Gå til innhold

PTG

+Støttemedlem
  • Innholdsteller

    1 055
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    6

PTG vant dagen sist 23. januar 2017

PTG hadde mest likt innhold!

Om PTG

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sted
    Lillehammer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Dette må være instruktørs egne meninger og ikke en del av kursmalen for Brattkort. For alt utstyr og produkter så er det produsentens anvisninger som gjelder. Kjennskap til bruk og håndtering av utstyr, i tillegg til visuell inspeksjon er vesentlig for å vurdere reell levetid. @Chad Stokes innlegg dekker noe mer, og i tillegg finner du mye ved å google litt.
  2. Tyder på lekkasje og at gassen kommer ut på feil sted så metallet over blir for varmt. Ellers er det normalt at metallet gløder litt rett under flammen.
  3. Er ikke helt sikkert, men mener at du på telenor.no Mine Sider kan sette opp hvordan SMS/MMS fra Tvilling SIM skal håndteres. Mine SMS fra Tvilling kommer ihvertfall angitt med hovednummer. MMS har jeg ikke aktivtert. Siden mange av oss har hoved telefon gjennom jobb kan det også være bedriftsløsninger som ligger på "toppen" og påvirker dette.
  4. Enig med de over, og skal du gå led på bolt er grigri helt ok, men fortsatt vil ATC være anbefalt om det er led på naturlig sikring du tenker deg. Det jeg merker mest er at ATC,ene har litt forskjellig gripeevne, men på tørt føre så skiller det lite, men du får sjekke litt rundt om du har tenkt å oppgradere til ny ATC så kan det være verdt å sjekke litt. F.eks jeg bruker en petzl reverso, og den sklir litt på isete tau enn andre jeg har prøvd, men med hansker så er det greit. I motsatt ende mener jeg at Edelrid har en Mega Jul som låser nesten som en assistert brems.
  5. Jeg har hatt el-sykkel i 2 år, og all lokal til og fra kjøring når det ikke er for kaldt eller bustete på veiene er på sykkelen. Lillehammer er mye bratte bakker, og da er det deilig å cruise til og fra uten å bli gjennomsvett. Kjøpte på høsttilbud en Haibike som virker å være veldig gjennomførte saker, jeg valgte "pedlersykkel type" med skjermer, bagasje og lys, men kan fint bruke den på grusveier og bra stier om man ønsker det. ps: med litt justering på skjermene for bedre plass går også piggdekk fint. Veil.pris 32000, høsttilbud 23000. https://prisguiden.no/produkt/haibike-sduro-trekking-6-0-herre-321215
  6. Jeg kjenner ikke til isforholda i Nordmarka, men skøytgjengen i lillehammer har nå lagt ut at Mjøsa helt nord ikke lenger er trygg, og her har det generelt vært kaldere enn lenger sør. Isen har blitt betydelig svekket den siste uka. Kan også nevne at en "lett" ATV som de har gikk igjennom, men at sjåføren klarte seg. Så får vi se om de får ordnet med dykker til sommeren for å hente den opp 😯
  7. Med 170 cm så vil ihvertfall stabilitet (spesielt ved fart og på mer krevende underlag) og flyt (i løssnø) endres negativt, men så klart enklere i motbakker og mer livlig, men det var vel ikke det du var ute etter? Med erfaring og kjørefokus bør skia være lengre enn kroppslengde mener jeg, men 186 cm begynner jo å bli veldig langt om du ikke skal kjøre rett ned da. Så av disse to ville jeg valgt de lengste. Men hva med å se på noe annet i 170-181 lengde, da holdes tråden igang .
  8. Ja da ville jeg valgt v-werks, du sparer mye vekt der samtidig som du har litt vekt 👍. Kan ikke skjønne annet enn at VTA98 vil oppføre seg mer som ei lett ski og falle mer igjennom under røffere forhold.
  9. Tror det ikke finnes noen steder du kan levere inn øks for sliping lenger. Det er ganske enkelt å gjøre sjøl, mange metoder, avhengig av hvor omfattende du vil gjøre det. Billigste og letteste - benytt grovfil og fil ned der hvor det er hakk enten ved å beholde opprinnelig vinkel (mer arbeid) eller avrunde litt (lite arbeid). Avslutt med litt bryne (grovt og fint). Da er den helt grei til kløyving. Eggen får litt ujevn vinkel, men det betyr lite. 10 minutters jobb. Ved kløyving gjør det lite om eggen er litt avrundet, det biter ikke så lett, men gir bedre "sprengkraft" og eggen holder bedre.
  10. Siden jeg nå har vært på 100eight ski i 3 år, høres ikke så mye, men de har ligget på kant det meste av tiden ifm kiting, og de har blitt kjørt på masse slags føreforhold. I tillegg har de vært med på mange lokale "topp"-tur (500-800 hm) økter i løssnø. Og ytelser og holdbarhet er på topp. Så 3DGlass konstruksjon som Völkl også bruker på sine V-werks virker meget bra og kan anbefales. Beskrivelsene völkl angir på sine sider er fornuftige, og med endra bedre material specs på v-werks tror jeg du får ei topp ski. VTA-98 er sikkert også bra, men da nærmer du deg veldig "lett" segmentet. Men for lange dager i fjellet om man er normaltrent er jo ikke lav vekt helt borte når man bare skal opp en bre/topp til for å strekke dagene lengst mulig.
  11. Jeg skulle vært på Rondvassbu for å isklatre + ta toppturer fra tors-søndag, pulken var pakket og vi var klare til avreise, men med endringene som ble innført var det enkelt å droppe tur. Så da blir det ut å sprelle litt lokalt og bidra best mulig til dugnaden ved å følge retningslinjene. Så skitur lokalt idag, og siden Yr melder fin vind på lørdag så blir det kiting. Helt ok det å .
  12. Ta quizen: https://palmequipmenteurope.com/blog/2019/03/20/how-to-read-whitewater/ Klikk så på whitewater ramma så finner du mer. Og leser du deg opp her får du bra grunn innsikt: https://www.paddleeducation.com/whitewater-kayaking/
  13. Bil - E6, så høyre 6km etter Lillehammer (ved Vingrom) og over 3 rygger til Hallingdal. ca 8 timer Tog - via Oslo sikkert 10t+
  14. Om du virkelig skal ha noe som drar igjennom som smør og du har krefter nok, så ville jeg sett på enmanns sagene som brukes i Timbersport 😁.
Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.