Gå til innhold
  • Bli medlem

Gregory Denali Pro


Svein Tore

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å bytte ut min Powerframe i noe (litt) mindre. Har sett litt på denne gregory sekken, men kun på nettet. Er så vidt jeg vet ingen i rogaland som fører denne. Er det noen som har noen meninger om denne?

Dyr er den jo, men kjøper ikke sekk så veldig ofte. Må innrømme at det sjeldent blir noe mer enn 3-4 dagers turer, men synes det er ok med litt størrelse på sekken. En dag må jeg nok presse både min og madammens utstyr pluss bleier og det som følger med små fjellfolk ned i sekken, så mindre enn 95l sekk ser jeg ikke for meg.

Vurderer også Bora og Argon, men Denalien så kjekk ut. Men det eneste jeg har funnet på forumet er at den er digg, og at det ikke finnes noen bedre :wink: Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Da var sekken i hus!!!

Fyllte den opp med telt og et par soveposer, har gått på fjelltur opp og ned trappene hjemme:) Sjef sekk! Var spent på hvordan den satt, men dette ser bra ut. Får ikke prøvd den skikkelig denne helga, men satser på full opppakning neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var sekken i hus!!!

Fyllte den opp med telt og et par soveposer, har gått på fjelltur opp og ned trappene hjemme:) Sjef sekk! Var spent på hvordan den satt, men dette ser bra ut. Får ikke prøvd den skikkelig denne helga, men satser på full opppakning neste helg.

Tipper du kommer igjen fra den turen med et stort glis. Har selv en Whitney, og syns bæresystemet til Gregory er helt suverent. Nå er det et noe annet system på Denali sekken, men det er sikkert bare enda bedre gitt at sekken skal tåle større belastninger.

Gi oss en tilbakemelding :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Da var sekken i hus!!!

Fyllte den opp med telt og et par soveposer, har gått på fjelltur opp og ned trappene hjemme:) Sjef sekk! Var spent på hvordan den satt, men dette ser bra ut. Får ikke prøvd den skikkelig denne helga, men satser på full opppakning neste helg.

Hadde vært knall om du kunne kommet med en tilbakemelding om sekken! :D

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En stund siden jeg har vært inne på ff, men svarer bedre seint enn aldri.

Sekken er nå brukt på tre fire helgeturer, og har bare gode ting å si om den. Den sitter godt på ryggen, når reimene er justert holder de seg på plass ( i motsetning til en norrøna 45l sekk jeg har, den må jeg stramme opp skulder reimene på hele tiden mens jeg går, plagsomt). For å sette det litt i system:):

Positivt:

-sekken er knallgod å bære, spesiellt hoftebeltet er lysår foran det som va på powerframen jeg hadde før.

-den virker veldig solid (og dyr...)

-stort sett gode løsninger på lommer. Liker at det er tilgang til hovedrommet gjennom frontlommen på sekken.

-topplokket er tilgjengeligt når sekken er på (med litt godvilje)

Mindre positivt:

- "soveposeåpning" i bunn kunne vært større.

- nettinglommene på utsiden, nede på sekken, kunne gjerne vært vinklet anderledes, litt oll å få vannflaska nedi med sekken på ryggen.

Stort sett det jeg kommer på i farten. Sekken er ikke brukt stort så langt i år, men etter påske kan skiene legges littt til side, og storsekken finnes frem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

Har brukt denne sekken nå en liten stund, før jeg kjøpte den så mener jeg å ha lest at den var laget for drikkesystem (pose), men kan ikke finne ut hvordan det skal fungere i så fall.

+ Kraftige glidelåser

+ Generelt solid utførelse

+ De største instillingene er permanente, ikke så lett for å gå i stykker på tur/juster seg (fast rygglengde fks)

+ Det som kreves av en storsekk.

+ Masse festemuligheter

- Er ikke sikker, men får en følelse av at løftestroppen/hempen eller hva det heter ikke er helt på høyde, kan virke litt underdimensjonert kontra resten av sekken.

- Som tidligere nevnt, opningen på rommet i bunnen, men det er da også enklere å komprimere soveposen inn i rommet for oss som ikke bruker sovepostrekk for å spare 150 gram til mer sjokolade;)

Ellers så er jeg ikke helt fornøyd med hvor mye vekt jeg får distribuert til hofta, ville kunne sende mer dit, men da virker det som om sekken tipper bakover og jeg greier ikke helt finne riktig instilling for dette, fant i sta ut at man kan justere vinkel på hoftebelte.

Totalt en bra sekk og gleder meg til årets sommertur!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
fant i sta ut at man kan justere vinkel på hoftebelte.

Totalt en bra sekk og gleder meg til årets sommertur!:)

Hvordan gjøres dette? Jeg var på en tur i helgen, gikk ikke sa mange kilometerne, men hadde mye vekt i sekken (30 kg ++ , lavvo + diverse), og følte ikke hoftebeltet satt slik det skulle.

Går det forresten an å justere selve rygglengden på sekken? Mener jeg har medium rygglengde på sekken, men har lang overkropp, så kan ikke forstå at dette skal være for langt for meg..

På forhånd takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den justeringen jeg fant er vinkel på hoftebeltet, den justeres med et par skruer under puten på hoftebeltet, den må du fjerne litt, veldig enkelt. Ellers så kan du ikke justere rygglengde, men du kan flytte skulderstroppene et hakk høyere opp, de er bare å følge skuldertroppene så finner du ut hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

En ting til jeg har oppdaget med sekken:

Jeg har den uvanen at jeg liker å løfte sekken i topplokket, istedet for i "håndtaket" på midten. Dette har ført til at alle 4 topplokkspennene har løsnet litt i sømmene, dette er noe jeg tror er en enkel sak å fikse med en symaskin. Gidder ikke reklamere helt til USA hvertfall, samboeren min har symaskin.. :-)

Er klar over at det ikke er meningen at sekken skal løftes slik, men ved nærmere ettersyn av sømmene syns jeg de virker noe underdimensjonert, og det er litt stor avstand mellom stingene.

Er det noen av dere andre som ahr opddaget det samme?

(er forøvrig enig med en annen tidligere i denne tråden at bærehåndtaket/stroppen er litt lite, burde vært litt bredere slik at det er lettere å få tak på uten å lirke det frem. Da ville jeg sikkert brukt det hver gang også..)

Alle 4 spennene skal nå forsterkes, så håper jeg ikke at jeg opplever noe lignende med sømmer andre steder.

Sekken anbefales likevel fremdeles på det sterkeste. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sømmen i topplokket er noe svak. Et feste har løsnet for meg, uten at jeg har løftet sekken etter topplokket. Jeg har derimot hatt mye vekt i topplokket, og ikke vært spesielt forsiktig med det.

Jeg er også meget fornøyd med min Gregory Denali. Jeg bytte Norrøna Nansen 80 i Denali etter mange slitasjeskader på Nansen etter kort tid. Denali har en mye bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.