Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

image.thumb.png.37b7719a34893f40b24f40781a875bde.png

Hedgehog go, har hatt vanlig Hedgehog skotørker i noen år nå og er veldig fornøyd. Så det ble en Go også. Den er også laget for å være "multifunksjon" så den fungerer også som hårføner. 

Med kraftstasjon i bilen kan jeg jo også ta meg friheten til å tørke sko / hansker på tur med den ved behov. 

• Liker 5
Skrevet
Gabs88 skrev (1 time siden):

image.thumb.png.37b7719a34893f40b24f40781a875bde.png

Hedgehog go, har hatt vanlig Hedgehog skotørker i noen år nå og er veldig fornøyd. Så det ble en Go også. Den er også laget for å være "multifunksjon" så den fungerer også som hårføner. 

Med kraftstasjon i bilen kan jeg jo også ta meg friheten til å tørke sko / hansker på tur med den ved behov. 

Ikke dumt med hansketørk i bil. Tar noen dager ellers på denne tiden...og høst.

Skrevet
1 hour ago, Myriameter said:

Ikke dumt med hansketørk i bil. Tar noen dager ellers på denne tiden...og høst.

Joda, og kraftstasjonen holder jo til noen timer hansketørk. Den har jo også en del forskjellige temperaturinstillinger så om hansketørk i bilen blir en vane får jeg finne ut hvilken instilling som gir lavest energiforbruk med tanke på tørketiden. :)

Det sagt så er kraftstasjonen i all hovedsak koblet til kjølebagen min. Da holder den i 12-14 dager for å kjøle mat, drikke og fangst. :) Så det blir nok heller unntaksvis at den blir brukt til skotørking. Men må som nevnt finne ut kraftforbruk kontra tørketid. 

• Liker 1
Skrevet

Flybilletter til Milano. Så der røyk hele friluftsutstyr-budsjettet for ei stund 😌

• Liker 1
  • Hehe 2
Skrevet

IMG_0196.thumb.jpeg.c5678f4075007e162ad24a7354c65177.jpeg

Da har jeg kjøpt meg et «våpen» ref annonsen!

Gränsfors Bruk Outdoor Axe er en håndsmidd kvalitetsøks med lærslire og 20 års garanti. Skaftet er 37 cm langt, og vekten er kun 500 gram. Til tross for den lave vekten er øksen ypperlig til trefelling, og det forsterkede hodet er godt egnet til kløyving av bålved.

Dette blir min tredje Gränsfors-øks, så da ryker trolig Gränsfors villmarksøks, som er nesten lik – men jeg må teste ut begge først.

Gränsfors har utrolig høy kvalitet, og spesielt den minste er ofte med på tur. De fungerer mye bedre enn vekten skulle tilsi, og er enkle å slipe opp. Jeg har slipestein, og vedlikehold er viktig. Jeg tørker og oljer eggen med WD-40 etter turer.

Så jeg og @tshansen er nok i samme kategori 😇

• Hehe 1
Skrevet

Inspirert fra denne ukens tur på Hardangervidda i bitende kulde landet jeg endelig en bestilling på en dampsperrepose for å ha i soveposen. Mest for å teste ut og danne meg litt erfaringer, og kanskje optimalisere litt i utstyr og rutiner på kaldere turer der det ikke hjelper med god lufting for å bli kvitt fuktighet i/på posen. Jeg får fint til å tørke sovepose, men mest ytterpose (overbag) på vinterturer med en varm stekepanne som dras over for å fordampe ut fuktighet som et strykejern.
Dette krever dog litt tid og ikke minst primusbensin.

--

Gikk for denne:

https://www.fjellsport.no/merker/lifesystems/lifesystems-vindsekk-light-dry-bivi-bag-orange

Jeg visste ikke at disse "overlevelsesposene" som man finner i mange varianter faktisk var dampsperrer, men det gir jo mening når man tenker over det. Tidligere har jeg alltid prøvd å finne ut hvilke hylleprodukter man kunne brukt, uten å helt finne noe konkret annet enn DIY-tips med høyballplast osv.

Tåler disse gjentatt bruk over tid tro?

Skrevet
sneakyowl skrev (10 minutter siden):

Spørsmålet er om «øra din» tåler den😂

Den bråker noe jæ…lig. Så tror ikke du kommer til å bruke den som dampsperre for å sove. Da er de som er laget for det bedre egnet.

Skrevet
Memento mori skrev (1 time siden):

IMG_0196.thumb.jpeg.c5678f4075007e162ad24a7354c65177.jpeg

Da har jeg kjøpt meg et «våpen» ref annonsen!

Gränsfors Bruk Outdoor Axe er en håndsmidd kvalitetsøks med lærslire og 20 års garanti. Skaftet er 37 cm langt, og vekten er kun 500 gram. Til tross for den lave vekten er øksen ypperlig til trefelling, og det forsterkede hodet er godt egnet til kløyving av bålved.

Dette blir min tredje Gränsfors-øks, så da ryker trolig Gränsfors villmarksøks, som er nesten lik – men jeg må teste ut begge først.

Gränsfors har utrolig høy kvalitet, og spesielt den minste er ofte med på tur. De fungerer mye bedre enn vekten skulle tilsi, og er enkle å slipe opp. Jeg har slipestein, og vedlikehold er viktig. Jeg tørker og oljer eggen med WD-40 etter turer.

Så jeg og @tshansen er nok i samme kategori 😇

Denne er alltid med som tur øks på motorsykkelen! Eneste grunnen til at jeg har beholdt villmarks øksen er at den er hakket bedre til trearbeid! Når jeg sløyder er den helt ypperlig i forhold til størrelse og balanse. 
vi kan vel konkludere med at en øks vil aldri være nok 😂

• Hehe 1
Skrevet
51 minutes ago, sneakyowl said:

De blir i alle fall markedsført som det, videoene jeg har sett viser feks familier på tur som bruker det som pauserom fra kulden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.