.

Pil & bue er notert. Pistol og annet bang-bang kan ikke brukes grunnet en million potensielle drapsobjekter (folk) innenfor "skytefeltet". Flere katter = flere problemer.

Utlegging av mat til rev for etablering av en familie her er muligens et godt alternativ.

Flere gode ideer annet enn min forlovedes innflytting til meg (the devil's alternative) ?

Jeg har lagt merke til at Oslo, Bergen og Drammen har fått byrev. Gled dere til de overtar byene slik som her......... :wink::D:lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere muligheter for å skremme fugler; dette skal visstnok være velfungerende: http://www.langvind.no/terroroyne.html

(De er garantert ikke produsert i NT, så sannsynligheten for å finne noe liknende på nettet f.eks. i USA til en langt lavere pris er sikkert tilstede, høy pris for to badeballer. Om linken ikke fungerer gå til www.langvind.no -> Fangst og feller -> terrorøyne, klikk på bildet.)

Eller så husker jeg at min onkel i sin tid brukte rottefeller på staur i potetåkeren for å ta knekken på fugler som satte seg. Mulig det var fordi de hakket opp potet, lenge siden, lenge før viltlover osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk bort til nærmeste Destilleri, sikkert ikke langt unna vil jeg tro, og kjøp ett par flasker Whisky.

Tilsett noen brødskorper litt av denne gudedrikken og servèr mafiaen.

Vips så har katten en enkel jobb med krapylene, og du en enda bedre agurkhistorie til VG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk bort til nærmeste Destilleri, sikkert ikke langt unna vil jeg tro, og kjøp ett par flasker Whisky.

Tilsett noen brødskorper litt av denne gudedrikken og servèr mafiaen.

Vips så har katten en enkel jobb med krapylene, og du en enda bedre agurkhistorie til VG :D

Det er en god idè. Evt. rakfisk i whisky (selv om det vil sortere under begrepet alkoholmisbruk).. :D

Forøvrig har naboens katt tatt et par skjærer gjennom årene. Det er nettopp på denne tiden av året de er på det mest irriterende. Det gir seg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsider i aviser er min profesjon. Men i mitt privatliv er det dog en løsning jeg er ute etter for ett spesifikk problem og dette forumet burde gi meg dette. Natur.............. dyr................ noen bjeller som ringer ? :D:D:lol::lol:

Takk til Jankj. Jeg tror du (og Ebay) har svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)
Stikk bort til nærmeste Destilleri, sikkert ikke langt unna vil jeg tro, og kjøp ett par flasker Whisky.

Tilsett noen brødskorper litt av denne gudedrikken og servèr mafiaen.

Vips så har katten en enkel jobb med krapylene, og du en enda bedre agurkhistorie til VG :D

Har hørt :D at brød dyppet i rødsprit skal fungere utmerket på måsen.

Mulig det funker på ditt problem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fortsatt har den døde skjæra kan du henge den opp til skrekk og advarsel. Eller så kan du kjøpe en hubro etterligning av plast, sjærene er redd for hubro.

Dette har vi på jobben for å jage bort måker og duer fra balkongen (i byen). Virker som bare det. Aldri sett en annen fugl på balkongen etter at de 2 hubroene ble hengt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart dette med hubroen dere sier.. for en jeg kjenner satt opp en diger plast hubro på grassplena, nettopp for å lokke kråker til seg :?

han lå på lur for å skyte dem, og denne metoden funket visst veldig bra... :) men hvis det dere sier er sant, så veit jeg jaggu ikke hvem jeg skal tru på.... :?: har en sånn hubro i kjelleren selv, etter de som bodde der før meg, kanskje jeg må teste selv.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kråkene har en viss frykt for Hubroen, de blir ikke direkte lokket. De kjører "skinnangrep" for å jage en som står høyere i næringskjeden.

Samme andre rovfugler og rev. Høres og ses fort på fugler når de er i nærheten, spesielt i hekketiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være noe for deg? http://www.boingboing.net/2005/06/28/wsj-profiles-invento.html

Utdrag:

"Harm Kiezebrink, the inventor of a bird killing machine, has been hired by Asian countries that want to combat bird flu.

He has brought them some of his bird-slaughtering machines, such as the AED-100, which kills about 10,000 birds per hour, catching them by the feet and dragging their heads through an electrified pool of water."

P1-AD043_CULLER06272005203159.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystløgneren Busken er selvsagt i sin fulle rett til å gi uttrykk for sin egen dobbelmoral. Jeg bare minner om...... :wink::D:D Men nok om det.

Jeg fikk tak i en sprettert som normalt brukes til foring under karpefiske. Skjorene har mottatt noen fulltreffere med grus. De har derfor trukket seg tilbake til sikker avstand og vekk fra muligheten til å bedrive skadeligheter.

Jeg tror problemet er over og takker derfor naturkyndige medlemmer av forumet for gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.