Gå til innhold
  • Bli medlem

Finse - Haukeli avreise idag


fiskekongen

Anbefalte innlegg

Da går snart nattoget mot finse, pulken står klar med sine tunge 46kg. Fatter ikke hvordan den har blitt såpass tung, men Helsport Patagonia, speilrefleks og 5L drivstoff hjelper vel ikke akkurat på vekta.

Om jeg kommer helt til Haukeli gjenstår å se, og er ikke ett mål jeg absolutt må nå, men går alt greit kan det hende jeg havner der.

Ruta er Finse-Krækja-Stigstuv-Sandhaug-Hansbu-Urevatna-Hellevassbu-Haukeli

Jeg lurer litt på isforhold. Slik jeg har sett på kartet er det vel bare Finsevatnet som regulert på ruta? Er det slik at man stort sett er sikker i inn og utos nå så seint på vinteren? Hvordan er det å krysse fra Hansbu? Noen av de store vanna  man bør være forsiktig å krysse? Er det andre områder man bør passe seg litt for på ruta?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isen er antagelig ikke noe problem, men generelt kan det være greit å ligge unna innos og utos og være ekstra oppmerksom på regulerte vann. De kan ha åpne partier uansett hvor kalt det er eller har vært. Hvilke vann på din rute som er regulerte vet jeg ikke. Du kan krysse ved hansbu, jeg gjorde det en gang antagelig der elven er bred og langsomtflytende.

Du får sikkert en flott tur. 46kg er ikke så galt om du går alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.