Gå til innhold
  • Bli medlem

Der som ingen kunne tru...


eaa

Anbefalte innlegg

Det finnes mange slags husvær og krypinn i vårt mangslugne land, spredt fra fjære til fjell.

Noen er stygge, noen er flotte, noen er sære, noen er kjære, noen er eldgamle, noen forfalne, noen malplasserte osv. osv...

I sum utgjør de et mangfold som kan være ganske så severdig til tider.

Tenkte vi kunne vise noen slike litt atypiske utgaver her?

Begynner selv med plassen Helleren v/ Jøssingfjorden i Sokndal kommune, Rogaland.

Falt litt for denne plasseringen! Ikke noe sjakktrekk å satse på takrenner og sisterne her,

men man er da trygg for snøras ihvertfall! Såfremt man ikke går for langt ut fra trappa da... :evil:

post-51-133474454175_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
"Mellom bakkar og berg utmed havet, heve nordmannen fengje sin heim..."

Det passer bedre med "...... eg bur uppunde fjell, og jenta hev eg lova eg svik ho ikkje hell..." :D

Rå beliggenhet, neppe behov for særlig taktekking der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bodd der :P
Det ville jeg.. spesielt når det kommer snø og isras. Forresten - hvordan vil et kart over en slik eiendom se ut? Vanskelig å beregne arealet...

Jeg har ikke ekspempler på noe lignende. lokalt har vi jo Klemethelleren, men den ble sprengt i lufta og finnes ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg.. spesielt når det kommer snø og isras. Forresten - hvordan vil et kart over en slik eiendom se ut? Vanskelig å beregne arealet...

Jeg har ikke ekspempler på noe lignende. lokalt har vi jo Klemethelleren, men den ble sprengt i lufta og finnes ikke mer.

Hadde du turt å bodd sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg.. spesielt når det kommer snø og isras. Forresten - hvordan vil et kart over en slik eiendom se ut? Vanskelig å beregne arealet...

Jeg har ikke ekspempler på noe lignende. lokalt har vi jo Klemethelleren, men den ble sprengt i lufta og finnes ikke mer.

Kanskje greit å bo der når det kommer snø og isras, men ikke noe særlig å gå til og fra?! Når det gjelder kartet og arealet ser jeg bare fordeler, spesielt i de kommunene som krever inn eiendomsskatt :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, så lenge jeg hadde sett havet fra stuevinduet. Nært både hav og fjell. Kunne hatt kajakken i skjulet..

Savner havet jeg og, men har det flott her på fjellet!

Man kan da ha kajakken i skjulet på fjellet å :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å bo der når det kommer snø og isras, men ikke noe særlig å gå til og fra?! Når det gjelder kartet og arealet ser jeg bare fordeler, spesielt i de kommunene som krever inn eiendomsskatt :D:D

Hadde nok holdt meg inne hele vinteren jeg!

Eiendomsskatt er kjedelige greier :( , glad jeg slipper unna den ja :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så dritkult å bo i Rogaland. Langt fra skiføre, fjell og rulling på r'ene.

...men man kan surfe på Jæren. De gangene jeg har kjørt dit for å surfe var det noen helvetes fjelloverganger, så det er nok adskillig kortere avstand til skikkelige fjell enn det er fra Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner selv med plassen Helleren v/ Jøssingfjorden i Sokndal kommune, Rogaland.

Falt litt for denne plasseringen! Ikke noe sjakktrekk å satse på takrenner og sisterne her,

men man er da trygg for snøras ihvertfall! Såfremt man ikke går for langt ut fra trappa da... :D

Ja, de bygningene har vi et tidlig 80-tallsbilde av (og bare en brøkdel så klart som ditt eaa)! Husker godt denne plassen, fra da vi skulle besøke familie i Hauge i Dalane og kjørte gjennom Jøssingfjorden. Vi stoppet der også, og gikk til bygningene. Det er et solid overheng, og egentlig helt unødvendig med tak på de husene ja. Jeg er dog i sterk tvil på om jeg ville ha bodd der. Følte en liten angst for dårlige skjøter i fjellet ovenfor… 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

...men man kan surfe på Jæren. De gangene jeg har kjørt dit for å surfe var det noen helvetes fjelloverganger, så det er nok adskillig kortere avstand til skikkelige fjell enn det er fra Oslo.

Man kan surfe utenfor f.eks Stavern og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan surfe utenfor f.eks Stavern og.

Bor man i Oslo er det 2 timers kjøring hver vei til nærmeste surfespot som ligger mellom Stavern og Larvik. Stedet er en stenrøys og suger selv når det egentlig er ålreite bølger. I tillegg er det noen sure innfødte som prøver å jage surferne bort.

Bor man i Stavanger/Sandnes-området har man Norges beste utvalg av surfestrender kort vei unna i tillegg til kortere vei til ordentlige fjell enn det er fra Oslo. Rogaland er egentlig et paradis (i norsk målestokk) for folk som har allsidige friluftsinteresser. Men hvis man kun er ute etter fjellsport ville jeg ha valgt å bo i nærheten av Sunnmørsalpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.