Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Keb bukse


Bergen80

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt ud min Fjällreven Keb bukse og er på jakt etter et nytt par favoritt bukser. 
Keb buksen har blitt brukt til alt, året rundt  og jeg vil ha et par bukser som er behagelige og slitesterke. 
 

Hva kan dere anbefale? Et nytt par Keb eller er det andre bukser som er vært å prøve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fire Fjällreven i garderoben, to Keb, men etter at Kuiu Attack kom i hus, er revene knapt brukt.:

https://www.kuiu.com/products/attack-pant-gunmetal?variant=40481331740830

Utrolig komfortabel. Brukt den jevnt og trutt siste året, til hverdags, jakt i skog og til fjells.. Så ser ut som den er holdbar også. Ingen stramming nederst på buksen er eneste ulempen jeg har notert meg, men brukes ofte i kombinasjon med gamasjer når jeg er på tur, så for min del ingen stor ulempe. Så må den jo bestilles fra USA, får ikke prøvd først, men størrelsestabellene stemmer bra. 

Velger du norsk valuta, så er prisen som vises inkludert mva og toll etc.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å ta en tur i butikken og prøve litt, siden passform er alfa og omega? Ganske fornøyd med Norrønna Svalbard HD. Borrelås på anklene og i livet, romslig passform som likevel sitter godt, vind/vanntett softshell på knær og bak, gode lommer. Best egnet til høst/vinter, nettopp på grunn av de vantette softshellpanelene. Nåværende utgave er ser ut til å være litt annerledes. Lundhags Makke ser ut som en veldig god vår/sommer/høst-bukse. Avhu (1. gen) er hvertfall forholdsvis god til det. Softshellpanelene der er dog så tynne at vind og vann trekker lett gjennom  mens den sorte fargen gjør at de blir varme i sola .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krankman skrev (10 timer siden):

Hvorfor foretrekker du Vidda?

Det er egentlig et godt spørsmål! Jeg bare opplever at den buksen er bedre å ha på seg, mer fornuftige lommer (plassering) når jeg går eller beveger meg. Også syntes jeg aldri de stretch panelene på keb buksen gjorde så positivt utslag. 
Jeg klarer ikke sette helt fingeren på det nå, men jeg skal la det synke inn litt utover dagen og se om jeg kommer på mer konkrete ting som gjør at jeg foretrekker vidda. 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (4 timer siden):

Det er egentlig et godt spørsmål! Jeg bare opplever at den buksen er bedre å ha på seg, mer fornuftige lommer (plassering) når jeg går eller beveger meg. Også syntes jeg aldri de stretch panelene på keb buksen gjorde så positivt utslag. 
Jeg klarer ikke sette helt fingeren på det nå, men jeg skal la det synke inn litt utover dagen og se om jeg kommer på mer konkrete ting som gjør at jeg foretrekker vidda. 

Vidda Pro (ventilated) på meg. Keb har fått ligge i skuffen etter at den kom i hus!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidda pro ventilated. Ikke vært så glad i bukser med mye strecht. Har en fra Lundhags og det blåser lettere gjennom strecht og på den er det såpass tynt at mygg stiker gjennom. Så jeg valgte ventilated. Så og si samme som vanlig Vidda pro men har lufting på sidene og en kile i skrittet med strecht. Det er så lite at det ikke utgjør noe i vind.
Strecht er mer luftig på sommeren så klart men så fort det er grei temp går jeg som regel i shorts uansett.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg på de andre som har foreslått Klättermusen Gere.

Med husky som trenes hver dag på ski, med kickbike eller tur til fots, i tillegg til et aktivt friluftsliv med skogs- og fjellturer, jakt og fiske, blir det sikkert 250-300 dager i året med turbukse. Gere er eneste buksa jeg ikke har slitt ut på ett år, og har nå to av den. Har ikke hatt KEB, men 2 stk. Fjällräven Vidda pro og 2 ulike Lundhags-bukser, i tillegg til diverse skallbukser/jaktbukser.

Solid og tykt ytterstoff som ikke er redd for kratt eller hundeklør. Litt stretch i stoffet og skrittkile gir god bevegelighet til f.eks. skigåing. Elastisk midje. Gode lommer, lårlommene har glidelås. Gamasjekrok. "Vindtett nok" - det skal blåse seriøst mye før du kjenner noe igjennom. Tørker fort. Jeg bruker min hele året. Noe varm de varmeste dagene, men en lysere farge og ventilasjonen på siden (som har myggnetting innebygd) hjelper.

Skulle jeg bare hatt én bukse til tur hele året er det denne. Den er også blitt altmuligbuksa for å rydde i garasjen og pusle i hagen.

I kombinasjon med.en lett zip-off skallbukse (jeg har Haglöfs LIM) til verste regnskurene, har man alt man trenger.

Endret av foroll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.