Nils Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Puslete varde + Glittertind bak sier meg at dette er på toppen av Moldulhøe. Det har du fullstendig rett i Alek! Tenkte nok at Glittertind der bak skulle være gjenkjennelig og sette folk på sporet, og ikke minst at du ville ta den og så enkelt peile inn hvilken topp jeg er på.
fuglehunden Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Her er en liten nøtt. https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9940&start=125 Hvor er dette?
RobinM Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 I en tråd på fjellforum? Er vel dette bilde du mener: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=9147 Står jo at det er i Rondane.
fuglehunden Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Ja det er i en annen tråd. Det står at det er i Rondane, men jeg har mine tvil. Det er bildet av rein og hvis dette er tamrein så er det ikke i Rondane.
kryk Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Fuglehunden, det vart skutt en tamrein i Rondane i høst, den hadde øremerke og var fra Valdres. Men hvor ofte blir det sett kvit rein i villreinsflokkene tru? Har sett det ein gong sjølv, kanskje den var fra tamreinavstamning også?
Rune Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hvilket fjellparti ser vi her ..... ____________________________ Rune.
tf Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hvilket fjellparti ser vi her ..... ____________________________ Rune. Eit råtips: Melderskin og andre Rosendalsfjell, sett frå Folgefonna????? Torbjørn
Rune Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Eit råtips: Melderskin og andre Rosendalsfjell, sett frå Folgefonna????? Torbjørn Ja, det er riktig Torbjørn ..... Bra tipset! Tok bildet en fantastisk vårdag på Folgefonna i mai 2005. ______________________________ Rune.
Jan Tore Tellefsen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Ja ja, hvor står jeg og hva er i bakgrunnen?
Svein Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Ja ja, hvor står jeg og hva er i bakgrunnen? Bildet er lite, men jeg kjenner igjen Molladalstindane t.v. Så er det vel Romedalstinden den neste og Kolåstinden over skyene. Mao, de østlige delene av Ørstahalvøya. Og fjellnabbene nært i bildet minner veeeldig om nordsida av Saudehornet
Jan Tore Tellefsen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Bildet er fra toppen av saudehornet ja, og dine observasjoner er rett, svein. Bra. Var forresten en nydelig tur i slutten av september med en forsmak av vinter.
Jan Tore Tellefsen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 En ny her. Fjellene i bakgrunnen er vel et av norges mest kjente panorama. Men hvor står jeg?
Nils Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 En ny her. Fjellene i bakgrunnen er vel et av norges mest kjente panorama. Men hvor står jeg? Kjente fjell langt der bak ja. En del verre å se hvor du nøyaktig står, men tror du er på Kvannfjellet (980) i Fræna? Det flate, mørke fjellet som er ganske nærme og nokså i senter av bildet, kan være Skårsfjellet (755). Videre stemmer det da at vi lenger bak ser Torvløysa (1086) ca midt i bildet, med Smørbottfjellet (1188) med tre topper til venstre, foran Venjetindan (1852). Til venstre i bildet ser vi også Kalskråtind og Romsdalshorn. Bakerst, midt i bildet rager Trolltindan høyest mot himmelen.
Jan Tore Tellefsen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Helt korrekt Nils, Står ca 300 meter fra toppen av kvannfjellet i fræna. Ser at jeg må legge lista høyere hvis jeg skal legge ut flere
Svein Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Ser at jeg må legge lista høyere hvis jeg skal legge ut flere Nils er den ubestridte kongen av fjellforumquiz Bare legg ut flere, gjør ikke noe om de er vanskelige.
Jan Tore Tellefsen Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Ok, har masse å ta av. Her er en til: Hva heter vannet og dalen på bildet, og hva synes i bakgrunnen?
Jan Tore Tellefsen Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Et lite hint. Det er i sogn og fjordane fylke
Toto Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Kjenndalen i Stryn, med framre del av Lovatnet og Kjenndalskrona bak.
Gjest Fjellfinn Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Ble inspirert av at tråden nesten har nådd 100 sider, og gravde frem et gammelt bilde, hvilken topp står jeg på og hvilke topper ser vi?
Jan Tore Tellefsen Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Kjenndalen i Stryn, med framre del av Lovatnet og Kjenndalskrona bak.
Nils Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Ble inspirert av at tråden nesten har nådd 100 sider, og gravde frem et gammelt bilde, hvilken topp står jeg på og hvilke topper ser vi? Her står du vel på toppen av Saksa (902), ved Halsa? Helt til venstre ser vi Trollhetta. Neste høye fjell til høyre for den skulle være Snota, og videre mot høyre følger flere Trollheim-topper på rad og rekke. Like til venstre for toppvarden ser vi Indre og Ytre Sula. I høyre halvdel av bildet ligger topper øst for Sunndalsøra. Det hvite fjellet helt til høyre ligner på Kongskrona og Dronningkrona. Til venstre for de igjen stikker Skarfjellet og Trolla opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå