Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Milrab er en nettbutikk jeg har handlet på, jevnt og trutt de siste fem-seks årene. Har aldri hatt noe å utsette, men..

På søndag kjøpte jeg en ny turkniv. Den ble pakket, og innmeldt til Posten kl. 13 på mandag.

So far so good. Relativt raskt levert, første uke etter jul.

Men så stoppet det der. Den er enda ikke levert inn til Posten, og nå er det snart torsdag.

Frakt er estimert til 3-5 virkedager. Men det ser ut som at der skal holde hardt å få pakken i postgang på den tida. 

Jeg sjekket TrustPilot, og det kan virke som at det er flere som har hatt lignende problemer det siste året?  Kan legge til at linken de sendte på epost med sporing, ikke førte meg videre til Bring/Posten men til ei side som heter Ingrid?

Hvilke erfaringer har dere med Milrab?

Endret av ingen87
Skrevet (endret)

Har hatt veldig gode erfaringer. Men noen ganger så skorter det på logistikk siden. Der og andre steder. Milrab er vel en av få jeg har blitt imponert over ift postgang. Håper du blir fornøyd til slutt!

Endret av Myriameter
Skrevet

Ja, har aldri vært noe tull tidligere. Jeg ble bare skeptisk av den der Ingrid-sida. 

Skrevet

Aldri hatt trøbbel, men ikke handlet der siden Februar. Kan jo ha skjedd ting siden da.

I følge proff har det gått litt trått de siste årene, men lederlønnen har mer enn doblet seg siste to år, så aldri så gæli att det ikke er godt for noe.
Eies av Widforss ser jeg. Var ikke klar over det.

Skrevet

Jeg hadde tre bestillinger i løpet av fjoråret. Alle tre gikk helt uproblematisk og raskt, uten noen forsinkelser.  Hvis alt hadde gått som det skulle burde pakken din ha vært Posten i hende mandag kveld. Så enten ligger pakken din fortsatt på lagret hos Milrab eller så har Posten rotet den vekk. Tenker du bør kontakte Milrab og etterlyse den.

• Liker 1
Skrevet
aico skrev (26 minutter siden):

Eies av Widforss ser jeg. Var ikke klar over det.

Ja registrerte det når jeg skulle bestille. Var heller ikke klar over det, men tilbudsbetingelsene var helt like og varene likt priset. 

Skrevet
Fjell64 skrev (17 minutter siden):

Tenker du bør kontakte Milrab og etterlyse den.

Jeg sendte de en epost i formiddag. Den er ikke besvart.

• Liker 1
Skrevet (endret)
ingen87 skrev (2 timer siden):

Ja, har aldri vært noe tull tidligere. Jeg ble bare skeptisk av den der Ingrid-sida. 

Gravde litt i det. Ingrid eller In-grid AB som de formelt heter, er et svensk selskap som lager e-handels løsninger for nettbutikker. Herunder løsninger for utsjekk, integrasjon mot forskjellige transportselskaper, sporing, retur osv. Det er mange kjente nettbutikker som bruker løsningene fra Ingrid. Så den sporingslenken som de sender med e-posten tll deg, går da tydeligvis ikke direkte til Posten, men i stedet til Ingrid som igjen henter informasjon fra Posten, eller helthjem som som Milrab også tilbyr å sende med. Jeg har vært borte i lignende før, der nettbutikken har lenket til en tredjepart, men der jeg likevel kunne kopiere nummeret og bruke det direkte hos det aktuelle transportselskapet.

I følge informasjon på siden for retur og bytte hos Milrab, så ser det ut til at de la om til e-handelsløsning fra Ingrid i september i fjor, siden da må retur registres på en side hos Ingrid. Samme hos Widforss.

Så lenken til Ingrid siden du fikk er nok helt legitim.

Endret av Fjell64
Skrevet (endret)
ingen87 skrev (1 time siden):

Jeg sendte de en epost i formiddag. Den er ikke besvart.

Det er en mulig forklaring til på tiden her. Siden Widforss og Milrab har samme eier, så kan det være at noen varer blir sendt fra Widforss sitt lager i Sverige.  Pakkene jeg fikk fra Milrab så ut til å ha gått fra lager i Oslo. Men jeg fikk også en pakke fra Widforss.no i fjor. Og i den første oppdateringen fra Posten så sto det at de at de hadde fått melding om at en sending var på vei, og at sporingen oppdateres når sendingen har ankommet mottakerlandet. Da fikk jeg første melding fredag ettermiddag og neste melding tirsdag formiddag, og pakken klar for henting samme ettermiddag. Men da var det en helg i mellom. Det er ikke så lang kjøretid fra lagret i Sverige til Norge. 

Endret av Fjell64
Skrevet
Fjell64 skrev (5 timer siden):

Det er en mulig forklaring til på tiden her. Siden Widforss og Milrab har samme eier, så kan det være at noen varer blir sendt fra Widforss sitt lager i Sverige.  Pakkene jeg fikk fra Milrab så ut til å ha gått fra lager i Oslo. Men jeg fikk også en pakke fra Widforss.no i fjor.

Denne tanken har streifet meg og. Vet at jeg har opplevd liknende forsendelser når jeg har handlet hos Widforss. Altså at det tar lang tid fra den blir registrert til den har ankommet Postens terminaler.

Skrevet

Har også opplevd at flere bruker hun der Ingrid!? Men Posten Norge er blitt dårlig. Julegaver mm forsvinner eller kommer retur tross tydelig adresse. Sendt fra Sandnes til Hallingdal - Ingen kjenner Norge bedre enn Posten?? Retur til Sandnes. Chr 4. ridende post kom også raskere frem til København med mindre man akkurat var i krig med Sverige 

Skrevet

Som et lite PS: Pakken kom automatisk opp i Posten-appen og. Så har sporet den som vanlig, men når der aldri skjedde noe der prøvde jeg å gå i eposten og "original"-sporinga. Da kom jeg til denne Ingrid-siden. 

Skrevet

Jeg har opplevd med widfors og andre butikker som sender fra Sverige at status kommer opp som sendt, men så får jeg ikke opp noen mer detaljer for sporing før pakken plutselig er klar for henting. 

• Liker 1
Skrevet

Er den ulike sporingsstatusen hos Ingrid og Posten grunn til bekymring? På siden til Ingrid kommer det opp at pakken er levert (inn til Posten/transportør?), mens hos Posten står det at jeg får beskjed når vi har informasjon om levering. 

image.png.a836ae998f6fff019a1db848748fbe97.png4image.png.efd18db9f791c22cf76d0f8d6cbafbfc.png

Skrevet

Jeg har vært borti tilsvarende med pakker fra Sverige og Danmark, og at pakken dukker opp med ny status hos Posten når den har passert grensa.

Skrevet

Hvis det slik at varene må transporteres over grensa i pulk, bør de i alle fall operere med flere virkedagers leveringstid. 
image.png.e86c20bed1b1aa8b4500fc948c9621cb.png

Skrevet

Det høres kjent ut fra andre nettbutikker som opererer med lager i Sverige. Det skjer veldig lite på sporingen før varen er over grensa og overlevert til den norske transportøren.

Skrevet
ingen87 skrev (2 timer siden):

Er den ulike sporingsstatusen hos Ingrid og Posten grunn til bekymring? På siden til Ingrid kommer det opp at pakken er levert (inn til Posten/transportør?), mens hos Posten står det at jeg får beskjed når vi har informasjon om levering. 

image.png.a836ae998f6fff019a1db848748fbe97.png4image.png.efd18db9f791c22cf76d0f8d6cbafbfc.png

Ingen grunn til bekymring. Det der skjer ofte når en pakke overleveres fra en transportør til en annen. For oss som mottakere fremstår det som logisk at neste ledd har mottatt pakken når forrig ledd har avlevert, men disse stausene trigges av to ulike "eventer" i to forskjellige logistikksystem.
Ta deg en kopp kaffe og lytt til fuglene. Pakken kommer  ...når den kommer.

• Liker 1
Skrevet

Her er det så mye storm, at jeg har gått i full survival-modus! Ikke en fugl som overlever i dette været! 😅 Jeg skulle hatt en kniv til å drive effektiv batonering, men den gang ei :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.