Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor / hvordan oppbevarer du friluftsutstyret


REs

Anbefalte innlegg

Minst 1 rom i huset bør være Kitrom, der alt utstyret skal lagres, vi menn har ikke i nærheten simultankapasiteten eller ordensevnen til damene, så vi må ha det samlet, eller så tror vi at vi har mistet/glemt/aldri hatt det, og kjøper en ny.. nå har jeg vært heldig med å ende opp med ei ryddig fjelltutte.. så jeg sliter ikke sånn enormt med utstyret mitt.. men når vi nå sitter å ser etter ny leilighet passer jeg på å si "Å der kan me ha kitrom".. kanskje jeg lever i den lykkelige forestilling om at det skal være slik fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er missbruk av Skaperverket at Gud lar en så vakker kvinne som deg bo alene. Selv tror jeg at det er din interesse for teater som skremmer vekk gutta. Etter at president Lincoln ble skutt da han var med sin kone i teateret, så har alle menn vært skeptiske til teater. Rediger profilen din, bytt ut teater med TV-titting og øl, og jeg kan garantere at du har en mann innen utgangen av uka. Felles oppbevaring av utstyr bli neppe noe problem da du tydeligvis vet hvordan slikt skal løses.

:lol:

Takker adler for velvillige råd i sitt forsøk på å leke Kirsten giftekniv på mine vegne. Meget elskverdig :D

Kan forøvrig like gjerne fjerne teater fra interesselista, ja.. siden gjennomsnittlig besøk der er ett i året. Man skal tross alt ikke skryte på seg noe :lol:

Men for ikke å bli beskyldt for å være forumets verste trådherper; tilbake til tema: Dersom man driver et aktivt friluftsliv medfører det behov for plass til div. utstyr, og jeg fatter ikke helt at mange menn lar seg fortrenge fra det ene rommet til det andre fordi resten av familien sprer sitt hobby-utstyr utover hele huset. Er de virkelig så oppsatt på å bevare husfreden at de går med på det uten å mukke? For det er jo tydeligvis ikke helt greit for TS at han til stadighet blir fortrengt, men likevel skjer det... ?! Tror nok at det er plass til alles hobby-utstyr i et stort hus, det handler bare om å "samle seg litt" og at ikke alle sprer utstyret rundt omkring, og ikke minst bli enige om hvem om disponerer hvilke arealer og deretter kjempe for å få beholde det arealet om man ser at man er på vei til å bli invadert nok en gang. Det kan da ikke være så vanskelig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var Busken som skrev at han oppbevarer utstyret i skiboksen gjennom vintersesongen.

Det gjorde jeg også helt til jeg fikk besøk av en gjeng av våre nye landsmenn fra Litauen. De tok ikke

bare innholdet i skiboksen, men hele skiboksen + 2 sykler som lå inne i bilen. Utstyr for 45.000.

Etter det ser jeg bare kjeltringer så snart det dukker opp en bil med de "rette" skiltene.

De stjal også klatretauet mitt. Selv om det var nytt håper jeg det var en feil på det og at kjøperen landa hardt.

Moralen er altså "IKKE BRUK BILEN TIL OPPBEVARING"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt åtte ikea-kasser i klar plast. Disse kan stables oppå hverandre, og har en liten innsats som man kan legge små ting oppi for å holde orden. Så klær, tau og store ting havner nederst, mens bestikk, mat og lykter kommer oppå. Kassene er så store at de får stå i fred der jeg satte dem fra meg sist; de kan ikke komprimeres eller stables inn; de er lette å se hva som er inni og de kan lett flyttes i en garasje avhengig av sesong. Ting som brukes ofte ligger oppå kassene, sånn som klatresko og treningstøy. Og kassene mine står nå i boden. Den fremste halvdelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært heldig og huka tak i ei kone som deler friluftsinteressen, så hennes havldel av hyllene er også fulle av fjellgreier. Når gravidemagen snart er flat igjen, passer nok selv de trangeste ballkjoler.

Nå tror jeg vi er inne på det trådstarter snakker om, nemlig hvordan man skal kombinere friluftsliv med familieliv. Hvordan enslige oppbevarer utstyret er ikke interessant, for de kan jo legge det hvor de vil uten å ta hensyn, de kan til og med bruke det så mye de vil uten å ta hensyn.

Alle vet at et aktivt friluftsliv ikke kan kombineres med et aktivt familieliv. Man kan være aktiv på et område, men ikke på begge samtidig. Det er derfor mange polarhelter og fjellklatrere må velge mellom å leve alene, eller i barnløse forhold som fungerer dårlig. Og siden poenget med et fast forhold/ ekteskap er å lage barn, så trenger man ikke å gifte seg hvis man ikke skal ha barn, da er det tvert imot bedre å leve alene og heller dekke behovene for kroppskontakt når man er på byen.

Noen vil kanskje lete spesielt etter en partner som deler interessen for friluftsliv, klatring og polarekspedisjoner, og det er greit hvis man gifter seg kun for å få en fast sengepartner. Den dagen man skal lage barn, må nødvendigvis barna komme først, og man må trappe ned friluftsaktivitetene, og gjemme utstyret i en bod med nøkkel for de neste 20 årene. Kanskje er man så heldig å få 3 barn på rad, noe som holder mor borte fra fast inntekt i minst 4 år, og kanskje får barna astma-bronkitt og krupp, så far holdes våken hver natt og mister overskuddet til friluftsliv når han kommer hjem etter 8 timer på jobben og 1 time i rushtrafikken og må hjelpe kona med unger og husarbeide. For ikke å snakke om all tid som går med på dugnader for barnehagen, foreldremøter på skolen, og alle bursdager ungene skal sendes i, når dem ikke skal kjøres på fritidsaktiviteter.

Sett i lys av ovenstående, hvem egosentrerte far har samvittighet til å dyrke sine egne interesser midt oppi denne berømte tidsklemma alle klager over ? Når mor er sliten og far vil ut å gå på ski alene, eller klatre med gutta, så er ikke spørsmålet hvor far skal oppbevare utstyret, men heller hvordan han skal slippe en følelse av skam og skyld. Og det hjelper ikke å skille seg heller, for da må du ha ungene annenhver helg, og du må betale så mye i bidrag at du må selge utstyret for å kjøpe mat og betale leia på hybelen.

Så istedenfor å lete etter en partner som deler friluftsinteressen, slik at man tror det blir enkelt å oppbevare og bruke utstyret, så bør man heller finne en partner som ikke vil ha barn, slik at man kan bruke all tid på seg selv, men da faller samtidig ethvert rasjonellt grunnlag for forholdet bort. Hvorfor gifte seg hvis man ikke vil ha barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at et aktivt friluftsliv ikke kan kombineres med et aktivt familieliv. ... 8<....

Sett i lys av ovenstående, hvem egosentrerte far har samvittighet til å dyrke sine egne interesser midt oppi denne berømte tidsklemma alle klager over ?

Mange fortsetter å dyrke sine interesser, men selvsagt i mengder tilpasset familieliv. Jeg blir helt umulig å være i hus med hvis jeg ikke får lekt meg på bortover og nedoverski. At jeg får mine gutteturer er også en investering i forholdet.

Et annet aspekt: Ungene skal selvsagt ut på tur fra de er bittesmå! Turene blir korte av lengde, men store på opplevelser og gode minner.

Hvorfor gifte seg hvis man ikke vil ha barn ?

Fordi man ønsker å dele resten av livet sammen med den heldige utvalgte. Selv om de fleste velger å få barn, er det noen par som aldri lager barn. Noen velger dette selv, andre får det ikke til. Og av de som får barn er det svært mange som har en barnefri DINK - tilværelse (double income, no kids) i ganske mange år.

Når det gjelder trådstarters dilemma så er jeg litt enig med jentene: Finn en måte å markere ditt revir på - men helst med diplomatiske virkemidler. Finner du tekniske løsninger som ekskluderer annen bruk (f.eks. noe som de kassene) så er det også fint.

Foreløbig har vi bare bodd 2 år i dette huset, så inntil videre er det godt med plass... dessuten har jeg relativt frie tøyler på innredning av bod, loft og vaske/lagerrom. Dette vil bli mer vrient ettersom skrothaugen eser ut og ungene blir større, vet det. . . :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var Busken som skrev at han oppbevarer utstyret i skiboksen gjennom vintersesongen.

Det gjorde jeg også helt til jeg fikk besøk av en gjeng av våre nye landsmenn fra Litauen.

Skulle jo tro forsikringen dekker det som ligger inne i en låst boks som er låst fast til en låst bil som står parkert inne i en låst kjeller? Eller?

Har ikke så mye som en skistropp synlig i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest jankj's innlegg tror jeg at vi har snakket forbi hverandre. Når jeg snakker om friluftsliv så tenker jeg på Lars Monsen, mens flere av dere andre tydeligvis tenker på en times skitur i lysløypa to kvelder i uka. I det tilfelle er det bedre med lite utstyr som man bruker ofte, enn mye dyrt utstyr som man aldri bruker. Kutt ut sentimentaliteten og kast alt utstyr du ikke bruker, og det du bruker har du fremme i gangen slik at du får brukt det ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at et aktivt friluftsliv ikke kan kombineres med et aktivt familieliv. Man kan være aktiv på et område, men ikke på begge samtidig. Det er derfor mange polarhelter og fjellklatrere må velge mellom å leve alene, eller i barnløse forhold som fungerer dårlig. Og siden poenget med et fast forhold/ ekteskap er å lage barn, så trenger man ikke å gifte seg hvis man ikke skal ha barn, da er det tvert imot bedre å leve alene og heller dekke behovene for kroppskontakt når man er på byen.

Noen vil kanskje lete spesielt etter en partner som deler interessen for friluftsliv, klatring og polarekspedisjoner, og det er greit hvis man gifter seg kun for å få en fast sengepartner. Den dagen man skal lage barn, må nødvendigvis barna komme først, og man må trappe ned friluftsaktivitetene, og gjemme utstyret i en bod med nøkkel for de neste 20 årene. Kanskje er man så heldig å få 3 barn på rad, noe som holder mor borte fra fast inntekt i minst 4 år, og kanskje får barna astma-bronkitt og krupp, så far holdes våken hver natt og mister overskuddet til friluftsliv når han kommer hjem etter 8 timer på jobben og 1 time i rushtrafikken og må hjelpe kona med unger og husarbeide. For ikke å snakke om all tid som går med på dugnader for barnehagen, foreldremøter på skolen, og alle bursdager ungene skal sendes i, når dem ikke skal kjøres på fritidsaktiviteter.

Sett i lys av ovenstående, hvem egosentrerte far har samvittighet til å dyrke sine egne interesser midt oppi denne berømte tidsklemma alle klager over ? Når mor er sliten og far vil ut å gå på ski alene, eller klatre med gutta, så er ikke spørsmålet hvor far skal oppbevare utstyret, men heller hvordan han skal slippe en følelse av skam og skyld. Og det hjelper ikke å skille seg heller, for da må du ha ungene annenhver helg, og du må betale så mye i bidrag at du må selge utstyret for å kjøpe mat og betale leia på hybelen.

Så istedenfor å lete etter en partner som deler friluftsinteressen, slik at man tror det blir enkelt å oppbevare og bruke utstyret, så bør man heller finne en partner som ikke vil ha barn, slik at man kan bruke all tid på seg selv, men da faller samtidig ethvert rasjonellt grunnlag for forholdet bort. Hvorfor gifte seg hvis man ikke vil ha barn ?

Skal si du kan å motivere, Adler! :)

Det må da gå en å overøse sneipene med positiv fjell- og friluftspropaganda så de tror at friluftslivet er bedre valg enn bare Barbie og PS3. Kanskje er noen av friluftsaktitene de skal kjøres til de samme som du liker selv og plutselig både klatrer og løper de ræva av en.

Tror du ikke en kone med samme interesser har noe større forståelse for at gubben trenger å lufte seg litt i skauen eller klatreveggen av og til enn de som bare tenker batikk, teater eller kaffe latte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo tro forsikringen dekker det som ligger inne i en låst boks som er låst fast til en låst bil som står parkert inne i en låst kjeller? Eller?

Har ikke så mye som en skistropp synlig i bilen.

Hehe, for 2 år siden forsvant skiboksen låst fast til bilen på gårdsplassen her hjemme, og i høst helvettes mye innhold i bilen.

Hvorfor f..... kan de ikke gjøre skikkelig jobb, og stjele hele bilen..............

Hater amatørmessige kjeltringer. Rett og slett dårlig håndverk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ryggsekk full av forholdsvis nytt og kostbart turutstyr en plass i Venezuela tror jeg. Bagasjen min ble borte der nede under en fjelltur i desember. Dustete plass og ha turutstyret, tviler på at jeg ser det igjen noen gang. Air France har ingen høy stjerne hos meg for tiden.

Avventer litt før jeg går ut og shopper igjen. Her hjemme er det uansett for kaldt å reise på tur på en stund for en gammal mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa86
Hehe, for 2 år siden forsvant skiboksen låst fast til bilen på gårdsplassen her hjemme, og i høst helvettes mye innhold i bilen.

Hvorfor f..... kan de ikke gjøre skikkelig jobb, og stjele hele bilen..............

Hater amatørmessige kjeltringer. Rett og slett dårlig håndverk!!

Hahaha :lol:8)

Som noen allerede har påpekt, går det jo an å "lære" barna å vokse opp i skauen. Min niese på tre år for eksempel, har vært mer på tur i telt og i kano det siste halvåret enn det jeg selv har! Og hun elsker det! Hun har sin egen hodelykt, og eget (ROSA) hørselvern som hun bruker når hun får være med foreldrene på skytebanen...

Her er det nok bare snakk om prioriteringer og vilje :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.