Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av GPS - Garmin 64s eller 66s


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,
jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe Garmin gpsmap 64s.
Dette er en enhet som har en god del år bak seg så spørsmålet er hvor brukervennlig den er på sikt når det gjelder og kjøpe nye kart i fremtiden og at den holder seg up to date generelt.  

Kjøpte først 60csx men der var det umulig å skaffe skaffe skikkelig kart utenom og kjøpe noen gamle cd plater på finn om riktig område ble til salgs.

Ser også på en 66s som er nyere, men om det er nødvendig i det heletatt er jeg usikker på.
Om det er noen fornuftige fordeler med nyere og bedre gps så bruker jeg heller noe mer penger.

Hva sier dere som kan det?

Skal også nevnes at jeg skulle gjerne hatt en liten forklaring på hvilke kart som er bra alternativer. fra gratis og til de bedre.

På forhånd takk for svar 
Patrick

Endret av Tessatroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Tessatroll endret tittelen til Valg av GPS - Garmin 64s eller 66s

Eg har 64 og ville ikkje ha kjøpt den i dag utanom brukt til 500kr. Eg ville og sterkt vurdert etrex serien siden dei er meir kompakt og dermed har større sjangse for å bli med på tur istaden for å verte liggande igjenn på hylla heime.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kommer litt an på hvordan du vil bruke GPS'en også. Om du liker å spore turene dine er 66 helt klart overlegen 64 synes jeg. På 64 må man inn i menyen å nullstille triptellerene etc. før man kan spore dagens tur. På 66 har de endelig gått over til samme variant som pulsklokker(man kan også velge den gamle metoden). Men med "pulsklokkemetoden" så får man spørsmål om du vil starte en tur, så starter den logginga selv. Deretter trykker du stopp, pause etc. på slutten av turen og den lagrer og nullstiller tripteller. 

 

Når det kommer til kart har jeg bla. Kartmannen og frikart. Kartmannnen kostet vel 500,- og er nokså fornøyd med dette. Frikart er gratis og jeg her happy nok med kvaliteten på dette. Har noen få premiumkart fra Garmin og de er helt ålreite. Jeg trenger ikke så sinnsykt detaljerte kart til mitt bruk. 

Endret av Navigatøren
,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.