Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Durston X-mid Pro 2 modeller


Flyalf

Anbefalte innlegg

Annonse
Bjanyg skrev (11 timer siden):

Hvordan blir disse teltene ift kondens? Det er singelduk i begge ender.

 

Jeg har hatt lite til ingen problemer selv i vått vær over 3 døgn. Dersom jeg stryker finger over duk inni teltet på morgen kjennes kondens, men det er så god høyde til duk at jeg ikke plages. Har ikke opplevd innvendig drypp fra duk. Jeg har modellen før Dan forbedret kondens avløp noe. Men andre forteller om  mye kondens, så vet ikke hva forskjellen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyalf skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt lite til ingen problemer selv i vått vær over 3 døgn. Dersom jeg stryker finger over duk inni teltet på morgen kjennes kondens, men det er så god høyde til duk at jeg ikke plages. Har ikke opplevd innvendig drypp fra duk. Jeg har modellen før Dan forbedret kondens avløp noe. Men andre forteller om  mye kondens, så vet ikke hva forskjellen er.

Hva med kombinasjon vind som skaper mye bevegelse i duken og kondens, ikke opplevd at kondens slipper taket i duken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikke skrev (57 minutter siden):

Hva med kombinasjon vind som skaper mye bevegelse i duken og kondens, ikke opplevd at kondens slipper taket i duken? 

Jeg har inntrykk av at vind fjerner mye/all kondens problemer, selv når det er vind + regn. Så har enda til gode å ha innvendig regnvær slik jeg har opplevd i nylon enduks lavvo. Ulempen er at det kan bli mer trekk innvendig. Synser også på at Dyneema er mye glattere og holder mindre på kondens, dvs at det renner ned og utenfor gulv? Det er i alle fall en fryd å slå sammen enkeltduk Dyneema telt i forhold til doble nylon telt etter regnvær. Har bare hatt få netter med mye vind, da var det mindre blafring enn det jeg har opplevd med nylon telt. Men det kom del smell innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.