Gå til innhold
  • Bli medlem

hvordan få en 9-måneders datter til å sovne i skogen?


DoktorGjørelite

Anbefalte innlegg

jeg tok med dattera på 9 måneder på en liten dagstur i skogen forleden. jeg bar henne i sele og hadde ikke med barnevogn. På en nydelig utkikksplass var det så tid for mor og far å nyte kaffen og roen, men å legge en trøtt 9 måneders unge i lyngen på et liggeunderlag og få henne til å sove viste seg å være temmelig umulig, det var alt for mye spennende å undersøke - jenta er jo stort sett vant til å sove lunsj enten i senga eller i vogna, og er nok som mange barn avhengig av en viss "søvnhygiene" for å få roet seg ned.

Er det noen mødre eller fedre her på forumet som har funnet en løsning på tilsvarende problem? Det er for såvidt samme problemstilling som å få ungen til å sove i parken eller på stranda, men uten mulighet for å bruke en vogn til hjelp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min sover i bæremeisen når hun er trøtt.

Et lite tips jeg har god erfaring med i bæremeis når den lille blir for utålmodig av å være i bæremeisen er å gi noen kongler og kvister til den lille. (Man ser ut som en villmann på håret når man kommer hjem, men litt får man tåle. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å ha med en sånn skinnpose som hører til barnevogna. Det kan rulles i sammen. Nå har vi en softbag som ikke veier all verden som sikkert blir benyttet ved anledning senere - men den kan ikke rulles i hop. Vår kar sover som en stein i bæreselen - men har enda kke sovnet i vår nyervervede bæremeis - men det blir vel..

soft-bag ser slik ut og er egentlig anvendelig til det meste av reising og ymse barnevogner:

1573_1930WJxR17ejisn8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har hørt om andre som har brukt en liten hengekøye til å gynge ungene i søvn med . Når de først sovner der kan man jo bare legge dem ned på et bahagelig sted og rigge til eventuell solskjerming. En lett hengekøye av den enkleste sorten får jo dessuten plass i en litt romslig brødpose, så den skulle være grei å ta med. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.