mikeb47 Skrevet 19. desember 2023 Skrevet 19. desember 2023 Hi, jeg planlegger en tur med en venn men datoene vi begge er tilgjengelige er 4-12 Mai. Er det trolig fortsatt gode forhold for å krysse Hardangervidda i Mai? Finse til Rjukan eller lignede. Ellers noen forslag til skitur i denne perioden? Tusen takk Siter
+ost Skrevet 20. desember 2023 Skrevet 20. desember 2023 Månedsskiftet april/mai er vel midt i kalvingstiden for rein? Med tanke på mulig ny forvaltningsplan fir Hardangervidda ville jeg i det minste ha sjekket ut at dere ikke tråkker rett ut i stridens kjerne... Siter
graham Skrevet 20. desember 2023 Skrevet 20. desember 2023 Jeg har ikke all verden til erfaring fra området i mai, men er generelt ute og farter på ski i mai/juni og jeg var på Finse på skitur 16. mai i 2021. Da var det full vinter der oppe, mens ved Ustevannet var det glissent, men mulig å gå på ski på fastlandet. Neddi Geilo var vinteren over.. Så det kan gå bra... og så kan det bli litt prakk hvis man drar med seg pulk i lavere strøk... Og så kan man jo håpe på en kald vår Det er vel mulig å gjøre hele vegen fra Finse til Krossobanen uten å være noe særlig lavere enn 1000 moh? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.