Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har testa ut noen av disse turhåndklene på markedet. Så langt er min erfaring at de absorberer fukt ganske dårlig og at de tørker veldig tregt når de først er våte. Så begynte jeg å tenke på rett og slett disse gode gamle kjøkkenhåndkledene/koppehåndkler. Ja, de er små. Men de absorberer vann mye bedre. Er det noen andre som har tenkt sammen tanken og prøvd dette ut på tur?

Ja, jeg mener som kroppshåndkle etter et bad. Forstår at en ikke får tørka hele kroppen like tørr som et stort badehåndkle. Men det opplever jeg ikke at disse "turhåndkledene" gjør heller.

Endret av Bård B
Annonse
Skrevet
Bård B skrev (1 time siden):

Jeg har testa ut noen av disse turhåndklene på markedet. Så langt er min erfaring at de absorberer fukt ganske dårlig og at de tørker veldig tregt når de først er våte. Så begynte jeg å tenke på rett og slett disse gode gamle kjøkkenhåndkledene/koppehåndkler. Ja, de er små. Men de absorberer vann mye bedre. Er det noen andre som har tenkt sammen tanken og prøvd dette ut på tur?

Ja, jeg mener som kroppshåndkle etter et bad. Forstår at en ikke får tørka hele kroppen like tørr som et stort badehåndkle. Men det opplever jeg ikke at disse "turhåndkledene" gjør heller.

Jeg har hatt noen runder med disse microfiber håndkle'ene. Å forbant de alle sammen. Du tørker deg ikke, du stryker vannet rundt på kroppen og de er helt håpløse. 

Men, jeg fant et som faktisk funker. Det er helt sjokkerende effektivt. Det er godt mulig det er andre merker som har tilsvarende teknologi, men dette suger faktisk til seg vann og funker som en håndduk. Det tørker også veldig fort. 

SCR-20251025-rxuf.thumb.png.e17d5cff7caa87e2c454e5d935c14f9e.png

Alle de andre håndklene fra Sea to Summit er dårlig, men dette funker! Anbefales.

Skrevet

Kjøkkenhåndkler funker fint det. Både i bomull eller mikrofiber-variant (som egentlig blir som disse turhåndklene). Trikset med mikrofiberhåndkler er at de absorberer best vann etter at de først er blitt litt fuktige, det er i hvert fall min erfaring. Tørker til gjengeld veldig raskt.

Jeg har et halvt Jordan mikrofiber kjøkkenhåndkle med på tur til "alt mulig" inkl. tørking etter bad hvis det ikke er varmt nok til å lufttørke. Blir mest brukt til å tørke innerteltgulvet om teltet har blitt pakket ned vått.

Skrevet
sneakyowl skrev (Akkurat nå):

Trikset med mikrofiberhåndkler er at de absorberer best vann etter at de først er blitt litt fuktige, det er i hvert fall min erfaring. Tørker til gjengeld veldig raskt.

Mikrofiberhåndkler er praktiske de, så lenge du ikke mister dem i lyngen! :-o

Skrevet (endret)
sneakyowl skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg vi kan være enige om at gjelder det meste av turutstyret i sekken 😅

Vel, et vanlig håndkle kan du som regel riste rent. Microfiber må du "håndplukke" rent. :)

Endret av zimwalker
  • Hehe 2
Skrevet

Etter å ha sett denne veldig grundige testen:

Kjøpte jeg dette håndkleet. 
https://www.bergzeit.no/p/packtowl-packtowl-personal/5024393/?itemId=5024393-105?ads_cha_gr=generic_paid_shopping&ads_cha_gr=generic_paid_shopping

Det er jeg veldig fornøyd med. Har vel hatt det i et par års tid nå. 

Hun testet jo blant annet lukt etter 4 dager, fuktig, i en tett plastpose. Og en del av dem luktet da ingen ting. 

Så jeg tror ikke egentlig du kan bytte det ut med noe DIY greier med noe tilsvarende resultat, de er blant annet satt inn med antimikrobielle midler som forhindrer mugg/bakterievekst/lukt samtidig som de er laget for å tørke veldig raskt.

Så prøv PackTowl eller liknende, så har du et godt reisehåndkle i lang tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.