Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke skinn/pels fungerer best i lue


Markus Ingebretsen

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en ny god og varm lue for de virkelig kalde dagene. Lurer i denne sammenheng hva jeg skal se etter. Foreløpig har jeg funnet to forskjellige typer, lue i elgskinn og i selskinn, se linkene under. Hvilken skinn/pels isolerer best?

http://natournor.com/duodjin/index.php?main_page=product_info&cPath=20_22&products_id=155

http://www.farmhamna.no/doku.php?id=bilder_pels_skinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det utelukkende er varmeisolasjon du er på jakt etter, er elg bedre enn sel. Elg er svært mykt og behagelig inn mot ansiktet. Selpels er IKKE pus... Elg er imidlertid betydelig mye mer sårbar for slitasje.

Sel er helt genial likevel fordi den tåler fukt uten fare for råte eller oppløsningstendenser når det regner, kommer sluddbyger, blir fukt fra åndedrett og kondens.

Har politiske hensyn noen betydning? Elg har blitt skadedyr som bare bør beskattes. Sel er med i pelsdyrdiskusjonen...

Vurder også fuskepelsluer. Fjellreven har en genial "pels"lue med gode øreklaffer som er laget for skikkelig turliv. Det ble mitt valg og kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furhatsworld gir deg mye for pengene, men kvaliteten er ikke alltid helt ok.

Guttungen (2 år) har en selskinnslue med blårevkant, ikke ulik lue nr. to ovenfra her.

http://www.miennas-ull.no/test/pages/luer.html

Med selskinn og blårev bikka lua 2000kr, så den blåser nok budsjettet ditt ganske greit, men lua er varm - for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luene fra Furhatworld er gode nok de, men som så mye annet så er de produsert i Kina. Jeg var vel veldi blond som trodde at de faktisk var produsert av lykkelige frittgående kaniner i Canada. Ble litt skuffet da mine kom i posten uten kulehull og en "Made in China" lapp på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luene fra Furhatworld er gode nok de, men som så mye annet så er de produsert i Kina. Jeg var vel veldi blond som trodde at de faktisk var produsert av lykkelige frittgående kaniner i Canada. Ble litt skuffet da mine kom i posten uten kulehull og en "Made in China" lapp på..

Ja de er gode nok, men min kaninpelslue bærer litt preg av å være hurtigsydd om den studeres nøye. Men veldig varm og absolutt bra nok for 130kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luene fra Furhatworld er gode nok de, men som så mye annet så er de produsert i Kina. Jeg var vel veldi blond som trodde at de faktisk var produsert av lykkelige frittgående kaniner i Canada. Ble litt skuffet da mine kom i posten uten kulehull og en "Made in China" lapp på..

Mi "fårefitte" har heller ikke kulehull, men den er produsert i Canada av Norko. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.