Gå til innhold
  • Bli medlem

Større innkjøp, alt utstyr plyndret!


Håvard

Anbefalte innlegg

Bilen ferdigpakket, klar for noen dagers lek :D

Desverre ble den ranet iløpet av natta for ett par uker siden.

Alt klatreutstyr (sommer/vinter), 3 ryggsekker, 3 par støvler, telt med tilbehør +++ svært mye plyndret!

Stjålet utstyr fra øverste hylle må skaffes på nytt. Alternativet er å "legge opp", noe som ikke er aktuelt, knærne bærer jo meg enn sålenge.

Får rett og slett se det positive i dette, man får oppgradert til siste skrik. Mao, nå skal ikke en eneste karabiner kjøpes såfremt det finnes lettere på markedet, så også mtp tau/stegjern/økser/telt osv osv...

Vurderer sterkt å ta en utenlandstur, for dette vil koste skjorta type Eton+/Armani el lign :)

Alt skal og må kjøpes samtidig, turer står for tur etter et turmagert 09

Hvor er det billigst :roll:

NB, 20% stud-/Dntrabatt er altfor dårlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg, det der skulle ikke vært lov (noe som det selvsagt ikke er heller).

Vet dessverre ikke om noen plass du kan handle, men håper inderlig du finner noen ekstreme tilbud. Det hørtes innmari kjipt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kanskje være et triks å legge korta på bordet ovenfor flere leverandører, vise til ei liste over ALT utstyret du må ha og samenligne priser. Kan jo være at du sparer mye på å kjøpe rubbel og bit med en leverandør?

Men her er det vel snakk om så mye forskjellig utstyr at det kan vel bli vanskelig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd - ordnet det seg med forsikringsoppgjør eller?

Nope, pga at bilen skal være tømt mellom 2300-0600. Dette visste jeg jo, men...

Noe forsøk på forsikringssvindel var heller ikke aktuelt. Å gjøre seg til kjeltring selv for 50-100' er heller ikke no tema, selv om det der og da kunne vært fristende.

Hehe, artigst hadde det jo vært å ikke fått gode tilbud her, slik at man kunne tatt en ferietur, selv om vinninga hadde gått opp i spinninga :roll:

Ja knadne, har vært inne på den tanken, ikke minst mtp de 18%ene.

Har tidligere kjøpt mye utstyr i Chamonix og fått refundert fransk moms, dvs vi kjøpte faktisk momsfritt ved å betale med kort og så bevise utreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan selv også anbefale den butikken som er lenket til over - i Paris - i Latinerkvarteret. Enormt utvalg og veldig billig. Flere butikker med samme navn med forskjellig innhold. Har også typiske norske produkt slik som Norrøna osv, men da ikke spes billig.

Når det gjelder forsikring - har du vurdert reiseforsikringen (om du har det)? Som oftest er man jo overforsikret, med både bilforsikringen, reiseforsikring og kanskje innboforsikring (som kan kanskje kan dekke noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt det der.

Med dagens lave dollarkurs kan det hende det lønner seg med en svipptur til New York. Man kan gjerne bestille utstyr på nettet og få det levert på hotellet. :)

Fra mitt egoistiske ståsted er jeg imidlertid mest opptatt av hva du kommer til å kjøpe. Med andre ord hva som er det letteste/mest hensiktsmessige man får tak i om dagen. Det hadde vært fint om du etterhvert legger ut handlelisten (sånn at vi andre får komme med kritiske bemerkninger i et dårlig skjult forsøk på å fortrenge misunnelsen :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, pga at bilen skal være tømt mellom 2300-0600. Dette visste jeg jo, men...

Noe forsøk på forsikringssvindel var heller ikke aktuelt. Å gjøre seg til kjeltring selv for 50-100' er heller ikke no tema, selv om det der og da kunne vært fristende.

Hehe, artigst hadde det jo vært å ikke fått gode tilbud her, slik at man kunne tatt en ferietur, selv om vinninga hadde gått opp i spinninga :)

Ja knadne, har vært inne på den tanken, ikke minst mtp de 18%ene.

Har tidligere kjøpt mye utstyr i Chamonix og fått refundert fransk moms, dvs vi kjøpte faktisk momsfritt ved å betale med kort og så bevise utreise.

Chamonix er vel ikke akkurat kjent for å være det billigste stedet i frankrike. I paris kan man også skaffe veldig billig overnatting. Om du klatrer er det jo strålende i Font for tiden, kun 60 min med tog fra Paris, der er også gratiskamper, om du vil gjøre turen enda billigere.

Min reiseforsikring dekker 25000 innelåst i bagasjerommet på bilen, om du har reiseforsikring kan det være noe å hente der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å hive deg på en ekstremtur? Kanskje Antarktisk rundt, da får du sponset en masse turutstyr, og resten kjøper du etterpå. :)

Ellers så er kronekursen veldig sterk for øyeblikket så du får veldig mye for hver krone du bruker i utlandet. Det er lenge siden jeg var i franske butikker, men ofte er det ikke mye å hente på å kjøpe amerikansk utstyr i Paris, eller engelsk. Mulig jeg tar feil der, men slik var det nå en gang i tiden. Engelsk utstyr er billigst i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender kondolansetelegram i posten. Hvorfor gjelder aldri forsikringen når man trenger den? Hvem robber bilder på høylys dag? Hva utstyret synlig gjennom vinduene?

Alternativer:

-Handler du for over 50 000 kr på Sportnett, får du nok 30% rabatt hvis du spør pent i forkant.

-Følg med på tilbud i alle butikker over tid. Da bør du ha skaffet det meste, men kanskje ikke det letteste utstyret. Dog har du vel spart til en kneoperasjon på privatklinikk så du kan bære tungt igjen...

-Det ligger mye på litebruktmarkedet.

-Meld deg på 71 grader nord.:)

-Søk etter ei rik dame med dårlig hjerte og ta henne med noen drøye toppturer. Anna Nicole-varianten i invertert utgave.

-Lån litt av meg så lenge.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Engelske punden står lavt for øyeblikket.

Husk at når du reiser til utlandet og kjøper der, at du offisielt ikke kan ta med mer enn kr. 6.000 i verdi på nye varer inn i landet uten å fortolle det. Alternativt er at du får det til å se brukt ut ved å stappe det i en ryggsekk og gjøre som om du har vært på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hvordan går det med shoppingen?

Sjekker over hele EU nå, venner i Tsjekkia og Bulgaria undersøker hjemme.

Sannsynligvis blir det førjulstur til Paris med masse morro..............

Finner jeg et gammalt formuende hjerte som skranter fælt, tja da banker kanskje ikke det hjertet i lang tid....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan gjøre litt slektsforsking nå i mørketida. Det kan jo dukke opp noen styrtrike slektninger i USA. :twisted:

Ellers får du ha lykke til med innkjøpene. Det kan jo bli mye reising for å få med deg de beste tilbudene :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker over hele EU nå, venner i Tsjekkia og Bulgaria undersøker hjemme.

Sannsynligvis blir det førjulstur til Paris med masse morro..............

Finner jeg et gammalt formuende hjerte som skranter fælt, tja da banker kanskje ikke det hjertet i lang tid....:roll:

Paris = euro = forholdsvis sterk.

Nå vet jeg ikke hvor mye prisene på utstyr varierer fra land til land, men pundet er hvertfall ganske svakt nå. (9,27)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.