+Gabs88 Posted August 16 Share Posted August 16 Fant en fin klynge med sopp, men ble litt usikker på om det var kantarell eller gul trompetsopp? De ble plukket i regnvær, tror det kan ha litt påvirkning på fargen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Bjarne H.S. Posted August 16 Share Posted August 16 Tror ikke det er gul trompetsopp i alle fall. Ser jo heller ikke ut som kantarell. Kjør et bilde eller to gjennom Artsorakelappen og få en formening derfra først for så å sjekke opp alternativer. Her er bilder av gul trompetsopp jeg har funnet: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miamaria Posted August 16 Share Posted August 16 Lite på bildet som minner meg om noen av delene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rk Posted August 16 Share Posted August 16 Nei, ser ikke ut som noen av de to. Muligens Sotriske, men synes ikke de har den markante overgangen mellom mørk stilk og hvite/lyse skiver. Her må du verifisere gjennom soppkontroll (app). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Gabs88 Posted August 16 Author Share Posted August 16 1 hour ago, rk said: Nei, ser ikke ut som noen av de to. Muligens Sotriske, men synes ikke de har den markante overgangen mellom mørk stilk og hvite/lyse skiver. Her må du verifisere gjennom soppkontroll (app). Tenkte å få gjort det, men åpner ikke før kl. 3. Men etter å ha lest litt rundt begynner jeg å lure på om det er pluggsopp jeg har plukket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rk Posted August 16 Share Posted August 16 Ja, tror du er på sporet der. Så den kan gå i bosset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Gabs88 Posted August 16 Author Share Posted August 16 24 minutes ago, rk said: Ja, tror du er på sporet der. Så den kan gå i bosset! Soppkontrollen var enige, pluggsopp, rett i søpla.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts