Gå til innhold
  • Bli medlem

Fleecebukse / ullbukse, eller lignende plagg.


Geb

Anbefalte innlegg

Dette er en type plagg jeg ikke har hatt på lenge lenge, men jeg har tenkt å skaffe meg det før vintersesongen. Hvor mye må jeg regne med å betale for en brukbar fleecebukse, som er god og varm, og slitesterk? Og jeg har alle de andre vanlige spørsmålene: merke, pris, i hvilke butikker selges de; etc etc..

Jeg har sett noen lignende bukser fra militæret, som jeg mener var laget av ull, som visstnok skal være veldig gode og varme. Er det noen som bruker slike? (som ofte er et resultat av en TS eller to. Jeg hadde flere slike, men fra marinen.. :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stort sett brukt en Lowe Alpine Powerstretch Tights (795,- på Sportsnett), over en tynn eller en tykk ullongs i kalde omgivelser. I bevgelse har jeg aldri trengt noe mer, men litt for kaldt hvis du sitter stille i camp i over -20 grader. Powerstrech er varmt, slitesterkt, og har god passform. Bukesene kan også brukes alene f.eks. inne på en hytte uten at det ser helt jævlig ut.

Jutul på Fagernes sier de har ekstra varme ullongs. Produktene deres virker interessante. Noen som har testet dem? Se nettsiden http://www.mamut.net/jutul/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Enn med god gammeldags Helly Hansen bukse og jakke.

Pleier å ha de med på vinteren når det er svinkaldt.

Funker som fy! Jakka må jeg kjøpe ny etter at den er totalt utslitt.

http://www.hhworkwear.com/index.php?menu=99999&categoryID=FP&action=product&contentid=96

http://www.hhworkwear.com/index.php?menu=99999&categoryID=FP&action=product&contentid=99

Utrolig varme klær til en billig penge. Dog ikke noe for hard aktivitet, blir fort varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips hittil.

"Anna"-buksen fant jeg hverken på army123.no eller forsvarsbrukt.no. Men jeg er ganske sikker på at det er den jeg har sett tidligere, kom på navnet da jeg såg tipset fra knutis.

Lowebuksen ser veldig grei ut, men har en liten mistanke om at den er litt tynnere enn hva det er jeg er på jakt etter. Får prøve den og se.

Angående jakken fra HH har jeg mange lignende fra før av, så trenger ikke flere av de, men buksen ser grei ut. Settet her minner litt om en "vams", bortsett fra at det er i 2 deler? En vams har vel gjerne også litt tynnere stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proev aa soek paa Trango. Har overdelen, men har veldig lyst paa buksa. Det fine med buksa er at glidelaasen gaar heile vegen opp - slepper aa ta av deg skoa:) Vel og merke viss du i kkje allereie maa ta av deg dei for aa ta av evt. ytterbukse.

mvh.

Haakon Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den jeg mente på ja! Var med den Premium-dress pakken jeg kjøpte, knall god passform og strikken i livet er kjempefin, buksa holder seg fint på og polo-genseren med glidelås er knall! Og så billig da gitt! Kan likegodt kjøpe to par med det samme liksom! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den jeg mente på ja! Var med den Premium-dress pakken jeg kjøpte, knall god passform og strikken i livet er kjempefin, buksa holder seg fint på og polo-genseren med glidelås er knall! Og så billig da gitt! Kan likegodt kjøpe to par med det samme liksom! :shock:

Det gikk ikke klart frem av annonsen om det går an å kjøpe hver del hver for seg, eller om det kun selges i sett?

Og hvordan er størrelsene? Jeg ligger vanligvis et sted mellom L og XL, hvis de er helt "normal", tror jeg at jeg går for L, med mindre de er litt små..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter han litt lengre oppe i tråden som har tatt med seg fleecebuksa som er laget til å ha inne i vadebuksene med på vintertur. Genialt! Hos Prima Villmarksliv (http://prima-villmark.no/) finnes det en fra Slate til 449,- Får ikke linket til siden, men den finnes under fiskebekledning ->fleece->Slate

Jeg har en litt eldre modell, og jeg drar ikke på pilketur uten!

5065

Produkt

Slate Fusion Bibs

Beskrivelse

Meget populær varmebukse til bruk under vadebukse eller kjeledress. Laget av Teckna330 fleece som er børstet på innsiden og antinuppebehandlet på utsiden. 2 stikklommer i sidene med glidelås. Lang glidelås i front som går helt ned. Glidelåsen er toveis slik at den kan åpnes også fra undersiden. God passform og avsmalet ved bena slik at buksa ikke klumper seg innenfor vadebuksa. Leveres med elastiske og justerbare seler. Et must for den som fisker i den kalde årstiden. Også godt egent til bruk året rundt da den isolerer godt og øker komforttemperaturen for kroppen. Anbefales. (på lager i begynnelsen av Juni 2007)

Pris

499,00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de som har nevnt fleecebuksene beregnet for vadebukser. Det fins flere typer. Jeg har en som har høyt liv, og er suveren til teltleiren. Ingen kulde ned i "sprekken" når man sitter på huk... De er også trange mot leggen. slik at de går inni høye støvler om nødvendig.

Mot huden har jeg en Aclima netting ullongs. Den er konge. Som Brynje, bare i ull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.