Jump to content

Gregory Baltoro 100 pro

Nikke

Recommended Posts

Annonse

Har 85 L-ern. God komfort, men dette er såklart individuelt. Mange lommer for å pakke ting man vil ha lett tilgjengelig i, som regntøy, lunsj, fiskesaker, førstehjelp, dopapir, etc. Liker spesielt godt lommene på hoftebeltet som passer fint til kamera, liten kikkert, mobil, snacks, myggmiddel og sånt.

Ikke letteste sekken i egenvekt, men verdt noen flere gram synes jeg. Og prisen er fin.

foroll skrev (10 minutter siden):

Har 85 L-ern. God komfort, men dette er såklart individuelt. Mange lommer for å pakke ting man vil ha lett tilgjengelig i, som regntøy, lunsj, fiskesaker, førstehjelp, dopapir, etc. Liker spesielt godt lommene på hoftebeltet som passer fint til kamera, liten kikkert, mobil, snacks, myggmiddel og sånt.

Ikke letteste sekken i egenvekt, men verdt noen flere gram synes jeg. Og prisen er fin.

Takk for svar. Fant ut at en bekjent har samme sekk som deg og bekrefter det samme. Når det gjelder egenvekt på så har jeg enda ikke funnet en sekk på 100l med lavere vekt som tilbyr samme komfort med +30kg. Det er jo ikke en "fasit", så tar gjerne imot tips om slike sekker. 

Nikke skrev (5 timer siden):

Takk for svar. Fant ut at en bekjent har samme sekk som deg og bekrefter det samme. Når det gjelder egenvekt på så har jeg enda ikke funnet en sekk på 100l med lavere vekt som tilbyr samme komfort med +30kg. Det er jo ikke en "fasit", så tar gjerne imot tips om slike sekker. 

Stone Glacier kan vere eit merke å sjå på. Lette sekkar med høg lastekapasitet.

• Like 1

Kan tilføye at jeg brukte sekken på en 12-dagerstur i sommer hvor vekta de første dagene lå rundt 30 kg for å avlaste en hund med skadet pote. Synes det var litt i overkant mye i 85 L-sekken men 25-26 kg var veldig behagelig. Regner med 100 L er dimensjonert for å være komfortabel med 30 kg i seg.

• Like 1

Test flere om du har mulighet. Sekk og rygg er vanskelig. Mange tråder om dette emnet i forumet. Vet ikke om gregory har endret noe på denne siste år men min har en sånn pute du kan ta i korsryggen og jeg vet ikke helt om jeg likte det systemet. Også følsom på dette med rygglengde. Der treffer jeg sjelden og må ha en kropp som ikke følger normalen. Bestill 2 rygglengder, test hjemme og send den som ikke passer tilbake. 

Tore 

• Like 3

Takker for alle innspill!

Da ble det et skifte fra en utslitt men kjær Osprey sekk som har vært med på mye moro og aldri sviktet, til nyvinningen Gregory Baltoro 100 pro. Testet med 20kg i første omgang, og det kjentes bra ut. Ble positivt overrasket over at det fulgte med regntrekk.

Som på Osprey'en var det enkelt å montere et par clips slik at packraft bow baggen ved behov kan bæres på brystet.

DSC_0726.JPG