Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste polycotton bukse rundt 1000kr


Volum

Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter en polycotton bukse til rundt 1000kr. Drømmen hadde vært en Fjallreven Kaipak, men den er nok litt dyr.

Har selvfølgelig noen kriterier:

  • Må kunne vokses
  • Ikke glorete farge
  • Ikke borrelås på ankelen (helst reim)
  • Minst mulig stretch paneler
  • Helst minst mulig fiksfakserier slik som zip-off og lufteglidelåser
  • Liker klafflommer bedre enn glidelås, men gjerne begge deler

Garphyttan har en bukse som treffer alle kriteriene (allbrukarbyxan - er dette samme som original trousers?)

https://www.widforss.no/garphyttan-allbrukarbyxan-antracit

https://www.garphyttan.no/bukser/40546-28766-garphyttan-original-trouser-anthracite-m.html#/26-farge-antrasitt/31-storrelse-46

Et opplagt kjøp kanskje, men er mer glad i å kjøpe en dyrere bukse på tilbud, enn å betale fullpris. Sasta har jo mange fine bukser de også, tror de har høyere kvalitet enn Garphyttan, og er tilbud nå på Widforss på flere av Sasta sine modeller.

https://www.widforss.no/sasta-kivikko-trousers-black

De som ser på kriteriene vil se at denne bryter en del av kriteriene sammenlignet med Garphyttan buksen, men er den likevel et bedre kjøp? Altså at fordelene overveier ulempene.

Sasta har jo også andre bukser, slik som denne:

https://www.widforss.no/sasta-vaski-zip-trousers-forest-green

Mer penger, og også zip-off, men er muligens det beste kjøpet?

Skal ha størrelse 50 forøvrig. Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg bestilte nylig Sasta Vaski zip, som du linker til (jeg kjøpte fra Outnorth). Den virket å være av meget bra kvalitet, og var behagelig å ha på. Men ved litt bøy og tøy og diverse beinbevegelser hit og dit merket jeg at det var noe med passform/fasong som ikke stemte. Akkurat som at den var for smal, og dermed begrenset bevegelsesfriheten til beina. Jeg tviler på at jeg hadde blitt fornøyd, så endte derfor opp med å returnere buksa igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bruktmarkedet? Merker som fjellreven og norrøna er jo mote for noen. Da er det mulig å kjøpe brukt siden de aldri har blitt utsatt for hard bruk.

Kjøpte en Norrøna Svalbard Heavy Duty bukse til under 1000-lappen brukt. Trippel søm på nesten hele buksen og er nok en av de beste jeg har eid. 

Finn og appen Tise har det meste 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Magsinet hadde før en klone av Fjellräven bukser, som holdt(er) utrolig bra. Med lommer med trykklås. Nyere modell er er så med softshell på kne og bak og glilåslommer. Helt OK, men jeg foretrak den gamle. Sjekk på www.magasinet.no   Bra bukser til moderate priser. Passform er jo individuell.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Tenkte jeg skulle oppdatere her. 

Garphyttan buksa var lite imponerende, tynnere enn jeg hadde forventet og veldig rart snitt for meg (korte bein og stor avstand fra hofte til skritt). Riktignok er jeg mest skuffet over sømkvaliteten. Har revnet skrittet og også sidesømmen på begge sider. Buksen har riktignok blitt brukt hardt, men dette er ikke akseptabelt. Jeg vil også si at lommer på fremsiden av buksa kan være irriterende hvis du har tungt innhold i de. Da slår innholdet deg på kneskåla når du går. Det er mye bedre med lommer på siden. 

Kjøpte heller en Vidda Pro på tilbud, og dette er en mye bedre bukse på alle måter. (var riktignok over dobbelt så dyr!).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kjøpte garpyttan bukse i fjor, elendig passform, smal over baken og vid i livet, og revnet i skrittet etter få gangers bruk. Prøvde å sende epost flere ganger men ingen respons, så dette var mitt siste kjøp fra dette firmaet. Sønnene mine kjøpte arbeidsbukser fra garphyttan, lommeforet revnet etter en uke i begge, og bortimot umulig å nå gjennom på support. Har brukt fjellreven bukser i flere modeller, blir slitt de og men passformen er veldig god.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volum skrev (På 14.10.2022 den 21.44):

Har selvfølgelig noen kriterier:

  • Må kunne vokses
  • Ikke glorete farge
  • Ikke borrelås på ankelen (helst reim)
  • Minst mulig stretch paneler
  • Helst minst mulig fiksfakserier slik som zip-off og lufteglidelåser
  • Liker klafflommer bedre enn glidelås, men gjerne begge deler

 

Jeg har god erfaring med Revolution Race og har mer eller mindre sluttet å se på andre polycotton-bukser.

1. De passer meg utrolig bra. Dette gjelder nok ikke alle, men jeg er lang og tynn - og small passer perfekt både i lengde og bredde, noe som er mer unntaket enn regelen for meg.

2. Henger sammen med 1. Jeg hater å shoppe, så det er mye lettere å bestille noe jeg vet passer, enn å kaste bort tid på å løpe rundt i butikker på leting etter noe som passer.

3. Ikke så dyre i utgangspunktet og kjører en eller annen form for tilbud omtrent hele tiden. 

Scorer ikke full pott på alle kriteriene dine, men kommer ganske OK ut:
+kan vokses
+stort utvalg i fager - og de fleste er ikke glorete
+/-knapp på ankel, så vidt jeg husker
-flere modeller med ulik grad av stretch, trur ikke de har noen som er helt uten stretch.
+grad av fiksfakseri varierer med modell, de billigste har minst av alt du ikke vil ha, så det må være gunstig. Zip-off bare på egne zip-off varianter.
-mye glidelås og lite klaff er en trend i hele utvalget så vidt jeg husker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.