Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Turfilmer - hva slags innhold ønsker man å se?

Anbefalte innlegg

• 1 year later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han her:  (Logg inn for å se skjult innhold)  lager noen fabelaktige turfilmer. Jeg opplever at han gjennom kameralinsen ikke skal fortelle meg om hvor bra/flink/sterk han er, men at jeg kan nyte naturens ro sammen med ham (så langt det lar seg gjøre). Altså - for meg er det viktig at filmeren ikke skal vise hvor flink han/hun er, men heller invitere seeren til å delta.  Det er jo nettopp det som skjer når den som filmer også vis

Eg er ikkje god på slikt, men har eit kriterie/parameter på god lesnad/titting; eg er (i hovudsak) ikkje interessert i dine kjensler, eg er interessert i kva kjensler du kan bringe fram i meg gjennom formidlinga di (No er "du" og "deg" ikkje TS altså, men whoever det er som prøver formidle opplevingar til meg).  Altså, gjentakende "smiletryne" med "livet er best ute" og dei samme superlativa med ropeteikn gang på gang gir meg sjeldan noko som helst, og eg hiv frå meg boka eller slår a

Mens jeg tvert om blir veldig fort lei folk som babler i vei og filmer seg selv hele tiden, istedenfor å fokusere på det man snakker om. Spesielt de som fyller hele ruta mye av tiden, og ikke klarer å fatte seg i korthet. 💤💤 Fint med folk, men ikke deg sjøl mesteparten av tiden og det meste av plassen.

Aslak Smeland skrev (37 minutter siden):

Har til nå brukt iMovie, men nettopp kjøpt meg en ny Mac, så vi får se hva den klarer å kjøre av programmer

Jeg har brukt Imovie til klipp, tidligere har jeg brukt final cut dersom jeg skal gjøre mer enn klipping

Men for min del så holder det i massevis med Imovie. Det jeg ønsker å få til med en video er en god historie, en ekte fortelling. 

vanskelig nok det

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et supert tips for dem som ønsker seg et mer avansert redigeringsprogram er å sjekke ut DaVinci Resolve. Det er et program som blant annet brukes til å lage storfilmer, men er lekende lett å bruke og er utrolig nok gratis. Det finnes en betalt versjon som gir en del ekstra avanserte verktøy, men ikke noe folk flest har behov for.

Edit: Så @tshansen allerede hadde nevnt DaVinci Resolve, så jeg beklager dobbel forklaring! Det virker som det er mange som beveger seg over på DaVinci for tiden, men det er også foreløpig en av ulempene med DaVinci, for hvis det er noe man lurer på så er det utallig flere forklaringsvideoer på YouTube, blogposter og forumdiskusjoner rundt Final Cut Pro og Adobe Premiere enn det er av DaVinci som frem til nå har blitt brukt av erfarne brukere.

Endret av KristianP
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.