GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

"Det var det" eller "Det var farvel til den turen"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det begynte sÄ bra - og sluttet sÄ tragisk. 

Siden jeg har problemer med Ä gÄ, har jeg satset pÄ sykkel og tilhenger, og i gÄr morges gjennomfÞrte jeg den til nÄ lengste treningsturen med 24 kilo nyttelast.  Og kom hjem glad og fornÞyd, skulle bare reparere en vegg.

537536424_IMG_1528(467x640).jpg.42ed9d8760521c3645dbcf2d471d89e4.jpg

Men da hadde jeg gjort regning uten vert,  Til tross for at jeg hadde vÊrt opp og ned av stigen Þrten ganger skled den plutselig ut, med meg pÄ slep og tre meter i fritt fall gÄr utrolig fort.  Husker bare en ting som for gjennom hodet mitt pÄ veien ned:  "Det var den turen pÄ Hardangervidda".

SÄ:  "Farvel til sykkel og henger"

567351908_IMG_1522(640x440).jpg.48137f8d3664fa42a1389ccced183893.jpg

"farvel til sekken som skulle erstattet kannene"  Den ar bre Ä pakke ut.

1391753762_IMG_1524(487x640).jpg.0b01eafeba1016335c145f9d8d83eb89.jpg

"Farvel til det lÊgeret som jeg sÄ sÄ frem til Ä bruke som base".

farvel 544166549_IMG_1523(640x431).jpg.1e43ac8110cceb5a50a6815648ded2dc.jpg

.I stedet ankom omsider en ambulanse,

624775327_IMG_1519(640x480)(640x480).jpg.c8435ef973c363b3f5c46a487fc67170.jpg

Og tenk om de hadde tatt meg med med en gang!  Neida, jeg mÄtte jo fÄ noe smertestillende.  Ja, de fattige skal ha takk. 

Og det fikk jeg til gangs, hele 9 ml ble pÞst inn i den stakkars kroppen min - til ingen nytte, noen jeg gang pÄ gang fortalte dem var nyttelÞst - jeg reagerer ikke pÄ morfin.

Og som om ikke det var nok, sykepleieren pÄ sykehuset satte sprÞyte nr 10. 

Men heldigvis, side jeg tilhÞrte kategorien "Haster" ble jeg tatt under behandling,, og det neste jeg husker var at skulderen var pÄ plass igjen.

Og nÄ mÄ jeg ta det med ro i 6 uker - og nÄr de uken er over en Hardangervidda stengt for fredelige folk som jeg.  Da er det folk med bÞrse som regjerer grunnen

.

Endret av Tom42
  • Trist 14
Annonse
Skrevet

huff, sÄ fryktelig kjedelig. God bedring! NÄr det er sagt, jeg tviler pÄ at du ligner sÄ mye pÄ en rein at det er noe stÞrre fare Ä bevege seg pÄ vidda under jakta. LÊgeret ditt er vel kanskje opptatt da. Jeg var ute og trasket pÄ Hardangervidda under reinsjakta i forfjor, traff sÄ mye hyggelige folk at :)

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Heriks skrev:

huff, sÄ fryktelig kjedelig. God bedring! NÄr det er sagt, jeg tviler pÄ at du ligner sÄ mye pÄ en rein at det er noe stÞrre fare Ä bevege seg pÄ vidda under jakta. LÊgeret ditt er vel kanskje opptatt da. Jeg var ute og trasket pÄ Hardangervidda under reinsjakta i forfjor, traff sÄ mye hyggelige folk at :)

takk for hyggelig hilsen.  Jada, jeg har gÄtt pÄ fjellet under reinsjakta, men da var jeg pÄ sauesanking - og som du sier - jegerne er hyggelige folk- Jeg tok kontakt med dem fÞr jeg gikk inn i dere omrÄder og de sa:  "Bare gÄ - no problem".  Det jeg egentlig prÞvde pÄ si at i omrÄdet som eies av MÄrflell selges ikke fiskekort etter 18 august

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Tom42 skrev:

Det jeg egentlig prÞvde pÄ si at i omrÄdet som eies av MÄrflell selges ikke fiskekort etter 18 august

Aha .. ja, det er jo litt mer kinkig nÄr det er sÄnne aktiviteter man har tenkt Ä bedrive. 

Skrevet

3 meter "flytur" er ikke noe god opplading til tur, men er takknemlig for at du deler med oss andre, @Tom42.

Og vedr. vidda under jakta: pÄ med den oransje sombreroen og smil pent, sÄ gÄr det sikkert fint!

• Liker 1
Skrevet

Det der var virkelig ergelig, eller utgjort heter det kanskje. Ønsker god og sÄ snar som mulig bedring.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, martin.m skrev:

Au da, @Tom42. Dette var trist lesing. FÄ hÄpe rekonvalesens gÄr greit og sÄ fort som mulig, beste Þnsker fra meg.

Rekonvalesens ja, den har sÄ vidt begynt, eller har den det?  I gÄr begynte jeg Ä undersÞke et sÄr pÄ hÞyre kne, som var oversett pÄ sykehuset.  SÄ bar det pÄ legevakta:  "Dette skulle vÊrt sydd".  ja,ja.  SÄ nÄ gÄr jeg med armen i fatle og en stor og stram trykkbandasje, pÄ hÞyre kne

Men at det ikke blir noen tur gikk endelig opp for meg i dag da jeg tÞmte ut vannet i kannen, hektet av tilhengeren og satte den i garasjen.  En aldri sÄ lite nedtur, og gruer meg litt til jeg skal pÄ Lovisenberg for Ä se om de kan gjÞre noe med smertene etter Ä ha satt inn kneprotesen.  Sist jeg var der spurte legen og pekte pÄ et tilsvarende sÄr pÄ kneet:  "Hva er det der"? Jo, jeg var ute i skogen for Ä trene pÄ Ä gÄ i ujevnt terreng, og sÄ skled jeg litt pÄ en bergrabb.  Og nÄ fÄr jeg vel det samme spÞrsmÄlet.

Og saken blir ikke bedre ved at kona omtaler meg som "femÄringen min".  Men nÄr jeg tenker meg om sÄ har jeg visst klippekort til diverse legevakter og sykehus.

Endret av Tom42

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.