GĂ„ til innhold

Vanntette relativt tynne hansker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips?

AltsÄ ikke tykke hansker som man legger i "vinterskuffen" nÄr vÄren kommer, men hansker som kan brukes Äret rundt i regnvÊr.

Skrevet

For noen Är siden invisterte jeg i et par jeg i et par dyre kvalitetshansker som ogsÄ skulle brukes i regnvÊr.  Hanskene fungerte bra, men ikke da jeg noe seneres skulle ta dem pÄ med vÄte hender, da fikk jeg dem simpeltheten ikke pÄ.  

Skrevet (endret)

Haha. KjÞpte et par NorrÞna Falketind Dri i sommer. De er vanskelig nok Ä fÄ pÄ med tÞrre hender og hÄplÞse om du er vÄt. Er nesten som engangshansker Ä regne i den forstand at du kan bruke de EN gang pr tur. Hvis du tar dem pÄ fÞr du starter. Hva som er vÊrre er at de jo ikke er vanntette som "reklamen" lover.

Endret av Stv
Skrevet (endret)
Stv skrev (27 minutter siden):

Hvordan er stĂžrelsene? XL tilsvarer feks 10? 11?

StÄr litt pÄ linken om hvordan man mÄler. XL=11. Ser ut som de har XXL ogsÄ. Passformen er god for meg. 

Tror jeg leste om de her pĂ„ forumet fĂžr kjĂžp, sĂ„ om du sĂžker finner du nok mer info đŸ‘đŸ»

Endret av DannyRS
Skrevet (endret)
DannyRS skrev (12 minutter siden):

StÄr litt pÄ linken om hvordan man mÄler. XL=11. Ser ut som de har XXL ogsÄ. Passformen er god for meg. 

Tror jeg leste om de her pĂ„ forumet fĂžr kjĂžp, sĂ„ om du sĂžker finner du nok mer info đŸ‘đŸ»

Takker. Widforss kjÞrer 20% pÄ luer og votter nÄ sÄ bestilte et par (og et par votter) sÄ fÄr vi se. Ser noen sier de er som norrÞna sine med at de er vanskelige Ä komme inn i. FÄr teste og eventuelt bare sende i retur om de ikke "passer". Takk for tips i hvertfall!

Endret av Stv
Skrevet (endret)

Tegera mekanikerhanskar i tunn skai fungerade bra i regnvÀder ca 50 kr höll bra i 16 d med stavar och lÀttare klÀttring,torkar över natten i Abside

165324577-origpic-2fd540.gif

Endret av HÄkan S
  • Liker 3
Skrevet
HÄkan S skrev (4 minutter siden):

Tegera mekanikerhanskar i tunn skai fungerade bra i regnvÀder ca 50 kr höll bra i 16 d med stavar och lÀttare klÀttring,torkar över natten i Abside

Har et par vanntette vinterarbeidshansker kjÞpt pÄ Monter som jeg ogsÄ har ment Ä teste pÄ tur. Er dog noe tykkere en Þnsket til formÄlet

Skrevet

KjÞpte et par Hestra(DNT butikk) som jeg kan kombinere med tynne merinoullvanter/ noe tykkere med frote og. Grei passform(9 her), som ikke tar mye plass og ligger fast i lÄrlomma.

Skrevet

Har ett par cykelhandskar i Neopren med nobbar pÄ insidan frÄn Ekoi(bland de bÀsta i cyklklÀder pÄ marknaden)ej provat ute Àn men de Àr extremt varma och nÀstan helt vattentÀta men kostar flera 100 kr sÄ kanske ej bra till vandring dÄ de kan komma bort och torkar nog ej fort ute kanske bÀttre till kanot och cykel med mkt vind och minusgrader,finns ju kemikalie vantar som Àr vattentÀta för nÄgon 10 tals kronor i Latex el PVC.

Skrevet
HÄkan S skrev (17 minutter siden):

Har ett par cykelhandskar i Neopren med nobbar pÄ insidan frÄn Ekoi(bland de bÀsta i cyklklÀder pÄ marknaden)ej provat ute Àn men de Àr extremt varma och nÀstan helt vattentÀta men kostar flera 100 kr sÄ kanske ej bra till vandring dÄ de kan komma bort och torkar nog ej fort ute kanske bÀttre till kanot och cykel med mkt vind och minusgrader,finns ju kemikalie vantar som Àr vattentÀta för nÄgon 10 tals kronor i Latex el PVC.

Aiai! Har de Gel(-5) eller glidelÄs(0)?

Skrevet (endret)

Har noen fluefiskehansker i tynn neopren. Fungert greit til fisking, teinetrekking og dykking om sommeren. Lette og smidige fra sÞlvlroken. Tenker de kan vÊre grei til som 3 sesongs hansker :) 

Neoprenhansker beregnet for padling og dykking er alt for tykke.0

Endret av Marius Engelsen
Skrevet (endret)

Hvis du vil holde deg tÞrr pÄ hendene og ikke punge ut mye for det kan du prÞve et triks jeg lÊrte av en sykkelist. 

FÞrst et par tynne ullvanter, deretter et par oppvaskhansker i str xl. Jeg prÞvde det i hÞst pÄ en langtur og det funka bra. Hvis hanskene er for trange kan det bli kaldt, derfor str xl. 

20210831_112950.jpg

Endret av Lars Erik Moen
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.