+Memento mori Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Npl - lettpakker tråden hadde et opplegg med superlett vindjakke. Kjøpte denne i 2019. Kostet vel 199kr tror jeg på tilbud. Veldig tynt stoff, og usikker på hvor lenge den ville vare. Så kjøpte en til i 2021. Men bruker fortsatt den fra 2019! Du kan også kjøpe disse lette vindjakkene fra Zpacks etc men til en helt annen pris. Har den nesten med på alle turer i 3 sesonger. Men veit at f.eks. Randulf Valle link til artikkel også har brukt den på ski, når andre ytterplagg blir for varme. Anbefales 2 Siter
+sneakyowl Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Yes, det er nok samme som samboeren brukte på NPL! Rimelig produkt som står seg helt likt med noe nytt i over kr 2000-klassen. Falketind Aero60-jakka veier faktisk mer også (131g i str M) Endret 2 timer siden av sneakyowl Siter
Larix Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Sønnen min har hatt flere av disse, opp igjennom årene. men hvor holdbare de, egentlig, er, vet jeg ikke, da han har vokst ganske fort fra dem. Men alle har i hvert fall holdt, den tida de har passet, og unger bruker jo klær hardt. Siter
+Memento mori Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Larix skrev (2 minutter siden): Men alle har i hvert fall holdt, Konemor sin fra 2019 har også holdt, dog ikke like mye brukt som min. Men er mye med i lomma hennes. Mest brukt utenpå fleece for å hindre vind. Siter
Nils Einar Ljosland Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Jeg har Falketind jakka. Den het ikke Aero 60 da jeg kjøpte den. Min er i Pertex Quantum, og har holder koken etter mange mange år. Jeg kjøpte den på opphørs salg i en sportsbutikk, og betalte en brøkdel av nypris for den. Nyere Falketind jakker har et ripstop materiale, som jeg ikke har erfaring med. De nye modellene har også en knapp som ikke er på den gamle jakka. De viktigste forskjellene, på Falketind jakka og trådstarters jakke, er at Falketind jakka har stramming i hetten og borrelås på ermene. Altså istedenfor strikk. De beste tynne syntetiske materialene varer overraskende lenge, og tåler overraskende mye. Har sett litt på denne jakken i Pertex Quantum. Men de har ikke igjen i min størrelse: Haglöfs Men's L.I.M Shield Hood Magnetite/Concrete | Fjellsport.no Endret 1 time siden av Nils Einar Ljosland La til link. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.