Gå til innhold
  • Bli medlem

Gregory Baltoro 100 pro


Nikke

Anbefalte innlegg

Annonse

Har 85 L-ern. God komfort, men dette er såklart individuelt. Mange lommer for å pakke ting man vil ha lett tilgjengelig i, som regntøy, lunsj, fiskesaker, førstehjelp, dopapir, etc. Liker spesielt godt lommene på hoftebeltet som passer fint til kamera, liten kikkert, mobil, snacks, myggmiddel og sånt.

Ikke letteste sekken i egenvekt, men verdt noen flere gram synes jeg. Og prisen er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foroll skrev (10 minutter siden):

Har 85 L-ern. God komfort, men dette er såklart individuelt. Mange lommer for å pakke ting man vil ha lett tilgjengelig i, som regntøy, lunsj, fiskesaker, førstehjelp, dopapir, etc. Liker spesielt godt lommene på hoftebeltet som passer fint til kamera, liten kikkert, mobil, snacks, myggmiddel og sånt.

Ikke letteste sekken i egenvekt, men verdt noen flere gram synes jeg. Og prisen er fin.

Takk for svar. Fant ut at en bekjent har samme sekk som deg og bekrefter det samme. Når det gjelder egenvekt på så har jeg enda ikke funnet en sekk på 100l med lavere vekt som tilbyr samme komfort med +30kg. Det er jo ikke en "fasit", så tar gjerne imot tips om slike sekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikke skrev (5 timer siden):

Takk for svar. Fant ut at en bekjent har samme sekk som deg og bekrefter det samme. Når det gjelder egenvekt på så har jeg enda ikke funnet en sekk på 100l med lavere vekt som tilbyr samme komfort med +30kg. Det er jo ikke en "fasit", så tar gjerne imot tips om slike sekker. 

Stone Glacier kan vere eit merke å sjå på. Lette sekkar med høg lastekapasitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tilføye at jeg brukte sekken på en 12-dagerstur i sommer hvor vekta de første dagene lå rundt 30 kg for å avlaste en hund med skadet pote. Synes det var litt i overkant mye i 85 L-sekken men 25-26 kg var veldig behagelig. Regner med 100 L er dimensjonert for å være komfortabel med 30 kg i seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test flere om du har mulighet. Sekk og rygg er vanskelig. Mange tråder om dette emnet i forumet. Vet ikke om gregory har endret noe på denne siste år men min har en sånn pute du kan ta i korsryggen og jeg vet ikke helt om jeg likte det systemet. Også følsom på dette med rygglengde. Der treffer jeg sjelden og må ha en kropp som ikke følger normalen. Bestill 2 rygglengder, test hjemme og send den som ikke passer tilbake. 

Tore 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill!

Da ble det et skifte fra en utslitt men kjær Osprey sekk som har vært med på mye moro og aldri sviktet, til nyvinningen Gregory Baltoro 100 pro. Testet med 20kg i første omgang, og det kjentes bra ut. Ble positivt overrasket over at det fulgte med regntrekk.

Som på Osprey'en var det enkelt å montere et par clips slik at packraft bow baggen ved behov kan bæres på brystet.

DSC_0726.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.