Jump to content

Zippo Axesaw, ren idioti eller smart produkt?

Recommended Posts

Annonse
Posted

Takk for deling. Flott med nye ideer! Prisen er heller ikke avskrekkende. Passer helt til lett bruk med ikke for grov ved. For "die hard" øks og sag brukere, er nok ikke et slikt produkt så aktuelt. De vil ofte ha den gode øksa og den gode saga. 

Den ikke så dedikerte brukeren kan nok synes et slikt produkt kan passe inn på utstyrslista. Holdbarhet? Hva tåler plasten? Går det galt med plast/kobling/feste, har man alltids øks og "hammer." Det holder hvertfall meg tilbake fra et eventuelt kjøp nå. Skal følge med på brukererfaringer fremover.

Posted
Nils Einar Ljosland skrev (6 timer siden):

Zippo og den erkeamerikanske knivprodusenten Case har samme eiere. 

Men de har enkelte, for meg, "ironiske" produkter laget i Kina. Vil tro at dette er et av dem. 

Og poenget ditt er?

Posted (edited)

Ser ikke helt hva som skulle være så gale med denne?

For oss som ikke bryr oss om lyden, følelsen, utseende eller balansen i slikt utstyr, men bare vil ha noe å slenge i sekken om man vil ha mulighet til å hugge og sage litt ifm. døde trær/tørre greiner og blå, så virker dette tilsynelatende å være en fin sak å hive i sekken?

Sikkert ikke like god som en dedikert kvalitessag og dedikert kvalitetsøks. Men så trenger man bare å ta med denne «søksen», så er man klar i tilfelle man skulle trenge noe.

EDIT: Sprekken på slutten er ikke tillitsvekkende da. Men sett bort i fra den….

Edited by Marius Engelsen
Posted

Ideen er jo ikke dum, men litt usikker på gjennomføringen.

I 4WD'n, som brukes til de lengste turene og de fleste turene i grisgrendte strøk har jeg både øks og sag liggende. Øksen dobler som hammer/slegge, men er ikke helt HMS-optimalisert siden egg-beskytteren må tas av for å bruke baksiden som hammer.

En slik løsning som dette, så lenge det er god kvalitet, er bra nok til bilbruk og plassbesparende ifht. den løsningen jeg har idag (Silky + Fiskars).

Ulemper er lite redundans, Knekker du økseskaftet eller annen viktig del så står du der fort uten alternativ. Og ingen mulighet for arbeidsfordeling hvis man er flere som kan bidra til å preppe bålved f.eks.