GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Falmet i vask? Nei, denne fargen var uventet. Ikke ille, men kanskje ikke sÄ praktisk? Hvor lenge er det lyst, rent og pent? Kanskje fargen gjÞr teltet mindre varmt i solsteiken? Ser pÄ det nederste bildet at duken ikke er sÄ lys som det Þverste bildet gir inntrykk av. Lyset i butikken? Fargen pÄ det nederste bildet liker jeg mye bedre.

• Liker 1
Skrevet

Det stÄr ogsÄ pÄ siden til XXL at teltet er grÞnt. For meg virket det som duken var helt hvit. Men det kan vÊre lyset. Stoffet kjentes ut som det jeg har i mitt Spitsbergen pro. Prisen var ikke vÊrst med 3400 nok.

Tore

Skrevet

3400 kr, 3 kg og 12 000 i vannsÞyle pÄ bunnduk? 

Er det en aprilsnarr eller noe Ă„ vurdere serriĂžst? đŸ€”

Virket ikke dum den der! 

Skrevet

Virker ikke dette som en arvtager etter Helsport Nordmarka-serien? Sammenlignet med Nordmarka er jo bĂ„de vanntetthet og stenger forbedret. Skikkelig friskt av Helsport Ă„ introdusere et 4-sesongs til denne prisen! 🙂  Nordmarka teltene var helt fantastiske mtp pris. HĂ„per disse er det samme đŸ€ž

Skrevet
Aleksander Jacobsen skrev (35 minutter siden):

Hvis denne viser seg Ă„ vĂŠre et dugelig vintertelt til solobruk, blir det vanskelig Ă„ styre unna neste gang XXL kjĂžrer 25% venners vennerkampanje....

De har 25% kampanje denne uka om du kan lÄne deg et DNB MasterCard.

Skrevet
Thomas E skrev (41 minutter siden):

De har 25% kampanje denne uka om du kan lÄne deg et DNB MasterCard.

Nja, ser ut som det er 20%. Det kan jeg heldigvis motstÄ til en annen gang, for jeg aner ikke hvordan jeg skal kamuflere eller skjule enda et nytt teltkjĂžp for Ăžvrigheta. Det gĂ„r an med telt i samme farge som de andre, for de forsvinner inn i samlinga😄

• Hehe 1
Skrevet

Jeg sÄ dette teltet oppslÄtt pÄ XXL StrÞmmen og trodde det var tremanns til jeg sÄ skiltet ved siden av. Virket voldsomt romslig det forteltet, og plass til to extra wide (60+) underlag basert pÄ mÄl i innertelt.

Har egentlig hengt meg opp i kuppeltelt nÄ, men dette var mye for pengene.

Skrevet (endret)

Er det kun lufting via fortelt, eller er det ventil i bakkant av telt ogsÄ?

Klarer ikke helt Ä se at tegningen matcher teltet (de grÞnne linjene), men ut fra tall pÄ tegning sÄ skal det vÊre 15 cm mellom innerduk og ytterduk pÄ hver side ved midtre stang. Mulig det da kun er ytterteltet som skrÄr nÊrmere innertelt i bakre/ytre hjÞrner. I sÄfall hvor nÊrme (mtp vind og vann)?

image.thumb.png.6e8fe2001bcc58ee149d545d3a87f1d3.png

Endret av Terka
  • Liker 1
Skrevet
28 minutes ago, Terka said:

Klarer ikke helt Ä se at tegningen matcher teltet (de grÞnne linjene), men ut fra tall pÄ tegning sÄ skal det vÊre 15 cm mellom innerduk og ytterduk pÄ hver side ved midtre stang. Mulig det da kun er ytterteltet som skrÄr nÊrmere innertelt i bakre/ytre hjÞrner. I sÄfall hvor nÊrme (mtp vind og vann)?

Hvis konstruksjonen er likt som mitt SL-telt er innerteltet festet i ytterduken i fotenden. Dvs. at mellomrommet blir mindre og mindre ned mot bakken i fotenden. Kanskje det er konstruert slik? Kjenner ikke til pro-varianter av Fjellheimen-serien o.l.

• Liker 1
Skrevet
Terka skrev (1 time siden):

Jeg kan sjekke nĂ„r jeg setter opp mitt 😃

Kom i posten i gĂ„r! Hittil virker det som et greit telt, for en ok penge đŸ€·â€â™€ïžđŸ€ž

• Liker 1
Skrevet
kepiblanc skrev (1 time siden):

Jeg sÄ dette teltet oppslÄtt pÄ XXL StrÞmmen og trodde det var tremanns til jeg sÄ skiltet ved siden av. Virket voldsomt romslig det forteltet, og plass til to extra wide (60+) underlag basert pÄ mÄl i innertelt.

Har egentlig hengt meg opp i kuppeltelt nÄ, men dette var mye for pengene.

Her ogsĂ„ 😆

Hadde siktet meg inn pĂ„ et kuppel telt, men ble usikker pĂ„ unghund i et sĂ„pass dyrt telt fĂžrste telt sesongen hennes, sĂ„ ble veldig glad nĂ„r jeg fant denne. HĂ„per den oppfyller kravene nĂ„r jeg skal ta den i bruk nĂ„ đŸ€ž

• Liker 1
Skrevet
mcoogco skrev (1 minutt siden):

Jeg kan sjekke nĂ„r jeg setter opp mitt 😃

Kom i posten i gĂ„r! Hittil virker det som et greit telt, for en ok penge đŸ€·â€â™€ïžđŸ€ž

Ta litt bilder da om du setter det opp ute. Ikke alltid like lett og fĂ„r fĂžlelsen av stĂžrrelse inne i butikklokaler 👍

Skrevet
mcoogco skrev (7 minutter siden):

Her ogsĂ„ 😆

Hadde siktet meg inn pĂ„ et kuppel telt, men ble usikker pĂ„ unghund i et sĂ„pass dyrt telt fĂžrste telt sesongen hennes, sĂ„ ble veldig glad nĂ„r jeg fant denne. HĂ„per den oppfyller kravene nĂ„r jeg skal ta den i bruk nĂ„ đŸ€ž

Jeg har gÄtt og tittet pÄ Reinsfjell 3, i enten superlight hvis jeg bare trenger plass til meg og vesla, eller pro dersom plass til madammen ogsÄ.  Superlight gir ingen plass til madammen i bredde med mitt og veslas ekstra brede therm-a-rest underlag, men jeg fÞler pÄ meg at bruksmengden med begge to i telt med meg vil vÊre forsvinnende liten...
Betydelig prisforskjell pÄ de to ogsÄ, og selv det "billigste" koster jo nok.

Ser fram mot brukserfaring, og gjerne noen bilder som @Leif88 skrev.

Skrevet (endret)

Stikkord: tjukk bunnduk, ellers solid, hÞyt under taket, en del nye smÄting som bardunstrammere, ganske lite imponerende indre lengde hvis jeg skal ligge en av to (se bilde)

Kul ny dĂžr, med halv myggnetting. Åpner begge veier. Usikker pĂ„ om fasongen er smart i felt

Edit2: jeg er 187 og ligger her med hodet helt inntil dÞra i innrettet. Skoa er str. 46, sÄ det har jo litt Ä si ogsÄ. ForÞvrig fÞrste Helsport telt er jeg har vÊrt i hvor bunnduken fÞles som "badekar", hvis det er beskrivende...

15876538280112439074957100114306.jpg

Endret av Lars L
Mer
  • Trist 1
Skrevet
Lars L skrev (1 minutt siden):

ganske lite imponerende indre lengde hvis jeg skal ligge en av to (se bilde)

15876538280112439074957100114306.jpg

SÄ ikke sÄ halvgalt ut nÄr jeg kikket pÄ det pÄ XXL, StrÞmmen, men jeg prÞvelÄ ikke. Er selv 180, hvor hÞy er du?

Skrevet (endret)
4 minutes ago, rayun said:

SÄ ikke sÄ halvgalt ut nÄr jeg kikket pÄ det pÄ XXL, StrÞmmen, men jeg prÞvelÄ ikke. Er selv 180, hvor hÞy er du?

Har redigert innlegget over. 187cm

Mer inntrykk. Duken var litt mer crispy enn duken pÄ Þvrige silnylontelt jeg var vÊrt innom. En slags mellomting av silnylon og pu. Kanskje budsjettgreier? Kanskje noe nytt Helsport har kokt opp som kommer i andre modeller snart? Spennede likevel :)

Edit: fargen er definitivt lys grÄ. Minner om bresand. Liker det.

Endret av Lars L
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.