Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg ser for tiden på et telt til langturen min i Norge om vinteren når jeg bruker ski og pulk. Teltet skal brukes overalt, men mest i høyfjellet. Og det får oppleve alt vinterværet i Norge og Sverige! Det skal brukes med hund og brenner i innerteltet.
Har sett på Hilleberg Tarra, Nammatj 3 og Keron 3. Liker Hilleberg da de har lav vekt på ekspedisjonsteltene sine Hva ville du valgt og hva bør du gå med geodesics som Tarra eller tunneltelt?

Annonse
Skrevet

Det høres ut som om du allerede har erfaring på området, eller i hvert fall vet tydelig hva du vil. Hva bruker du i dag? Kuppel/tunell? Hva syns du funker best?

Jeg hadde definitivt gått for tunell for denne bruken fordi det er så enkelt å sette opp og ta ned selv i storm. Innenfor kategorien "ekspedisjonstelt" (tunell) er "alt" bra nok og følelser + preferanser rår over hva man velger.

Et litt eksotisk og nytt forslag som jeg har lyst til å se mer av/prøve selv er Exped Ceres XP 3/4. Det virker som om Exped har tatt mange gode ideer basert på telt fra andre produsenter, i tillegg til noen enkle innovasjoner.

Skjørtet fra bunnduk/bunn av innertelt-døra som er ment å henge ned i fortelt-gropa er en spesielt fin touch synes jeg, så slipper man å tenke på å børste av seg bak på buksabena om man sitter med benene ned i gropa og kommer borti veggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.