Gå til innhold
  • Bli medlem

Hehe. Hvordan unngå at skolissen hekter seg fast i den andre skoen? :p


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Jepp..

Madamen klarer det mest utrolige.

Fjellskoene er altså skikkelig knytet, begge to, men så klarer den lille løkken som stikker ut å henge seg fast i "kroken" på den andre skoen. Det blir en saftig trynings. Hvordan unngå dette? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se om du kan knipe lisse-hempene mer intil læret

Hun må da tre lissen gjennom disse for å knyte helt opp.

Bummer, men eg tenker hun går ikke i bootsa hver dag i året :-)

Dersom hun aldri knyter hele veien opp, ta de bort.

Har du lyst til å irritere dama skikkelig holder du opp en rull med duct-tape når hun tar på seg skoa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
Se om du kan knipe lisse-hempene mer intil læret

Hun må da tre lissen gjennom disse for å knyte helt opp.

Bummer, men eg tenker hun går ikke i bootsa hver dag i året :)

Dersom hun aldri knyter hele veien opp, ta de bort.

Har du lyst til å irritere dama skikkelig holder du opp en rull med duct-tape når hun tar på seg skoa :)

Veldig gode råd :) Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at du har knyttet skolissene stikker du endene/løkkene inn i toppen av skoene, eller trer dem under lissene som går på kryss og tvers.

Det hjelper også å korte inn lissene.

Et annet tricks er å ha permanent knyting, d.v.s at skoene knytes en gang for alle. Skoen må knytes såpass løst at man kan løfte lissene ut av hempene uten å løse knuten. De løse endene kuttes bort. Dette trickset brukte jeg i mange år. Men så synes jeg også det er behagelig å gå med relativt løst knyttet sko (bortsett fra i den verste steinura, kanskje). Viktigste motivasjonen var å spare tid når skoene må av og på hver gang man krysser dørstokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et par viking tyin gtx. det skjedde noen ganger med meg også. det var fordi jeg ikke hadde knytet den nederste kroken, hadde jeg gjordt det ville kroken ha vært "full" og det hadde ikke vært plass til den andre skoas lisser til å hekte seg fast. eller så kan man jo altids stappe løkkene under lissene oppå foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe sko som har triangler helt opp isteden for kroker. Veit Alfa hadde(har?) noen med triangler->låsekrok->triangler. Dette irriterer meg veldig da man må tre trianglene over låsekroken vær gang. Det er eneste grunnen til at det paret med walk king er nesten ubrukt etter 5år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har mye lisse til overs kan det være greit å dra dem en gang rundt skoen før hun knytter. Det gir litt ekstra støtte også. En annen mulighet, som jeg bruker selv, er å stikke løkkene nedi mellom lissene og pløsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.