fjellrypa Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Kan hodelykter bli gamle og slitne? Denne Petzl-lykten har jeg hatt i mange år, men nå synes jeg den lyser så dårlig. Den er slappere i lyset enn en gratislykt jeg fikk på Clas Ohlson, der begge hadde nye batterier fra samme eske. Og i forlengelsen av dette: noen anbefaling av lignende lykt (jeg har en annen, større)?
Larix Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden At den er slappere, enn ei ny billig-lykt, er ikke nødvendigvis så rart. Teknologien har gått framover. Så, om den har blitt dårligere, synes jeg ikke er så lett å si noe om, utfra sammenligningen. Jeg har led-lykter som er, minst, 12-15 år gamle, som jeg oppfatter som, i hvert fall tilnærmet, like gode i dag, som da de var nye. 1
+Gabs88 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden LED Lys blir jo svakere over tid, men det kan også være andre problemer som feks batterier eller belegg på koblinger. Oppladbare batterier gir også vanligvis mye bedre lys enn engangsbatteriene. Når det kommer til hodelykter så har jeg en preferanse for litt tyngre lykter, men H7R core er en lykt jeg glatt kan anbefale. Men da har du batteri bak på hodet så den blir litt tyngre. Den har utrolig jevn belysning, har ikke vert borti noe annet som er tilsvarende jevnt. Har også veldig nylig kjøpt inn en Fenix HP35R, dette blir jo da en myyyye kraftigere og enda tyngre lykt, men denne er så kraftig at det er morro. Men jeg har uansett kost meg med å bruke den, du får et skikkelig vidvinkel-lys av flombelysningen som gjør kveldsturene til en fryd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå