Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettvektsversjon av Hilleberg Unna?


Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet (endret)

Det har vel blitt diskutert her en del ganger tidligere, både i Silpoly of Saor DCF versjonen.

Slik jeg forstår det er denne versjonen nøyaktig det samme:

 

Det er ikke så mye informasjon tilgjengelig om de teltene her, men med omtrent samme form som Unna eller Niak og lavere vekt så må jo vekten spares via lettere materialer. Altså feks teltstenger som ikke tåler like mye, eller tynnere innerduk osv.

Intressante telt, men min mening er at de ligger tettere opp mot Hilleberg Niak (som jeg har selv) enn Unna.

Syntes også vekten er litt dårlig beskrevet, inkluderer vekten feks teltplugger? Eller ikke?

Endret av Gabs88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tarptent annonserte et nytt telt for litt siden: https://www.tarptent.com/product/arc-dome/?fbclid=IwAR39JKpo9yBZlv7NJjeNMR2kpnXi-cy3V8hWvcAfSKFmLNyDqlxdMq8QwJA.

Der skapte litt oppstandelse blandt Durston-fans da Dan Durston (skaperen av X-mid) visstnok også går svanger med en tilsvarende konstruksjon der to kryssende buer (som Unna) ligger over et innertelt som er litt skråstilt. 

Begge to (Tarptent og Durston sin) vil jo også være mulige konkurrenter til Trekkertent og Unna.

Endret av ost
Skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (20 timer siden):

Tarptent annonserte et nytt telt for litt siden: https://www.tarptent.com/product/arc-dome/?fbclid=IwAR39JKpo9yBZlv7NJjeNMR2kpnXi-cy3V8hWvcAfSKFmLNyDqlxdMq8QwJA.

Der skapte litt oppstandelse blandt Durston-fans da Dan Durston (skaperen av X-mid) visstnok også går svanger med en tilsvarende konstruksjon der to kryssende buer (som Unna) ligger over et innertelt som er litt skråstilt. 

Begge to (Tarptent og Durston sin) vil jo også være mulige konkurrenter til Trekkertent og Unna.

Ser jo veldig spennende ut det Tarptent-teltet. Med to innganger å sånn jeg forstår det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (2 timer siden):

To innganger, høye ventiler og teltduken lenger ned mot bakken enn hva vi ofte ser i amerikanske telt. 

Så da er spørsmålet om teltet holder i stiv kuling på høyfjellet?😅 ikke at jeg er så ofte på tur i stiv kuling, men kan jo skje🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Anders Eriksen said:

Så da er spørsmålet om teltet holder i stiv kuling på høyfjellet?😅 ikke at jeg er så ofte på tur i stiv kuling, men kan jo skje🤞

For å si det på en enkel måte, den dagen du havner i stiv kuling angrer du ikke på at du tok med et telt som tåler det. Så nylig en video at Baitbox når de havnet i skikkelig vind og flere av teltene de hadde med seg tok knekken. Og hvis du sitter i regnvær og sterk vind på fjellet kan du være i skikkelig trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (13 minutter siden):

For å si det på en enkel måte, den dagen du havner i stiv kuling angrer du ikke på at du tok med et telt som tåler det. Så nylig en video at Baitbox når de havnet i skikkelig vind og flere av teltene de hadde med seg tok knekken. Og hvis du sitter i regnvær og sterk vind på fjellet kan du være i skikkelig trøbbel.

Enig med du, og derfor jeg lurer på om omtalte telt vil tåle sånne forhold😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.