Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket liggeunderlag skal jeg gå for?


Anbefalte innlegg

Memento mori skrev (20 timer siden):

Har vel bare et råd, styr unna. Hadde et som det var x antall hull etter ei natt. Det er feilkonstruert etter min mening, og for tynt stoff. Tror rekorden på et nytt underlag er 26 hull, og alle på eksakt samme sted. Fikk dog nytt, og alle andre jeg har hørt har også fått nytt. 
Men det er stille, og meget behagelig å ligge på, men vil ikke holde over tid tror jeg. 

Vurder å følge det rådet da det skal brukes mye over forhåpentligvis lang tid på Appalachian Trail.  Hvilket oppblåsbart har du best erfaring med når det gjelder holdbarhet, lav vekt og komfort? Må man leve med knitringen til Therm-a-rest? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
26 minutes ago, peik said:

Tenker det kan bli like irriterende for andre, om man ligger i gapahuker hvor det er andre tilfeldige fotturister ...

 

Har lest kommentarer om at folk har hatt mordtanker på grunn av at noen i et annet telt har hatt Xtherm Max.

Men som jeg har sagt tidligere, jeg sover godt på det. Tenker ikke over lyden i det hele tatt.

Kunne knapt ha vert mer fornøyd.

Det sagt så har jeg stort sett bare erfaring med Thermarest sine underlag, mondoking og xtherm pluss et gammelt thermarest jeg hadde før. Har også prøvd noen andre men de var også gamle og var noe jeg hadde lånt.

 

Så det er jo mulig at jeg hadde forandret mening etter å ha prøvd litt flere av konkurrentene. Det snakkes jo om bedre komfort på mange av dem.

 

👍

Endret av Gabs88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

peik skrev (49 minutter siden):

Hvilket oppblåsbart har du best erfaring med når det gjelder holdbarhet, lav vekt og komfort? Må man leve med knitringen til Therm-a-rest? 

Jeg har levd best med Neoair x-lite. Har ikke selv opplevd lyden som noe problem, men sover selv med formstøpte ørepropper beregnet for søvn. Men konemor syns det er i meste med lyd. 
Ørepropper hjelper mot snorking, dyrelyder og vindstøy. 
Har et superlett skumunderlag i tillegg. Trangowold light plus som veier 215 gram. Da har jeg beskyttelse for underlaget, og nødunderlag om det trengs. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

peik skrev (1 time siden):

Hvilket oppblåsbart har du best erfaring med når det gjelder holdbarhet, lav vekt og komfort? 

Synmat UL 7 (nå synmat ultra), har ihvertfall god komfort for min rygg. Veier lite og har holdt bra (men kan få hull som alt annet).

Ikke like rå r-verdi som xtherm/x-lite, men det er jo ikke viktig på sommeren.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

peik skrev (39 minutter siden):

https://braasport.no/produkter/exped/ultra-3r-lw-liggeunderlag/85110/

Bra tilbud på Braasport. Samme pris som i Atlanta!  Greit med alt som er opp ordene på forhånd 🤗

Det blir nok bra tipper jeg. Med det nye materialet er slitestyrken mangedoblet, og det kjennes mer behagelig ut.

De fleste ligger rett oppå underlaget. Men ett triks som gir en annerledes komfort, som flere kan synes er bedre (og varmere), er å ligge ett veldig tynt skumunderlag øverst, og tømme en del luft. Får en slags overmadrass-følelse, synes jeg. Noen ganger er det digg, avhengig av hvilket humør skjelettet er i ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker lovende. Endelig et stort nok underlag, 197 x 65. Pumpeposen kan brukes som pakksekk for sovepose, underlag og pute

20240213_174538.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.