Jump to content
IGNORED

Tips til erstatning for Viking Tørrmelk

Fjelljentaaa
 Share

Recommended Posts

• 4 weeks later...

Jeg har begynt å bruke 50/50 med babygrøt/havgregrøt på tur, siden melkepulver er blitt vanskelig å få tak i.

Banygrøte  har mer energi, mer fett og inneholder melk. Gir en mykere konsistens og bedre smak.

Heller varmt vann i skålen, venter ett par minutter, og sper på med mer vann om den ble for tykk.

Om man har torrmjölk över sedan turen och den kanske blir gammal till nästa går det bra att ha den till ugnspannkaka blir lite gulare men ok smak även bra när man ej vill ut och handla pga väder eller som nu Covid 19 som är 10 ggr fler döda i Sv. än No

Mizzy skrev (På 28.7.2019 den 22.40):

Jeg var innom før helga og spurte i diverse butikker (rema, meny og coop) etter tørrmelk. Ingen som hadde. Skulle tro det var enkelt å få tak i.. 

Ikke mulig nei....Jeg prøvde og....Men fant det til slutt i en utenlandsk butikk. Nestle. Finnes i forskjellige pakninger 0.9 kg, 1.8 kg og 2.5 kg.  

Vi er også fornøyd med Nido. Vi blander gjerne ferdig havregryn, melkepulver, sukker og salt i ziplock-poser før vi drar på tur. Så har vi ferdige porsjoner. 

Funker også greit å bruke til frokostblanding, da smaker vi det bare til med melkepulver til det smaker bra. Synes faktisk den er bedre enn vanlig melk på smak da den ikke gir den typiske ettersmaken til vanlig melk 

• 10 months later...
latitude skrev (12 timer siden):

jeg bestilte tørrmelk etter tips i en annen tråd her på forumet fra

Takk for tips, vil heller støtte en norsk bedrift enn å støtte nestle så melk er bestilt. Likte særlig at de hadde Apple pay løsning, superenkelt å bestille. Trykke 2 ganger på knappen på telefonen og varene er betalt og bestilt  :). 

• 4 weeks later...