Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må for sesongen bytte ut sena på flere ørretstenger og begynte å tenke "Hvilken mono er egentlig best?" Tidligere

har det gått en del i sufix duraflex og sufix super 21. Har du eventuelt en annen favoritt å anbefale? 

Annonse
Skrevet (endret)

Det finnes uttallige tester der ute av forskjellig monofilament og fluorocarbon, men alle jeg vet om har et fundamentalt problem som er at de ikke måler den faktiske tykkelsen på monofilament-linen før de tester linen.

Og du kan jo selv tenke deg at hvis ulike typer 0.25mm monofilament skal testes mot hverandre og man tar produsentene på sitt ord, så er det gjerne den som påstår at linen er 0.25mm mens den egentlig er 0.45mm som vinner testen med suveren styrke, men som da til gjengjeld ikke kaster så langt. Resultatet da blir jo at den dårligste linen tester best.

Med andre ord tror jeg ikke det finnes en reell fasit på det.

Men basert på tester av multifilament så har Sufix og Varivas gjort det svært godt på alle typer multifilament og de leverer også monofilament-liner. Så det kan være verdt å se nærmere på de merkene.

Du har også Seaguar, som har blitt testet til å være verdens best på Fluorocarbon gang på gang, men de lever kun fluorocarbon og ikke ren monofilament.

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Espen Ørud said:

Stroft har aldri vært dårlig...

Ja, Stroft burde jeg så absolutt ha tatt med på den tidligere listen min. De har satt seg en svært høy kvalitetsstandard og er nøyaktige med tanke på oppgitt linedimensjon og styrke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.