GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Jomfrutur til Hardangervidda, juli 2020

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet (endret)

Det er lurt Ă„ planlegge alle mĂ„ltider pĂ„ lange turer. Jeg bruker kjĂžkkenvekta og ziplock poser. NĂ„r jeg pakker etter magefĂžlelse og "kjekt Ă„ ha" metoden blir sekken veldig ugrei... 🩍

Endret av Bjellesau
Skrevet

Fin rapport. Var innover der en kort tur i 2018. Gikk ikke lenger enn Langavannet da siden jeg hadde brekt 3 ribbein litt fÞr turen. Det Äret var det vel varmt sÄ lite van og lite fisk. Nydelig Ä bade, tipper det var uaktuelt i Är med mindre en vil ha frostskader :-)

Skrevet (endret)

Takk for mye fin respons! Setter pris pÄ det. :) 
Fant ikke ut hvordan jeg skulle integrere bildene i teksten, sÄ de ble liggende samlet helt til slutt, men ihvertfall i ganske kronologisk rekkefÞlge. Mulig jeg oppretter en blogg snart, og legger ut teksten der ogsÄ, forhÄpentligvis med bilder (og billedtekster) spredt pÄ en logisk mÄte utover i teksten. Har ogsÄ mange andre bilder (i hÞyere opplÞsning) enn disse komprimerte smarttelefonbildene, sÄ jeg bÞr prÞve Ä fÄ lagt ut noen av dem ogsÄ. Tok en del bilder med et Sony Cybershot-kamera som trolig er skarpere enn de som er ovenfor, som altsÄ ble tatt med min gamle smarttelefon. (Galaxy S6.)

Har ogsÄ lyst Ä dra tilbake til Vidda sÄ fort som mulig, men kanskje lenger vest enn jeg var pÄ jomfruturen. Noe av det fine med slike ukesturer er at man tilsynelatende vokser pÄ dem, sÊrlig nÄr man har dÄrlig vÊr. Det gir jo en viss mestringsfÞlelse Ä kunne klare seg (og trives) ogsÄ i drittvÊr. OgsÄ lÊrer man mye om pakking av sekk, og hva det er nÞdvendig og mindre nÞdvendig Ä ta med seg. 

Endret av uendelig
Skrevet

Last opp bildet og sett | streken som viser hvor bokstavene dukker opp nÄr du skriver der du vil ha bildet. Klikk pÄ bildet i vinduet for "opplastede bilder" og sÄ dukker det opp der du har |'en.

Eks:

Under et bilde fra Karasjohka

89450609_644432599625425_1808608190019928064_n.thumb.jpg.5b06f9ac4c9ab117e8ac45cc2699472f.jpg

*mer tekst*

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.