Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja før kunne man lure systemet med å legge inn VOEC nummer på adresselinje 2. Nå skal pakken forhåndsmeldes så det er samma det hva som står på pakken. 

Annonse
Skrevet

Dette blir litt OT, men for min del tror jeg problemet var at VOEC ikke stod på pakka fordi aliexpress bundler sammen flere pakker når man kjøper flere ting.

Men dette gjør de hver gang, og jeg fikk kun krav på siste forsendelse, og kun på én av pakkene i forsendelsen.. Vet ikke helt hva greia er. Klarte ikke se på etikettene om VOEC nr stod der heller for det var 4 eller 5 forskjellige fraktetiketter limt oppå hverandre på "hovedpakka" (pose med flere mindre poser og esker inni..)

Jeg bryr meg ikke hvis det skjer sjelden, men klart hvis dette skal bli en gjenganger så kan det jo bli dyrt i lengden med gebyrene samt dobbel moms..

Skrevet (endret)
nem skrev (1 time siden):

Dette blir litt OT, men for min del tror jeg problemet var at VOEC ikke stod på pakka fordi aliexpress bundler sammen flere pakker når man kjøper flere ting.

Men dette gjør de hver gang, og jeg fikk kun krav på siste forsendelse, og kun på én av pakkene i forsendelsen.. Vet ikke helt hva greia er. Klarte ikke se på etikettene om VOEC nr stod der heller for det var 4 eller 5 forskjellige fraktetiketter limt oppå hverandre på "hovedpakka" (pose med flere mindre poser og esker inni..)

Jeg bryr meg ikke hvis det skjer sjelden, men klart hvis dette skal bli en gjenganger så kan det jo bli dyrt i lengden med gebyrene samt dobbel moms..

Posten bruker elektronisk VOEC, er ikkje det i orden, blir det gebyr og mva.

Hva som står på pakka, betyr egentlig ikke så mye, det virker ikke som det er noen som leser på den.

Det er i grunn flere problemer. Selv merker man ikke at noe er galt før du får beskjed om å betale gebyr og mva. Da er det allerede for seint, og det nytter ikke å fremlegge dokumentasjonen i etterkant til Posten, de har ikke gjort feil... "Før" fikk du ikke ut pakka før alt var betalt, og det fantest en mulighet til sende dokumentasjon til kundeservice og det ble ordnet så kravet ble frafallt. Etter at 350,- grensa ble borte, fikk Posten en annen fortetningsidè. Krev inn gebyret uansett, ikke vær behjelpelig med å ordne feilen, og lever ut pakka slik at det ikke blir returer som hoper seg opp, og ikke minst unngå at gebyret må tilbakebetales (frafalle).

Vet ikke om Ali har blitt bedre, men "TCA" i emnefeltet (Tax Charged Again) har jeg aldri fått til å virke elektronisk, altid feil ved innsending. Chatboten skjønte aldri TCA, og det krevde ganske mye tolmodighet for å få tak i en ekte person. De fleste ganger ble det fikset, bortsett fra siste gang jeg prøvde.

Har fortsatt litt + igjen fra den gangen jeg fikk feil vare (ganske dyr). Sendte den i retur, fikk pengene igjen, 4mnd etterpå kom varen tilbake.. Den innkommende tollen aksepterte den ikke. Satt på varen en stund i tilfelle noe mer skjedde, men til slutt gikk den på Finn og jeg gikk litt i pluss..

Endret av Omnilite
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.