Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntette sommerhansker/votter


Memento mori

Anbefalte innlegg

Jeg letter etter et par hansker alternativ votter, som er vanntette. Skal bruke de når jeg går ute i fjellet på sommeren. Dvs at de må gå ned mot null grader. Goretex elle lignene hadde vært fint. Har søk på nettet + her på forumet uten og finne noe svar.

Nærmeste jeg har funnet er SealSkinz Ultra Grip vanntett hanske for isfiske!

http://www.oslosportslager.no/product/8395/8403/425767/SealSkinz_Ultra_Grip_vanntett_hanske%2C_unisex.html

Det føles ikke som det er helt rett.

Er det noen som har noen gode forslag?

Jeg bruker en gåstav, så plastpose uten på vantene blir ikke bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ett par av disse "seal-skin" hanskene er slettes ikke fornøyd med dem!

Det virker som de ikke er vanntette i det hele tatt...... det er bare de første minuttene du er tørr på hendene i ett par slike, etterpå blir det kaldt - svært kaldt!! og de har dårlig slitstyrke!

Men på europris (hvor ellers!!!) så jeg noen "vanntette hansker " - husker ikke hva de het, da alle var for små for meg. De føltes ok!

Likeså kan du finne vanntette hansker på felleskjøpet (bondens supermarked)!! Har ett par "steel" skogsarbeids hansker som er veldig gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Har ett par av disse "seal-skin" hanskene er slettes ikke fornøyd med dem!

Det virker som de ikke er vanntette i det hele tatt...... det er bare de første minuttene du er tørr på hendene i ett par slike, etterpå blir det kaldt - svært kaldt!! og de har dårlig slitstyrke!

Men på europris (hvor ellers!!!) så jeg noen "vanntette hansker " - husker ikke hva de het, da alle var for små for meg. De føltes ok!

Likeså kan du finne vanntette hansker på felleskjøpet (bondens supermarked)!! Har ett par "steel" skogsarbeids hansker som er veldig gode!

Gammel tråd, men likevel aktuell.

Har også et par Sealskinz, disse har aldri vært vanntett. De skal forøvrig reklameres på. (600 kr. På XXL)

Det er ikke mange innlegg om misfornøyde Sealskinzbrukere. Er det bare meg og Gremlin som er uheldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med mine sealskinz, men bruker de kun når temp er over 0. pga at de er "tighte" så vil de aldri gi varme, men når det er små fuktig og vind ute så funker de bra. Har også sealskinz jakthansker og merinoull hansker, fornøyd med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommerbruk kan du bruke en tynn ull eller bomullshanske med en oppvaskehanske utenpå. Ser sikkert litt rart ut men det funker.

Ellers finnes det tynne neoprenhansker laget for dykking og for ikke å glemme sykkelhansker. Det finnes en del tynne sykkelhansker for vinter som ikke holder mål. Disse funker sikkert helt fint til sommerbruk.

Og så finnes det også en del fine arbeidshansker som kunne være fine til slikt bruk. De kalles "Montasjehansker" og du får dem både i syntetisk, skinn og gummi. Sjekk med Biltema, Clas Ohlson eller en verktøybutikk.

Selv bruker jeg skjelden hansker om sommeren, men skulle det bli nødvendig så har jeg to par tynne ullhansker uten fingre. De er kjempefine når det er litt for kaldt uten og litt for varmt med hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.