Gå til innhold
  • Bli medlem

Rygglengde på Gregory Deva 80 pro


Smurfepia

Anbefalte innlegg

Hei, dere som har Gregory Deva sekken. Hvor høy er du og hvilken rygglengde har du? Hvilken størrelse på sekken? 
jeg er 165 høy og hvis jeg har målt riktig så er rygglengden ca 46. Men ryggen er litt svai, ikke rett som en strek om det har noe å si. Ser ut som jeg faller midt imellom to størrelser. Ingen butikker i nærheten for å prøve, så håper å bestille riktig på første forsøk. Men ser de fleste på min høyde har størrelse xs, og ifølge skjema burde jeg ha M. Synd det var litt stort sprik. Føler ikke at ryggen min er noe spesielt lang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Smurfepia skrev (På 30.10.2023 den 11.30):

Hei, dere som har Gregory Deva sekken. Hvor høy er du og hvilken rygglengde har du? Hvilken størrelse på sekken? 
jeg er 165 høy og hvis jeg har målt riktig så er rygglengden ca 46. Men ryggen er litt svai, ikke rett som en strek om det har noe å si. Ser ut som jeg faller midt imellom to størrelser. Ingen butikker i nærheten for å prøve, så håper å bestille riktig på første forsøk. Men ser de fleste på min høyde har størrelse xs, og ifølge skjema burde jeg ha M. Synd det var litt stort sprik. Føler ikke at ryggen min er noe spesielt lang heller.

Rygglengde på 46 høres langt ut om du er 165. Sikker på du har målt rett? Få hjelp kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en Baltoro, altså versjonen for menn av Deva, og bruker medium med en rygglengde på 47cm (er 181). Da har jeg justerert den så langt ned det går. Du har en del å gå på av justering her, og jeg kunne antagelig brukt en størrelse mindre. God sekk, lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Deva, men kjøpte meg en Kalmia 60 igår. 
Klok av skade etter et bomkjøp på en Osprey sekk på nett tidligere i år, har jeg erfart at å prøve er eneste måten å kjøpe sekk på.
Og å prøve med vekt i. 
Sekken ligger enda i bilen, så jeg vet ikke hvilken str jeg kjøpte, eller om det kan sammenlignes. Kan sjekke str om du ønsker .
Jeg er 170 cm høy, og det er mye føtter på denne kroppen, altså ikke mye igjen å lage rygg av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (På 31.10.2023 den 17.49):

Rygglengde på 46 høres langt ut om du er 165. Sikker på du har målt rett? Få hjelp kanskje?

Ja, jeg har fått hjelp til å måle. Å lander på samme mål. Nå er jeg ganske kraftig, så punktet for hofte kan jo være feil plassert eneste. Men kulen i nakken var lett å finne😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine RS skrev (23 timer siden):

Jeg har ikke Deva, men kjøpte meg en Kalmia 60 igår. 
Klok av skade etter et bomkjøp på en Osprey sekk på nett tidligere i år, har jeg erfart at å prøve er eneste måten å kjøpe sekk på.
Og å prøve med vekt i. 
Sekken ligger enda i bilen, så jeg vet ikke hvilken str jeg kjøpte, eller om det kan sammenlignes. Kan sjekke str om du ønsker .
Jeg er 170 cm høy, og det er mye føtter på denne kroppen, altså ikke mye igjen å lage rygg av :) 

Ja, tror nok det er lureste å prøve først. Har dessverre ikke muligheten. Men mot porto får jeg sendt inn å byttet hvis feil størrelse. Håper å treffe, men kan også hende at den type sekk blir helt feil for min rygg. Vanskelig dette🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludden skrev (48 minutter siden):

Fjellsport har den på lager i størrelse S til 1999,- og da har du fri retur. Husk som nevnt å prøve den med vekt, og om den blir snau har du landet på M.

Takk for tips! Da har jeg bestilt størrelse S. Så starter jeg der😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.