Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellquiz, hvilket fjell vises på bildet?


500fjell

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det er gode, gamle Elgpiggen (1604 moh). :)

Ellers ser vi vel såvidt Gråhøgda (1370 moh) stikke opp bak til venstre, og nede i dalen (Spekedalen) ligger Spekedalssætra.

Om man kan kalle dette området for Femundsmarka, har jeg lurt på selv. Noen bruker vel Femundsmarka om et temmelig stort område borti der, mens andre reserverer det til østsiden av Femunden der nasjonalparken ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok litt vanskelig. Men jeg tror at det er flere her inne som har vært i traktene. Det ligger nok lenger unna.

Kanskje El Gringo eller Nils klarer denne. De løser de fleste fjellgåter :D

Fjellet rett frem er ikke kjent for noen høyder, men det skjedde noe der for ca 60 år siden som gjør det litt spennende i dag. Snøfonnene helt i bakgrunnen ligger på dovrefjell. Legger ut flere hint hvis noen er i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok litt vanskelig. Men jeg tror at det er flere her inne som har vært i traktene. Det ligger nok lenger unna.

Kanskje El Gringo eller Nils klarer denne. De løser de fleste fjellgåter :)

Fjellet rett frem er ikke kjent for noen høyder, men det skjedde noe der for ca 60 år siden som gjør det litt spennende i dag. Snøfonnene helt i bakgrunnen ligger på dovrefjell. Legger ut flere hint hvis noen er i tvil.

Jeg kan nå prøve på dine 2 bilder fuglehunden, selv om jeg aldri har vært akkurat der jeg tror du er. Mitt forslag er at du befinner deg i fjellsiden på Høg-gia/Høggia (1641 moh) i Folldal. :D Til venstre på ditt 1. bilde ser vi Digerkampen (1493), og nedenfor ligger Setaldalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktigere kan det ikke bli :? Hvis du aldri har vært der før så skjønner jeg ikke hvordan du klarer alt dette??

Jeg står på grensa Tynset / Folldal.

Ved Digerkampen ligger det blant annet et tysk fly som styrtet under krigen. To soldater omkom. Den ene soldaten ble funnet død lenge etterpå, sittende mot en stein, med et bilde av familien i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktigere kan det ikke bli :) Hvis du aldri har vært der før så skjønner jeg ikke hvordan du klarer alt dette??

Hehe, hadde egentlig litt flaks med dine bilder fuglehunden. Landskapet er noe særegent, og jeg mente raskt at det måtte være i traktene rundt Folldal, Alvdal og deromkring. Jeg kjente imidlertid ikke igjen noen av fjellene som vises, og et av områdene jeg har sett lite bilder fra, er nettopp fra fjellene nord for Folldal. Videre så jeg at du var på et relativt høyt fjell, med lavere fjell i nordlig retning. Derfor søkte jeg opp et høyt fjell litt nord i fjellområdet nord for Folldal, og Høggia var det som fanget min oppmerksomhet først. :P Så fort at terrenget stemte nokså bra med kartet på Norgesglasset... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et quiz-spørgsmål. Det er bare en ting, jeg gerne selv vil have rede på. Lidt højere oppe i denne tråd er Høg-Gia nævnt. Jeg har et billede taget i sommers på en tur ved Snøhetta. Billedet er taget fra Gamle Reinhem mod sydøst. Omtrent midt i billedet ses Snøheim nede ved et vand. Længere væk til højre ses Rondane. Længere væk til venstre ses et markant enligt fjeld. Det må ligge nord for Folldal et sted. Er det Høg-Gia?

post-21-133474499294_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et quiz-spørgsmål. Det er bare en ting, jeg gerne selv vil have rede på. Lidt højere oppe i denne tråd er Høg-Gia nævnt. Jeg har et billede taget i sommers på en tur ved Snøhetta. Billedet er taget fra Gamle Reinhem mod sydøst. Omtrent midt i billedet ses Snøheim nede ved et vand. Længere væk til højre ses Rondane. Længere væk til venstre ses et markant enligt fjeld. Det må ligge nord for Folldal et sted. Er det Høg-Gia?

Nei, det store fjellet til venstre er nok heller Storsølnkletten (1827) i Alvdal Vestfjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.