Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem har hund og hvilken rase?


Tiri

Anbefalte innlegg

Har tre Siberian Huskyer, alle hanner. Blir vell kanskje ei tispe innen vi skriver 2009, tiden vil vise... Har iallefall enormt lyst på det både kona og jeg. Kjempefornøyd med rasen, kløving sommeren gjennom og snørekjøring \ sledekjøring på vinteren (i den grad vi her i Rogaland kan si vi har vinter da...)

post-4064-133474516981_thumb.jpg

post-4064-133474517035_thumb.jpg

post-4064-133474517045_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

VI har en Eurasier som heter BOMPI! Det er en liten rase i Norge men det begynner og bli mere av den det er ikke værken jakt eller brukshund, men en kjempe god venn som både bærer kløv og drar pulk! Vi har også gått spor kurs med hunden det er vel der jeg føler hunden har hatt det mest artig :D

post-4185-133474520547_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Har tre Siberian Huskyer, alle hanner. Blir vell kanskje ei tispe innen vi skriver 2009, tiden vil vise... Har iallefall enormt lyst på det både kona og jeg. Kjempefornøyd med rasen, kløving sommeren gjennom og snørekjøring \ sledekjøring på vinteren (i den grad vi her i Rogaland kan si vi har vinter da...)

Valenki er dødsskjønn Corporal. har alltid likt huskyer fordi de vet kunsten å adlyde, men de vet mye bedre kunsten å være sin egen sjef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

hvordan får man in en bilde?

har en engelsk sett ved navn scott, 10 år. ble adobtert ved en alder av 7 år.

fantastisk familje hund, men krever en del trim, dock ikke så mye nå lengre da han begynner å bli en eldre herremann.

litt sta men han gir seg som oftest ellers så får man bære han :D

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Border Collie/Labrador blanding. Kastrert hann, litt over 4 år gammel. Siste halve året har vi drevet med agility, som han virkelig elsker! Har også planlagt å henge en kløv på han, men har ikke helt rukket det enda. =)

Lyder navnet Chaos, og er en herlig kosegutt. Innendørs er han verdens snilleste, og vil helst ligge på fanget eller i sofaen. Ute kicker all energi inn, men har roet seg litt etter vi begynte med agility. Det viktigste for han i hverdagen er mental-trening, det er det han trenger mest. Han skal også være med på sitt første Landsskytterstevne om 14 dager, blir noen fjellturer på veien fra Telemark til Førde også. Utforsker alt han ser, men er veldig avhengig av oss andre i flokken.

Har forelsket meg i Alaskan Malamute og Alaskan Husky rasen. Mulig neste hund blir en av disse rasene, men trenger først mer plass (må flytte litt etterhvert), og vil være sikker på at jeg har kunnskap nok til å håndtere en stor og selvstendig hund. Blir nok noen år til enda, men tror ikke lysten på en av disse rasene dabber av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en GS-tispe på 7 måneder (litt av grunnen til at jeg har vært lite aktiv her den siste tiden...). Har vært med på tur fra hun var 2 måneder, og begynner å bli en fjellvant ungdom. Var første turen i dressurterreng med henne i går (Bårn i sørenden av Femunden).

Planen er å få ei god jaktbikkje samt en turkamerat for mange år framover. At det ble en setter var nok ikke tilfeldig. Er vant til ES hjemmefra. At det nå ble en GS var nok litt tilfeldig. Kom i kontakt med en hyggelig oppdretter i Trøndelag, fint miljø og linjer som passer oss bra.

post-48-133474559344_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Har og har. Hunden bor med pappa, men ser like vel på henne som litt min, ihvertfall som en slags "lillesøss" :D

Hun er av rasen nova scotia duck tolling retrevier, 11 år gammel nå i januar. :lol:

Jeg elsker den rasen, de aktive, smarte og de har en utrolig personlighet og mange ansiktsutrykk og lyder, særlig snorke lyden når de koser seg er litt artig :)

Selv om Chara er 11 år, så er hun fremdels leken, takker aldri nei til en tur selv om hun syns det kan være litt tungt å gå opp på fjellene, men mistenker henne for å spare på energien til ned turen, for da er halen rett til værs og hun har godt fart.

En smule tykk etter jula da men.

post-4890-133474603748_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gordonsettere og driver Tonekollen kennel. Flotte hunder med gode utstillingspremier og jaktinstinkt. Eier selv en av hundene (hun helt til høyre), men blir en alaskan malamute så fort man får seg eget hus :lol:

r1km0j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnum, amstaffien vår, er skikkelig treg i disse dagene. grunnen til det er selvfølgelig at vi ikke går lange tur på fjell på grunn av været. dette bildet er tatt for noen dager siden da han ikke gadd å åpne øynene engang: http://gorida.com/blog/wp-content/uploads/badday.jpg :wink: bildet må sammenliknes med dette: http://gorida.com/blog//wp-content/gallery/smiles/10.jpg :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være stor for å gå i fjellet. Vi har en Cairn Terrier på 2 år, som allerede har vært på Bukkhåmåren, Hurrbreatinden, Veslebreatinden, Nørdre Svartdalspiggen og Tverrbottindene. Han liker seg veldig godt i fjellet.

Regor

post-3338-133474605685_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.