Larsdx Skrevet 15. juli 2013 Skrevet 15. juli 2013 Og hvor ligger Lutvann, Lars ? Oslo, Østmarka. Med etjenesten som nærmeste nabo er man ekstra trygg på tur. 1
Holm Skrevet 15. juli 2013 Skrevet 15. juli 2013 Hadde en fin tur i Trollheimen i helga, gikk trekanten med eldstejenta Kjempefin fredag Regn, lavt skydekke og dårlig sikt over Geithetta på lørdag, Skiftende men ok på søndag Foran Blåhø på fredag Trollhetta og Geithetta fra Skallen på fredag 1
Kjell Iver Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Skrevet 17. juli 2013 En tur i Simskardet for å se på vannføringen - lite vann i elva syns vi Tapatalk
Dag G - Evje Skrevet 17. juli 2013 Skrevet 17. juli 2013 Kjell Iver: En tur i Simskardet for å se på vannføringen - lite vann i elva syns vi Får nok ta en snakk med rette myndigheter. Her mangler både hjelm, flytevest og knebeskyttere........ 1
Kjell Iver Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Skrevet 17. juli 2013 Her mangler både hjelm, flytevest og knebeskyttere........ Ha ha ja - var mer av interesse - artig å se. Elva har lagt seg enormt mye på 2 dager - spekulerer litt på vadbarheten lenger inn i Børgefjellet.
Rolf_E Skrevet 17. juli 2013 Skrevet 17. juli 2013 En runde rundt Skapertjern og tatt med meg "avfall" som folk hadde skrudd fast i trær i form av private skilt. Impregnert trevirke til og med. Enten uvitende unger eller voksne som ikke vet hvordan man skal te seg i naturen. Makan til tullball. Var egentlig ute etter sopp, men var litt for tidlig enda tror jeg.
Dag G - Evje Skrevet 17. juli 2013 Skrevet 17. juli 2013 Ha ha ja - var mer av interesse - artig å se. Elva har lagt seg enormt mye på 2 dager - spekulerer litt på vadbarheten lenger inn i Børgefjellet. Vi var ofte med fattern og så på fossene når Otra gikk svær. Husker det gjorde stort inntrykk på en liten guttehvalp. Ned i vannet fikk vi ikke alltid gå. Som torpedoer kunne tømmerstokker komme susende.
Rolf_E Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Enda en runde i Kjekstadmarka og rundt Skapertjern i dag. Denne gangen for første gang med en batteridrill i sekken. Fjernet flere ulovlig oppsatte skilt samt fjerna en leirplass noen hadde forlatt med flere preseninger. Hvor hue til enkelte er skjønner jeg pent lite. 1
Bochkon Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Siden jeg hadde god tid på jobb idag, stoppet jeg like godt på Saltfjellet å gikk noen kilometer der. Godt å strekke på føttene etter 8 timer bak rattet! Hvilken plante er dette?
Kjell Iver Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Skrevet 18. juli 2013 6 km tur på Bæråsen i dag. Ungene overrasker veldig. Godt humør selv om det er sørvest og regn i fem timer i strekk. Tapatalk 1
Gjest Srx (Ron) Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Utforsket ett fiskevann jeg fikk tips om. Under en time å kjøre, under en time å gå. Tipper jeg blir å dra flere gang til dette vannet. Fornøyd fisker. Det ble to steikfisker. Ett lite vann kan romme pen fisk. Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta 4
+ost Skrevet 20. juli 2013 Skrevet 20. juli 2013 19/7: En tur opp på Blåheia i Rissa. Mørke skyer over alt, men ikke noe regn på oss:)
+ost Skrevet 20. juli 2013 Skrevet 20. juli 2013 20/7: En kort tur på Skyråskyrkja i Stadsbygd. Grei tur for småbarnsben.
+ost Skrevet 21. juli 2013 Skrevet 21. juli 2013 21/7: Fin tur opp på Hemmerdalsheia på Stadsbygd. Fant etterhvert stien, fin og spennende bratt for småbarn. Flott utsikt fra toppen. Antydning til blå himmel for første gang på nesten to uker, men fortsatt ikke noe sommertemperatur.
tronn Skrevet 21. juli 2013 Skrevet 21. juli 2013 Kryssa Nordmarka fra fredag til lørdag. Gikk fra Jevnaker til Skar. Lå under åpen himmel, men det var litt for mye knott til at jeg klarte sove skikkelig. Begynte å gå kl 03:15. Hjemme 21 timer etter at turen startet. Var innom pershusfjellet, spålen, katnosdammen og kikutstua. Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Larsdx Skrevet 21. juli 2013 Skrevet 21. juli 2013 Kryssa Nordmarka fra fredag til lørdag. Gikk fra Jevnaker til Skar. Lå under åpen himmel, men det var litt for mye knott til at jeg klarte sove skikkelig. Begynte å gå kl 03:15. Hjemme 21 timer etter at turen startet. Var innom pershusfjellet, spålen, katnosdammen og kikutstua. Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Ikke dårlig. Hvordan er turen opp fra Jevnaker til Tverrsjøstallen? 1
HegeJohnsen Skrevet 21. juli 2013 Skrevet 21. juli 2013 Ingen tur Kjæresten og jeg dro til Resdalen i går med håp om topptur på Resfjellet i dag. Dessverre ville verken været eller formen min seg, så det ble ingen tur. Next time!
tronn Skrevet 21. juli 2013 Skrevet 21. juli 2013 Ikke dårlig. Hvordan er turen opp fra Jevnaker til Tverrsjøstallen? Det var litt knot å finne stien som starter ved skolen. Men ellers er det omtrent som å gå fra Sørkedalen. Fra sindersætra er det en god del gjengrodde stier. Men det er ikke noe nevneverdig problem. Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Kjell Iver Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Skrevet 22. juli 2013 Fin tur på Trælneshatten igjen - eventyrland og vann på rette flasken. Uheldig med selvutløsern Tapatalk
+ost Skrevet 25. juli 2013 Skrevet 25. juli 2013 24/7:rundtur på Skurven i Rissa. Kom dessverre ikke opp på ytre skurvhatten, høyeste punkt i Rissa på 623 moh, men knall tur ellers.
Bjorn Skrevet 27. juli 2013 Skrevet 27. juli 2013 Vel da fikk jeg fingeren ut. En 6-timerstur i Bergsjø området. En blanding av setersvei, sykkelsti og vanlig tursti. Ikke at jeg så noe forskjell på en sykkelsti og en vanlig tursti, bortsett fra merkingen da. For de som er livende redd for å møte folk når de går tur, kan jeg herved berolige de med at jeg kun traff på 3 syklister og 3 fotturister. Og det er jo bra i juli måned. Dagens lærdom: Ta med kart, å knote med en liten GPS er ikke særlig effektivt for å finne ut hvor man skal gå. Ble reddet av iPhone og utrolig nok, 3G nett på fjellet.
Bochkon Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Ikke så lang tur, men likevell en fin tur i nærområdet. Gikk fra skistua til gråkallen panorama i bymarka i Trondheim. 132 høydemeter på 870 meter. Fikk faktsik lurt med to kompiser til Femundsmarka pga denne turen
hvalhai Skrevet 2. august 2013 Skrevet 2. august 2013 ImageUploadedByTapatalk1374521381.895848.jpg Fin tur på Trælneshatten igjen - eventyrland og vann på rette flasken. Uheldig med selvutløsern Tapatalk Det var litt knot å finne stien som starter ved skolen. Men ellers er det omtrent som å gå fra Sørkedalen. Fra sindersætra er det en god del gjengrodde stier. Men det er ikke noe nevneverdig problem. Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Du gikk opp søtbakken du da og er det første bildet tatt fra sætra?
hvalhai Skrevet 2. august 2013 Skrevet 2. august 2013 Ups, skjedde visst en feil her, skulle bare spørre tronn . Litt for trøtt til å skjønne hvordan jeg skal rette det opp igjen
Anbefalte innlegg