Gå til innhold
  • Bli medlem

Det hjelper ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 hours ago, tshansen said:

Det stammer nok fra interessen av alternative fakta og informasjon jeg har funnet om tema som belyser andre siden av problemstillingen. Den samsvarer nok ikke med synet de fleste her inne har, men min tro på feltet er stadig i utvikling da jeg lærer nye ting om "problemet" hver uke. 

En annen del av meg (noe konspiratorisk for enkelte) får lampene til å lyse når man følger pengestrømmen. Ser på hva og hvordan miljø og klima blir brukt som en melkeku for å ta inn skatter og avgifter på tiltak som er helt meningsløs, i stede for å jobbe aktivt med tiltak som gjør en forskjell. 
Om dette hadde vært så krise som ekspertene skal ha det til, hvorfor samles man ikke å gjør en større forskjell? 

Nei, det bekymrer meg ikke, men historisk sett er kulturelle motpoler og forskjeller en langt større utfordring for mine barns barnebarn enn klima. 
Når man ser til hva fødselsratene i Europa (Kristelige verdier) kontra Arabiske land (muslimske verdier) eller Asiatiske land (budisme og hinduistiske verdier) 
Den grenseløse naiviteten rundt dette ser man klare og farlige tegn på i land som Sverige, Storbritania og Tyskland der ytre høyre får stadig større fotfeste. 

Å betvile menneskapte klimaendringer, eller Covid 19s eksistens er noe helt annet enn å betvile løsningen som forskrives. Jeg skjønner veldig godt spørsmålene om det er slik at verden varmes opp i et farlig tempo på grunn av mennesklig aktivitet, hvorfor gjøres det så lite? Og hvorfor er alle løsningene ALLTID overføring av penger fra arbeidsfolk til privat storkapital? Veldig fair og helt nødvendige spørsmål. 

Se på alle truslene vi står ovenfor. 

Klima. Er det noen lyspunkter?

Krig=atomkrig. Vi nærmer oss hver dag.

Økte forskjeller. Om få tiår er majoriteten av alle verdier i Norge styrt av en liten minoritet. Det finnes ingen politikk for å korrigere prognosene. INGENTING!!

KI, digitale mediemonopoler. Null debatt, null innsikt, null politikk til å gjøre noe med den helt vanvittige maktoverføringen dette er. Vi har politikere (dette er virkelig sinnsykt) som står i kø for å ønske velkommen selskaper som vil grønnvaske det som regelrett er tankekontroll fabrikker. Med våre naturessurser i vår natur! 

.....

I virkeligheten er det fint lite voksenkontroll.

Tross for at jeg stort sett er uenig med deg :grin: har jeg mer sans for skepsisen din enn de som innbiller seg det finnes ansvarlighet med makt noe sted i systemet.. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.