Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken termos er bra?


Borgar

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg synes 786 gram er tungt til å være thermos på 1 liter.

Når jeg kjøpte meg ny thermos definerte jeg hva jeg skulle ha, altså stålthermos, ikke fancy helletut og den skulle være lettest. Jeg fant de thermosene som kunne være aktuelle i butikkene og veide dem, og den jeg tok veide 550 gram. Den holder svært godt på varmen.

En svakhet på termosene er at lokket, som er av plast, skrus for hardt igjen. Gjengene ødelegges om man skrur for hardt igjen. Jeg har en gammel ståltermos liggende som er sjef til å holde varmen, men lokket er ødelagt så den kan ikke brukes til turbruk.

Edit: ut i fra de testene som er nevnt over - legg merke til at testvinneren i VG veier 786 gram, mens den testvinneren i Turistforeningens test veier 475 gram... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn på å kjøp termos med "trykketing" på skrukorken! Det gjør varmetapet større og kan skape problemer om vinteren hvis man har kaldt vann i termosen (f.eks for å hindre kaldt vann fra å fryse over natta inne i teltet) og det fryser på i denne "trykketingen".

En annen ting er at det er alt for mange termoser som lages uten håndtak. Et håntak er absolutt å foretrekke da det gjør det mye mer behagelig å fylle termosen med isvann fra bekken e.l. om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thermos er den beste termosen.. klipp

Har også god erfaring med de, men "problemet" er utvalget. Thermos har i sitt sortiment svært mange typer, og ingen er standard.

Se her:

http://thermos.com/product_catalog.aspx?CatCode=BEVG&SubcategoryID=8&ViewAll=true

Selve merket trenger ikke borge for kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.