Jump to content

Ringstind 2 pro bøyde teltstenger.

fjellræv

Recommended Posts

KS10 skrev (11 timer siden):

Var stangen helt rett når teltet var nytt? Isåfall ikke uvanlig at stenger kan bøye seg litt etter bruk. 

Stengene var helt rett fra fabrikk med unntak av de oransje som er i fotenden, de har en naturlig bøy. Lurte på om det var reklamasjonssak. Kjøpte teltet i fjor men synes det er ubrukelig i litt vind siden det river opp sidedøra på ytterteltet.

Espen Ørud skrev (7 timer siden):

Det siste der høres ut som et glidelåsproblem. Sjekk at glidelåser låser når "spaken" liogger rett ned og/eller opp...

Det er ikke uvanlig at stenger får noe permanent krumming etter bruk. Det er i grunn materialteknisk bedre enn at de skal bøye seg og rette seg igjen en rekke ganger....

Glidelåsen er stram så vanskelig å få den helt ned, da må jeg slakke opp teltet såppass at det legger seg regn på det.

2 hours ago, fjellræv said:

Glidelåsen er stram så vanskelig å få den helt ned, da må jeg slakke opp teltet såppass at det legger seg regn på det.

Hva med å lage en lignende ordning som Hilleberg har på sine telt for å "låse" glidelåsen ved vind? https://hilleberg.com/eng/about-our-tents/details-that-make-difference/ : "Locking" zipper system.  

• Like 2

KS10 skrev (1 time siden):

Hva med å lage en lignende ordning som Hilleberg har på sine telt for å "låse" glidelåsen ved vind? https://hilleberg.com/eng/about-our-tents/details-that-make-difference/ : "Locking" zipper system.  

Det så ikke dumt ut, tenkte kanskje å få prøvd å sydd på et feste for teltplugg helt nederst ved glidelåsen. Sist hørte jeg et "woof" så var den teltpluggen borte xD

Edited by fjellræv

Sendte inn mitt telt til Helsport og fikk sydd på en spenne nede på begge dørene. Så ble også sydd på ekstra pluggfeste på forteltene. 

Husker ikke hva det kom på, men lurer på om jeg bare betalte frakt. Hadde samme problemet med dører som sto rett ut i vinden. Det er ingen låsefunksjon på glidelås, så det er borrelås som skal hindre at vind river opp dørene. Og det fungerer ikke bra.

Ledd nr 2 på min lange stang er bøyd. Kan ikke huske om den var det originalt, men tror alle var uten bøy.

PXL_20230930_120423365.jpg

PXL_20230930_120431547.jpg

PXL_20230930_120558244.jpg

Helsport.jpg

Edited by Daniel_hoy